Wijziging regels forum

In onderstaande thread kun je lezen dat de admins en CDFreaks bosses besloten hebben dat verzoeken om cracks/serials helemaal niet meer mogen (dus ook niet meer per pm).

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=39235

Had iedereen dit meegekregen?
Wat vindt je hier van?
(Was het misschien netjes/nuttig geweest om dit op de frontpage te vermelden? Of misschien als sticky topic in de belangrijkste fora?)

Inderdaad, veranderingen in regels moeten kunnen voorkomen, maar dan moet wel iedereen bij het forum hoort op de hoogte worden gebracht. En dat je dus niet viavia hoort dat er iets aan de hand is. Dit vind ik dus ook echt :Z.

Verder wat ik eruit begrepen heb mag je nog wel serials versturen via PM maar hoe de aanbieder de persoon die de serial nodig heeft bereikt is de vraag !

Men moet de regels van CDfreaks serieus nemen, daarom valt er ook weinig aan te doen.

In principe waren cracks en serials altijd al verboden maar vond ik het niet zo’n probleem om niet al te strak te zijn met de regels en af en toe een request te gedogen, mits het niet uit de hand liep en mensen niet speciaal naar ons toekwamen om hier serials/cracks te requesten.

Da_Taxman wilde toen graag duidelijke regels, en daarom hebben we besloten om dan het maar helemaal te verbieden. Omdat ik vind dat we niet kunnen verantwoorden om dergelijke posts alleen te sluiten (immers mensen kunnen dan de serials/cracks PM’en en krijgen ze alsnog hun antwoord, dus waarom zou je ze niet posten ?), hebben we besloten ze dan ook gelijk maar te deleten.

Omdat ik vind dat het modden van dit forum leuk moet blijven vind ik ook dat het niet zo moet zijn dat we daar elke gebruiker van op de hoogte moeten gaan stellen.

Volgens mij werkte het gedogen op zich vrij goed, en kwam er af en toe eens een requestje serialtje door maar ook ik moet bekennen dat dit wat transparanter is naar jullie en naar de admins/mods.

Verder wil er nog bij opmerken dat ik het vragen om cracks/serials persoonlijk vrij nutteloos vind. Niet omdat ik een heilig boontje ben en wil zeggen dat ik ze nooit zoek, maar ik denk dat iedereen zo’n beetje nu wel kan weten dat de cracks voor games kunnen worden gevonden op gamecopyworld en die voor andere software op astalavista. Een search op het forum zal bijna altijd naar die sites verwijzen.

Dat dit verder niet is aangekondigd komt dus vooral uit het feit dat we in principe zowiezo al geen cracks/serials posting meer toestonden, het staat nu dus alleen wat explicieter in de regels.

Voor de mensen die menen dat ze toch legale gronden hebben om ze te posten, schakel maar een advocaat in :rolleyes:

vind het wel ergens ok …

iedereen weet onderhand wel waar ie ze vandaan mot halen

@DoMiN8ToR

Dank voor de toelichting.

:smiley:

Ter aanvulling op de post van Domin8tor:

De Vraag van Smart@$$ is gepost (verplaatst) in Forum Talk, daar waar alle mededelingen aangaande dit forum staan (en dus voor iedereen toegankelijk is). Verder staat er in de regels ook dat deze zonder vooraankundiging gewijzigd kunnen worden.

Maar zoals Domi al zei, het is nooit toegestaan geweest, maar door de meeste mods/admins werd bij requests een oogje dichtgeknepen. Om meer eenduidig beleid te voeren is het nu expliciet in de regels opgenomen.

Wat er ook nog in de regels staat is dat je elke vraag kunt stellen op IRC. Hoe iedereen dat op wil pakken laat ik aan jullie, maar het forum en de mainsite zijn compleet legaal en dat willen we graag zo houden.

Wij vertrouwen op jullie medewerking en hopen dat jullie samen met ons hier een gezellig stukje internet maken waar iedereen met technische vragen terecht kan, maar ook met anderssoortige vragen (in de general chat forums).

op zich allemaal goed te begrijpen, maar toch wel zonde dat het ook al niet meer “mag” via de pm… ik weet idd wel waar ik de meeste cracks kan vinden (ik vraag er dus ook niet zo vaak naar) alleen zijn er programma’s waarvan cracks dus niet 1-2-3 te vinden zijn op de “bekende” sites… Ook kom ik nog wel eens cracks tegen op de nieuwsservers waar andere op dit forum naar hebben gevraagd (acdsee 4.0 bijvoorbeeld was NET uit) voor deze uitzonderlijke “verzoeken” vond ik het toch wel handig en ik denk dat ik daar niet de enige in ben.

gedogen lijkt mij de beste oplossing. Want het software forum sond niet bol van de req. toch?

