Wie weet wat voor piep erin mn pc zit

vbimport

Het volgende doet zich voor: Ik zit lekker te computeren, maakt niet uit wat ik doe, bijvoorbeeld fotosoepen of te browsen (eigenlijk alles), en opeens is daar een piep. Hij komt gewoon uit mn boxen.

Het klinkt een beetje net als een piep van een testscherm op tv. Vet irritant dus. Maar dat is nog niet het ergste. Want met het moment dat die piep daar is, wordt mn pc ongeveer 5 keer zo sloom als normaal.

Voorbeeldje: normaal start mn IE 5.5. in een paar seconden op, en met piep ongeveer in een halve minuut :frowning:

En alles wat ik doe wordt zeer sloom, tijdens het piepen. Voor mij voelt het dan alsof ik ongeveer 8 mb intern heb, zo sloom werkt alles. Je hoort de pc dan gewoon kraken…

Maar met een minuut is het weer weg. En vervolgens komt het doodleuk naar 10 minuten weer terug. Om vervolgens na een minuut weer te stoppen enz enz enz.

Weet iemand wat het is?

Hartelijk dank.

Jeroentje…

Ik heb een keer gehad dat ik net zoals jou wat aan het computeren was en dan kreeg je in een keer door je boxen een gebonkachtig geluid. Probleem zat zich toen op het moederbord maar wat het precies was weet ik niet meer :slight_smile:

Je zou dit programma kunnen gebruiken dit programma test heel veel onderdelen in je computer.Kijk hier http://www.sisoftware.co.uk/sandra
En hier kun je de pro versie downloaden http://reduce.to/fosi
met dank aan Wookie voor de link.
Greetings Night Hawk :cool:

Die piep betekent dat je sys bezet is. Net zoals dat er teveel toetsen ingedrukt zijn zodat je comp het niet meer kan verwerken. Dus denk dat je OS beetje vervuild is. Lang geleden dat je het opnieuw erop gezet hebt?!

zit er geen muis in je boxen?? :wink:

kan ook zijn dat je processor te warm wordt…

heb ik ook gehad…direct uitzetten.

Originally posted by hawkeye007
[B]kan ook zijn dat je processor te warm wordt…

heb ik ook gehad…direct uitzetten. [/B]

Ik denk dat ook, als de CPU te heet word, zit er waarschijnlijk iets ingebouwd, dat hij een signaal geeft dat ie te heet is, en dat ie de snelheid met 5x verlaagd, waardoor hij weer afkoeld. Na 1 minuut is ie koel en kan ie weer 10 minuten mee, maar na 10 minuten is de CPU weer te heet, enzovoort enzovoort, ik zou dus de kast los draaien en kijken of de fan op de CPU nog wel draait, is dit het geval, check dan of alles er goed op zit enzovoort, of breng de PC anders ff naar een expert toe

zet in je BIOS iets met virus detection ofzo uit.
dat was het bij mij

Weet niet psies uit me hoofd waar dat zit enzo…

Originally posted by Thijs
…of breng de PC anders ff naar een expert toe

Daar is ie toch nu!? hehe! :wink:

Je kan idd even kijken of je fan het nog doet, hoewel je dat ook wel kan horen lijkt mij. (als je tenminste niet nog 2 of 3 andere fans op HD/VGA/Chipset hebt zitten dan.)
Om te kijken of ie te heet is moet je even het progje Hardware Sensors Monitor erop pleuren; die houdt nm je Voltage/Temperaturen bij!

Ik heb ook een zeer irri piep in mijn PC zitten, die de hele tijd doorgaat…

Gebeurt sinds in een Geforce 2: 64 mb erin heb gezet :frowning:

Originally posted by Wookie

Daar is ie toch nu!? hehe! :wink:

Hehe

Dat met een te hete processor heb ik ook eens bij m’n vader zijn PC gehad. ik had eraan zitten prutsen, en kreg steeds een irri piep te horen. Eerst dacht ik dat het gewoon windows was, maar na 10 minuten vond ik het toch wel verdacht worden. Eens in het BIOS gekeken of er niet iets verkeerd stond. Toen kwam ik langs de chipset features… processor temp: 94,5°C. Oeps… Er zit zo’n titanium blabla koeler in, met de koelribben in een cirkel. het voedingskabeltje was nu tussen de koelribben heengefloept en hield de fan tegen.

Thijs en Hawkeye007:

zeer errug bedankt!

Het was idd mn processor, die overhit was. Ik had eens ff het schild van de pc los gewrikt, en wat zag mijn oog: een cooler die zijn dagelijkse rondes niet meer deed vanwege een zeer indrukwekkende laag stof…

Geloof me, het was echt viez…

Jongens errug bedankt nogmaals!

Jerommeke.

PS nadat ik de stofzuiger er op standje ‘kietel-me-onder-me-teen’ doorheen gehaald had deed alles het weer perfect en zoemt mn pc-tje weer als nooit tevoor…BEDAAAAANKT!

Originally posted by jeroenbraak
[B]Thijs en Hawkeye007:

zeer errug bedankt!

Het was idd mn processor, die overhit was. Ik had eens ff het schild van de pc los gewrikt, en wat zag mijn oog: een cooler die zijn dagelijkse rondes niet meer deed vanwege een zeer indrukwekkende laag stof…

Geloof me, het was echt viez…

Jongens errug bedankt nogmaals!

Jerommeke.

PS nadat ik de stofzuiger er op standje ‘kietel-me-onder-me-teen’ doorheen gehaald had deed alles het weer perfect en zoemt mn pc-tje weer als nooit tevoor…BEDAAAAANKT! [/B]

Kun je zien waar die piepjes allemaal al wel niet goed voor zijn, zonder die vertraging die er dan optreed was ie nu waarschijnlijk kapot geweest

ik geloof dat wookie een drank probleempje heeft aan zijn uitleg te zien. Ofwel is het een insider die men verstand te boven gaat (wat niet zo moeilijk is ).

Ben blij dat de freakers elkaar weer eens kunnen helpen hebben veel plezier ermee.