Wil een dvd brander kopen maar welke

1. Sony DRU500A
  2. Sony DRU500AX

voor welke brander ,zouden jullie gaan

Omdat de eerste niet meer gemaakt wordt maar wel verkocht wordt zou ik voor het de Sony DRU500AX gaan. Dit is namelijk de opvolger van de DRU500A. :bigsmile:

als je een half jaar wilt w8ten eer de dru 500 serie geleverd word kan je een sony nemen ja maar ik zou voor een ander merk kiezen,een toshiba 5002 - brander bv erg goedkoop en vrij goed.

hoeveel kost die nog??

Trouwens de shop van CDFreaks verkoopt hem ook. Als het goed is hebben ze het product op voorraad. Je kan even kontakt opnemen natuurlijk met StevieB. 425 eurootjes kost ie daar

Gebruik zelf al een maand de Sony DRU 500AX en hij bevalt 100%.
Een kennis van mij bevestigt dit

Koop in ieder geval eentje die +r/rw ondersteund, dat is de toekomst.
Een hele goede is de A-open.
Ik brand er nu enkele maanden mee, zeer tevreden!! :cool:

Bij informatique ( www.informatique.nl ) hebben ze een NEC ND-1100 DVD+R / DVD+RW voor 199 pleuro… koopje?

Ziet er goed uit die NEC, zeker voor die prijs. Weet alleen niet welk binnenwerk er in zit dus kan ik het moeilijk vergelijken met andere fikkers (zoals de sony). FF uitzoeken :). Lijkt inderdadel een koopje.

Plextor PX-504A =NEC 1100
oftewel de plextor is een gerebadgede nec
Alleen bij plextor word dacht ik wat meer software geleverd
uiteraard is de plextor daardoor duurder

Je kan dus wel aannemen dat die nec een goeie brander is want anderes had plextor hem niet gebruikt voor hun brander

100 pleuro duurder omdat er 1 cd meer wordt bijgeleverd bij de plextor, dacht het niet.

btw
waar haal jij vandaan dat plextor rebadged?
andere merken rebadgen plextor maar plextor heeft nog nooit andere merken gerebadget, te meer omdat ze een eigen chip bakker hebben.

@Maelstrom: ik kan inderdaad nergens vinden dat deze NEC drive gelijk is aan een Plextor, maar ik moet je teleurstellen als je denkt dat Plextor zelf nog nooit een rebadge heeft gedaan. Een voorbeeld hiervan is de Plextor combo drive (DVDROM/CDRW), deze bevat namelijk een Teac drive.

Dat de plextor een gerebadgde nec dvd-brander is twijfel ik niet aan aangezien dit me verteld is door iemand die het kan weten

Originally posted by tradeburner
Dat de plextor een gerebadgde nec dvd-brander is twijfel ik niet aan aangezien dit me verteld is door iemand die het kan weten

Als je met hard bewijs kunt komen wil ik je graag geloven, maar voor zover mijn zoektechnieken reiken kom ik niet verder dan rebadges van o.a. Ricoh. De naam Plextor komt nergens in mijn NEC-zoeksessie voor…

(ik zou het trouwens niet erg vinden als deze NEC een Plextor is… ;))

Ik heb de Plextor DVD recorder (PX-504A) om te reviewen. 't Is inderdaad een rebadged NEC ND-1100A drive (kan je zien aan de FCC-ID label op de drive zelf). Voordeel met Plextor is dat je er twee jaar garantie op krijgt (weet niet hoe dat bij NEC zit?), goed software pakket (PlexTools, PowerDVD, Pinnacle Studio 8SE, Nero 5.5) en de drive is meteen beschikbaar… Complete review van de drive komt eraan binnenkort trouwens! Hoop volgende week de review te kunnen posten op de mainpage.

Edit: andere rebadged drives van Plextor zijn de PX-S2410TU (gebaseerd op de TEAC CD-W224E zoals Dee-ehn al aangaf) en de PX-208TU (gebaseerd op de NEC CB-2100A). Dat zijn ook de enige drives naar mijn weten die rebadged zijn. Alle andere Plextor drives zijn ‘echte’ Plextors.

Ook ik kan bevestigen dat de NEC een rebadge is. Verder heb ik een artikel geschreven over welke DVD brander je op dit moment het best kunt kopen: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=67619

[spam]
Voor DVD recordable media ga je natuurlijk naar http://shop.cdfreaks.com
[/spam

Hmm mooi dat de Nec drive eigenlijk een Plextor drive is… dat geeft een goed gevoel ;). Vreemd dat ik er nergens anders bewijs over kan vinden… maarja er kan natuurlijk maar één site de absolute topper zijn.

Aangezien deze drive eigenlijk een Plextor is, vraag ik me af of Plextor dan binnenkort ook komt met een DVD+/-R(W) drive, aangezien de 1300 van NEC ook deze features heeft (en een prijs in de klasse van de DRU-500AX heeft)…

Op CDRLabs.com kun je een foto vinden van de label van de Plextor drive waarop ‘duidelijk’ het typenummer van de NEC is te zien:

http://www.cdrlabs.com/reviews/images-view.php3?imageid=3570