Win 98 / win 2000

vbimport

Is niet moeilijk hoor...

98 opnieuw installeren. Win2K CD erin, kiezen voor installatieherstel en voila...alles immer weer gut

Op mijn pc’tje heb ik nu een dual boot systeempje draaien : win 98 op c en win 2000 op d. Nu moet het weer maar es lukken dat mijne win 98 volledig in de soep is gedraaid (lees : slaat alsmaar vast).

Is het mogelijk om win 98 te verwijderen en opnieuw te installeren zonder dat het dual boot systeem verdwijnt. Ik heb dit al eens eerder gedaan namelijk. Format c en win 98 opnieuw installeren maar met als gevolg dat ik win 2000 niet meer kon opstarten via dual boot.

Heeft iemand hier ervaring mee?

greetz

Hi there,

Klopt!

Als je win98 opnieuw installeert dan overschrijft hij je MBR (master boot record)
en dan kan je nog alleen nog maar 98 opstarten. Je kunt een bootmanager gaan gebruiken, (of zels schrijven) dan bepaal jij welk os als eerst wordt opgestart. Ik draai momenteel 98,2000,Linux. Heb in linux die mbr-herschreven.

Greetz,
Stealth_25

Is het niet mogelijk om die MBR te backuppen en na installatie van win 98 terug te zetten?

greetz

Tja, dat had ik de vorige keer ook al geprobeerd maar kon alleen maar win 2000 opnieuw installeren …

Of deed ik iets verkeerd?

greetz

schijnt gewoon te werken…
opnieuw instaleren maar dan op het moment dat ie voor de eerste keer opnieuw gaat opsytarten gewoon niet doorgaan met setup en daarna je boot.ini aanpassen