Wil graag een betere pc. Graag advies over components

Ik ben deze pc zat. Elke keer 4 / 5 keer opnieuw opstarten voordat ik 1 keer in windows ben. Heb gister ffe opnieuw installed maar maakte niets uit zoals ik al had verwacht.

Nu wil ik graag een andere betere pc. Maar ik weet niet welke components er nog goed zijn en niet.

In iedergeval een ander moederbord / cpu en mem en evt. nog een hd erbij. Ik heb nu een athlon 750 classic. Een rampen ding mag je wel zeggen. voordat ik hem thuis had staan was het al mis want de cpu, een 850 eigenlijk was voor mij gereserveerd, en was er niet. enfin, hoe weet ik of me videokaart niet de oorzaak is van de problemen of het moederbord. Is er een proggie voor die dat kan vast leggen als hij hangt en ziet waar het probleem zit?

Maar kunnen jullie me vooral adviseren wat ik nu voor processor moet kopen met moederbord en geheugen. Ik speel spelletjes en wil soms ook wel een divx naar svcd omzetten in niet al te veel tijd. Voor de rest heb ik een 12x plex die ik niet weg doe en al een dvdspeler van pioneer, 40 gig hd sblive 1024.

Ik heb er niet al te veel geld voor op dit moment. Me broer wilt er wel 300 euro bijleggen en ik moet de rest dokken. Dus als jullie me kunnen adviseren met componenten en wat ze dan kosten gem. …

:bow: :bow: :bow:
alvast bedankt,

Oké je wil niet zoveel uitgeven maar toch een lekker snel machientje. :wink: Dus gaan we voor een AMD processor. Deze zijn super in games en zijn nog snel en goedkoop ook.
Moet ik toch ff de pricewatch erbij pakken om te kijken wat je nou ongeveer kwijt zou zijn. Dan kan je op dit moment voor een AMD XP 2000+ gaan. 114 Pleuroos zonder FAN. Dan zou ik een goedkoop moederbord kopen. ECS (Komen ook goed uit de test BTW) ECS K7VTA3 V3 RAID voor 80 pleurootjes en geheugen 512MB PC2700 DDR SDRAM € 150,- (OEM). Dan heb je nog geld over voor een Videokaart. Ik zelf heb een Ati Radeon 9700 Pro maar die kost een beetje veel. Als je het echt heel belangrijk vind om spellen te spelen geef dan maar wat meer uit voor een videokaart. Dan moet je wel denken aan 200-400 Euro. Een andere voeding zal ook wel van pas komen. Neem dan een voeding van minimaal 350W.

Resultaat:
Mobo ongeveer 80,-
Proc ongeveer 114,-
Mem ongeveer 150,-
FAN ongeveer 15-20
Video ongeveer 200-400
Voed ongeveer ???

Je ziet dan heb je nog kassie en weet ik wat. Maar daar kan je je andere spullen voor gebruiken.

SUC7

hey thanks voor je snelle reply king dingeling. :slight_smile:

maar bij welke winkel(s) is dat dan? kun je ffe linkie geven. Want ik wil alles wel graag dan bij 1 winkel kopen… de auto rijdt natuurlijk ook niet op water en de ptt kost ook geld :wink:

en over dat geheugen… er zijn zoveel typen geheugen pc2100/2700/3300 en weet ik veel nog meer, maar wat past nou goed bij een amd athlon xp 2000+ :?

totaal komt het dus op 450 euro ongeveer zonder videokaart.

alvast bedankt he,

Originally posted by eMiNeM
[B]

en over dat geheugen… er zijn zoveel typen geheugen pc2100/2700/3300 en weet ik veel nog meer, maar wat past nou goed bij een amd athlon xp 2000+ :?

alvast bedankt he, [/B]

Dat hangt af van je mobo, pc2100 = 266 mhz. pc 2700= 333mhz en pc 3200 = 400 mhz.
Dus nemen wat je mobo aan kan lijkt mij.

Met dat 400’er geheugen zou ik zelf nog ff wachten, want 333 schijnt nog sneller te zijn.

Zelf heb ik een 2200+ met 768/333 geheugen op een abit bordje ( die met 4x raid ) loopt als een trein met de ati Radeon 9000 pro.

Pak je bijvoorbeeld het nieuwe gigabyte bordje GA-7 VAXP die kan 400 mhz geheugen aan en een AGP van 8X ;), die zijn nou dus perfect voor een ati 9700 pro’tje. Loopt dan alleen in de prijzen :frowning:

StinG

Amd Athlon XP 2000+ Boxed 151
Asus A7V333 zonder raid 124
512 Mem Kingston Pc2700 geheugen 199
totaal 474 + 7.5 verzendkosten. = 481.50

ik heb nu al een GF2 32 mb DDR, pioneer dvdspeler, plextor brander 12/10/32A, 2x netwerkkaart, SBlive 1024.

Is, als ik een spel speel met deze nieuwe configuratie, de videokaart dan een limiterende factor of kan deze kaart gewoon goed werken en spellen goed spelen. Meestal ligt het toch aan de cpu als een spel hapert. Deze kaart kan er volgens mij nog wel mee door…

en

is dat een goede combinatie voor dat geld ?

Dat is een mooie prijs.
Je videokaart is nu idd de limiterende factor.