en de 1e replyer kan al meteen het antwoord geven, dus het topic zakt gauw…

maar als het hier niet mag, dan kun je altijd nog naar een ander board gaan…:slight_smile:

Originally posted by Totibbs
maar als het hier niet mag, dan kun je altijd nog naar een ander board gaan…:slight_smile:

welk board als ik vragen mag (neej ik ben niet jaloers, maar het kan wel eens handig zijn!)

ennuh we hebben altijd IRC nog he?

mjah het is toch ook niet zo nodig?
vind het wel een goeie regel
anders ken je ook gewoon iedereen doorverwijzen naar #serialz op efnet
tenminste, het posten van een channel lijkt me toch niet illegaal? :stuck_out_tongue:

Mwoa, ik kweenie hoor… Als 't discreet gebeurd dan moet dat toch wel kunnen, zo vaak komt 't immers niet voor! Nood breekt wet! Ik geloof dat we hier al aardig afzijn van 't WaReZ imago.

Een req. in PM is tenslotte privé, dat gaat niemand verder iets aan en het is niet openbaar te lezen. Een link naar de root van een WaReZ site is toch ook toegestaan, of nu ook niet meer?!?:confused:

Wees niet roomser als de paus!

Wat iedereen via PM doet moeten mensen zelf weten, daar hebben we geen controle op (kan wel, maar we respecteren wel een beetje ieders privacy).

Het is echter niet de bedoeling dat requests en dergelijke op het forum gepost worden, daar is dit forum niet voor bedoeld. Als er geen requests gepost mogen worden dan is het dus ook niet nodig om links naar warez sites te posten.

Hoewel het linken naar sites met twijfelachtige content niet per definitie illegaal is en nog steeds onderwerp van discussie, wil ik jullie vragen om hier toch rekening mee te houden. Dit forum heeft weliswaar een naam uit het verleden, maar we willen dit graag een algemeen technisch forum over CD-R gerelateerde onderwerpen laten zijn, waarbij natuurlijk ook een sociaal aspect zit (bedoel, het is toch gezellig hier :wink: ).

Met het oog op mogelijke sponsors die niet met dat soort zaken geassocieerd willen worden lijkt het mij niet verstandig om links naar warez sites en dergelijke te posten.

Als je bepaalde dingen wilt weten waarvan je twijfelt of ze gepost mogen worden, overleg dan even met een admin/mod of kom langs op IRC, daar is altijd wel iemand die je kan helpen (verwacht alleen niet binnen 2 seconden antwoord, er zijn mensen die op meerdere kanalen zitten en niet 100% van de tijd zitten te wachten op #cdfreaks om jouw vraag te beantwoorden :wink: )

Originally posted by SoulShower
ik weet idd wel waar ik de meeste cracks kan vinden

altijd handig om te weten wie je moet pm-en voor cracks:D :smiley:

Regels en Wetten zijn toch gemaakt om ze te verbreken.:wink:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA eindelijk mijn 250e post:p :rolleyes:

Originally posted by Balkie
Regels en Wetten zijn toch gemaakt om ze te verbreken.:wink:

En admins zijn er om dan sancties op te leggen :wink:

regels en wetten zijn er voor mensen die zonder vaste structuur niet goed kunnen functioneren;)

Originally posted by pietpaulusma
regels en wetten zijn er voor mensen die zonder vaste structuur niet goed kunnen functioneren;)

Er waren geen regels, maar omdat mensen niet in staat waren bepaalde normen en waarden in acht te nemen moesten er regels komen…

En de regels voorkomen een hele discussie over het waarom en voorkomt willekeur, een verwijzing naar de regels volstaat.

Dat ze jou op de KUB toegelaten hebben :wink:

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Er waren geen regels, maar omdat mensen niet in staat waren bepaalde normen en waarden in acht te nemen moesten er regels komen…

En de regels voorkomen een hele discussie over het waarom en voorkomt willekeur, een verwijzing naar de regels volstaat.

Dat ze jou op de KUB toegelaten hebben :wink: [/B]

hehehe

maar jij leest me verkeerd denk ik…

met de stelling dat regels en wetten er zijn voor mensen die niet zonder kunnen functioneren doelde ik niet op de mensen die ze opstellen, maar op de mensen voor wie die regels bedoeld zijn.

Is dit nu de schemerzone… Of gaat dit al te ver?!?

euh…, test case!

begrijp me goed, ik respecteer jullie regels… :wink:

Originally posted by Marsz-=FX
[B]Is dit nu de schemerzone… Of gaat dit al te ver?!?

euh…, test case!

begrijp me goed, ik respecteer jullie regels… :wink: [/B]

Als je onze regels respecteerde dan had je dat via PM gevraagd.

De post heb ik verwijderd.