Win 2K en software

vbimport

Ben van plan om Win 2K op mijn computer te zetten.
Mag ik er zo maar van uitgaan dat mijn software blijft werken ?
Als ik op de cd’s kijk zie ik wel altijd “geschikt voor win 95/98” maar nooit voor nt4 of 2000.
Heeft iemand hier ervaring mee, bijv. program. die zeker niet werken.

Nou ik ben hier nog nix tegen gekomen wat niet werkt van de Appz. Behalve willen de gamez soms nie werken maar kan ook aan mijn videokaart liggen :slight_smile:

Ik zou op de sites van de softwarefabrikant kijken of er een update is voor Windows2000.

Er zijn wel programma’s die niet werken zonder een dergelijke update. Maar de meeste appz werken prima onder windows 2000 Prof (server is weer heel ander verhaal)

ik zou er niet vanuit gaan dat alles blijft werken. Ik heb zelf ook Win2k geinstalleerd, maar mijn Smartvox USB modem en PsiWin (voor m’n handheld) werken niet onder deze windows versie. Ik zou van tevoren dus wel checken of je voor al je randapparatuur drivers voor win2k hebt, voordat je er echt mee gaat werken

…een hint voor win2000: zorg ervoor dat je zoveel mogelijk programma’s installeert viade add/remove interface. Waar andere programma’s niet goed werken door louter de setup te runnen, lukt dat met aad/remove meestal wel in win2000, wat niet zo was in win 98. verder hoef je je niet te veel zorgen te maken, behalve voor enkele 16-bit applicaties.
Wat hardware betreft, is het soms wel even zoeken naar de juiste drivers. Maar verder blijft win2000 een absolute aanrader!!!

En anders kan je eens overwegen om een dual-boot te installeren. Je laat je huidige windows gewoon staan en je begint de installatie van Win2k. Als installatie-harde schijf duid je dan een lege partitie aan (bij voorkeur D: ). Win2k zet dan automatisch een dualboot-menutje klaar zodat je bij het opstarten kan kiezen tussen Win2k of je huidige windows. Dan kan je proberen alle programma’s te installeren in win2k en als er iets niet werkt, dan gebruik je die programma’s enkel in je huidige windows.
Een ander voordeel is, dat je dan je games kan blijven spelen in de gewone windows, want in Win2k gaan games niet altijd even lekker.

Ik heb alleen nog maar problemen gehad met Virtual Turntables (programma om mp3’s te mixen).
Verder zijn er ook bepaalde programma’s van Norton Utilities die je in Win2k niet kan gebruiken, maar dat was met WinNT ook al zo. En zoals reeds gezegd, bepaalde randapparatuur worden niet ondersteund door Win2k; oa sommige goedkope modems.

Veel succes!

Zal straks maar eens een gok gaan wagen, bedankt voor de repleys

Ik heb dus een dualboot sysje hiero draaien eigenlijk alleen voor die ene keer dat ik is een game wil draaien! Dit omdat 2K (NT) nie gemaakt is voor gamen en dat games het dan ook vaak nie doen onder NT! Hiervoor zijn wel soms patches te halen maar of deze ook werken…

Voor apps is het een heel ander verhaal, sommige werken op alle OS-en (win dan) maar voor de meeste is het vaak zo dat er voor bv NT een andere versie is dan voor 9x!! Moet je echt op hun site’s kijken!

Ik ben over 2K zeer tevreden, draai het nou denk ik al een jaar ofzo, en no probs here! :wink: (toen ut net uit was ook gedraaid en toen tussendoor ME, nu weer 2K: zegt genoeg! :wink: )