Kan ik dan toch niet beter een KT400 chipset moederbordje kopen? ik heb totaal geen idee wat het verschil is :wink:
400 mhz mem kan erin i know maar voor de rest.
is 25 euro duurder dus voor de prijs hoe ik het niet te laten…

dat geheugen werkt dat dan @333 mhz of @266 mhz? 266 toch ?

als jullie deze vragen ffe nog willen beantwoorden en andere ook hun mening geven zou ik zeer waarderen… :bow: :bow: :bow: :bow:

Dan ga ik morgen ffe alles bestellen en woensdag inbouwen hopelijk als alles op voorraad is enzo…

En ffe over de videokaart nog… ik zal toch wel gewoon games kunnen spelen in 1024*768 zonder dat ie hapert :? iig alvast weer bedankt allemaal

let niet op me nederlands… heb al een dag gedichten zitten analyseren… :\

KT400 met mem PC2700 (333 Mhz) erin is meetsal sneller dan een KT400 mer mem PC3200 erin. Vraag me niet hoe maar dij www.anandtech.com en www.tomshardware.com kunnen ze je er alles over vertellen. Als je die kaart bij Battlefield 1942 wilt gaan gebuiken dan kan je net op 1024x768x16 spelen. Niet optimaal maar het gaat net. Het is beter om een goedkope kaart met 128 Mb erop te kopen. Dan laad Battlefield 1942 niet alleen sneller maar is ook op 1600x1200 lekker te spelen. :bigsmile: Maar andere spellen zullen met de kaart die je nu hebt geen problemen geven. Heel veel plezier alvast met je nieuwe bakkie!!!:stuck_out_tongue:

Sterker nog: de KT333 boards zijn sneller dan de KT400, ongeacht het gebruikte geheugen!

Originally posted by Dee-ehn
Sterker nog: de KT333 boards zijn sneller dan de KT400, ongeacht het gebruikte geheugen!
Eeeh niet helmaal waar. In sommige (heel weinig) Benchmarks is een KT400 met PC3200 geheugen sneller als de rest. Maar vaak (bijna altijd) is het zo dat een KT400 met PC2700 geheugen erin sneller is dan een KT333 met PC2700 en een KT400 met PC3200.

Tjek hier voor de benchmarks.

het is de asus a7v8x kt400 met xp2000+ en 512 meg pc2700 geworden… vrijdag ophalen en installen :slight_smile:

iedereen hartstikke bedankt weer :slight_smile:

Ik heb zelf pas geupgrade van een classic Athlon 700MHz. Ik ben gegaan voor een KT400 chipset maar wel met PC2700 geheugen omdat dat 400MHz geheugen toch niet sneller zou zijn… Ik heb een GigaByte GA-7VAXP (KT400, AGP8X, RAID, LAN, USB2.0, FireWire, 6 channel audio, etc) gekocht samen met een Athlon XP2100+. Loopt als een trein :slight_smile: Zeker aan te raden mocht je je bedenken eMiNeM. Ik gebruik nog m’n ASUS v8200 GeForce 3 kaart voor games en alle spellen werken op 1024*768 (hoger kan m’n monitor toch niet aan ;)). Ik ben er zeer tevreden mee.

[B]het is de asus a7v8x kt400 met xp2000+ en 512 meg pc2700 geworden… vrijdag ophalen en installen :slight_smile:

iedereen hartstikke bedankt weer :slight_smile: [/B]
Graag gedaan. Ik mot nog ff w8en op de HCC. Dan ga ik ook weer ff upgraden. Alles behalve mijn video kaart!! Hehehe

Originally posted by King Dingeling
Graag gedaan. Ik mot nog ff w8en op de HCC. Dan ga ik ook weer ff upgraden. Alles behalve mijn video kaart!! Hehehe

de laatste jaren scheelt het met de hcc niet zo heel veel… de prijzen zijn al iets omhoog gegaan in de weken voor de hcc en dan kunnen ze op de hcc “stunten” :stuck_out_tongue:

Originally posted by G@M3FR3@K
heb een GigaByte GA-7VAXP (KT400, AGP8X, RAID, LAN, USB2.0, FireWire, 6 channel audio

8x agp/fw/raid gebruik ik toch niet dus… :slight_smile: scheelt weer pleuro’s :slight_smile:

usb2.0 zit ook op dit board en lan heb ik al los dus ja… maar goed toch bedankt voor de info

whoei… ik heb de nieuwe componenten vandaag al gehaald… :slight_smile: ffe ingebouwd en werken met dat ding… opstarten gaat veel sneller, scheelt ongeveer 1 minuut opstarttijd.

games heb ik nog niet getest en als het budget een keer toelaat koop ik misschien ooit nog een andere videokaart :wink:

de laatste jaren scheelt het met de hcc niet zo heel veel… de prijzen zijn al iets omhoog gegaan in de weken voor de hcc en dan kunnen ze op de hcc “stunten” :stuck_out_tongue:

Voor de prijzen doe ik het bijna niet. Ik ga gewoon ff voor de gezelligheid en ook voor het shoppen natuurlijk. Maar ik ga niet weg voordat ik een lijstje heb gemaakt met de prijzen zoals ze bij de pricewatch staan. :bigsmile:

Heel veel plezier met je nieuwe PC