WIn 98 & RAM

vbimport

Ik heb een discusie op een board.
Iemand heeft daar win98 met 512Mb RAM.

Ik zeg dat het os maar 128 herkent maar de programma’s de rest.?
Hij zegt dat dat niet waar is.

Wie heeft gelijk?

Thx

De grens van WIn98 ligt geloof ik bij 512 MB

Daarboven kan Windows niets met het geheugen en heeft het geen zin.

Om het extra geheugen dan nog aan te spreken heb je een ander OS nodig, Win NT of 2000.

Da_Taxman has spoken !

Mensen ik zou graag een url of quote hebben, waarin dat staat. :stuck_out_tongue:

Originally posted by LIquidsky
Mensen ik zou graag een url of quote hebben, waarin dat staat. :stuck_out_tongue:

Dit gaat je echt geld kosten nu hoor…

Microsoft KnowledgeBase

If a computer that is running any of the versions of Windows that are listed above contains more than 512 megabytes (for example, 768 megabytes) of physical memory (RAM), you may experience one or more of the following symptoms:

[ul]
[li]You may be unable to open an MS-DOS session (or command prompt) while Windows is running. Attempts to do so may generate the following error message:
[/li]> [quote]There is not enough memory available to run this program.
Quit one or more programs, and then try again.

[li]The computer may stop responding (hang) while Windows is starting, or halt and display the following error message:
[/li]

Insufficient memory to initialize windows. Quit one or more memory-resident programs or remove unnecessary utilities from your Config.sys and Autoexec.bat files, and restart your computer.

[/ul]
[/quote]

Lees daar maar verder zou ik zeggen

Shit, heb ik dus ongelijk?
Miljaaaaar

Originally posted by LIquidsky
Shit, heb ik dus ongelijk?
Miljaaaaar

Daar lijkt het wel op dan…

Waar kan ik de rekening naartoe sturen? :wink:

inderdaad liquid, very wrong…

Sja uit ervaring kan ik zeggen dat windows toch nog wel iets doet met die xtra mb’s…als je van 512 naar 768 gaat starten programmas die groter zijn dan 500MB ongeveer ietsjes sneller op!

Als je er echter nog een dimmetje bijprikt zodat je op de 1GIG zit dan start windows niet eens op! :stuck_out_tongue:

Ik heb er net 256 mb bijgezet en zit dus nu op 512 mb, werkt goed. :slight_smile:

Originally posted by mu_zik
[B]Ik heb er net 256 mb bijgezet en zit dus nu op 512 mb, werkt goed. :slight_smile:

[/B]

512 werkt idd gegarandeert goed met Windows95/98 :slight_smile:

Lang niet altijd hoor… op sommige comps gaat win98 wel heel vreemd doen boven de 256mb… recent nog bij iemand uitgebreid (P3-500 naar 512MB getild)… na het bijprikken constant foutmeldingen dat er te weinig geheugen beschikbaar was (bijv bij het openen van de kladblok…)…

En dat is niet de eerste keer dat ik dit probleem meemaak met Win98…

Ik moest naar Windows 2000 alleen omdat ik 1000Mb Ram in me pc heb.
En die doet het trouwens wel lekker met die Rammetje, ghehe :slight_smile:

Originally posted by GreenHell
Ik moest naar Windows 2000 alleen omdat ik 1000Mb Ram in me pc heb.
En die doet het trouwens wel lekker met die Rammetje, ghehe :slight_smile:

Ik moest naar 2K omdat ik 98 prut vond! :wink:
2000 is ook veel stabieler dan 98, dus waarom zou je ut laten?! Voor de games? Vele games werken overigens gewoon op 2K (speel zelf nie hoor ;))! Maar anders dualbootje maken met een kale ME/98 partitie voor je games.

Wat je zegt :slight_smile:
En q3 werkt als een tiet onder 2k, nu CDRWin nog :wink:

CDRwin werkt ook als een tiet ;), je moet alleen de win2k ASPI drivers hebben, van adaptec.com gaat niet lukken, omdat win2k GEEN aspi drivers heeft, en adaptec wil ze upgraden, en dat gaat nogal lastig, als er niks valt te upgraden. Download deze zip maares:
http://winxp.descrypt.com/files/aspi.zip
Het werkt prima

Greetzzzzz…
ZKHbaldo

PZ… Werkt ook prima voor winXP

Greetzzzzz…
ZKHbaldo

Klopt ja, ik moest ook eerst ASPI drivers installen met 2K. Daarna upgraden…

Al gedaan, dit was het Bad Key verhaal wat nog niet is opgelost :frowning:

als je uninstalled, je registry ontdoet van alle cdrwin of goldenhawk keys en daarna re-installed is dat ook niet opgelost?