In principe waren cracks en serials altijd al verboden maar vond ik het niet zo’n probleem om niet al te strak te zijn met de regels en af en toe een request te gedogen, mits het niet uit de hand liep en mensen niet speciaal naar ons toekwamen om hier serials/cracks te requesten.
Da_Taxman wilde toen graag duidelijke regels, en daarom hebben we besloten om dan het maar helemaal te verbieden. Omdat ik vind dat we niet kunnen verantwoorden om dergelijke posts alleen te sluiten (immers mensen kunnen dan de serials/cracks PM’en en krijgen ze alsnog hun antwoord, dus waarom zou je ze niet posten ?), hebben we besloten ze dan ook gelijk maar te deleten.
Omdat ik vind dat het modden van dit forum leuk moet blijven vind ik ook dat het niet zo moet zijn dat we daar elke gebruiker van op de hoogte moeten gaan stellen.
Volgens mij werkte het gedogen op zich vrij goed, en kwam er af en toe eens een requestje serialtje door maar ook ik moet bekennen dat dit wat transparanter is naar jullie en naar de admins/mods.
Verder wil er nog bij opmerken dat ik het vragen om cracks/serials persoonlijk vrij nutteloos vind. Niet omdat ik een heilig boontje ben en wil zeggen dat ik ze nooit zoek, maar ik denk dat iedereen zo’n beetje nu wel kan weten dat de cracks voor games kunnen worden gevonden op gamecopyworld en die voor andere software op astalavista. Een search op het forum zal bijna altijd naar die sites verwijzen.
Dat dit verder niet is aangekondigd komt dus vooral uit het feit dat we in principe zowiezo al geen cracks/serials posting meer toestonden, het staat nu dus alleen wat explicieter in de regels.
Voor de mensen die menen dat ze toch legale gronden hebben om ze te posten, schakel maar een advocaat in