Wie weet hoe je namen en adressen via een kenteken kan achterhalen?

vbimport

Ik moet namelijk een adres en naam van iemand te pakken zien krijgen via zijn kenteken. Is dit ergens op een database op het web te achterhalen? Wie weet een simpele oplossing? Alvast bedankt!

Greeting from here,

F.K.

:cool:

Zoek een kennis die bij de wouten werkt! :slight_smile: Anders gaat het denk ik niet werken!

Ik denk idd ook wel dat er een database online moet zijn ergensā€¦maar of je er op komtā€¦:confused:

succes ermee, ik hou deze thread in de gatenā€¦:slight_smile:

Dit is niet een database die vrijgegeven wordt, zoals bijvoorbeeld de telefoongids. Dit is een beschermde database en het lijkt me daarom ook heel erg sterk dat je deze online zult vinden.

In het kader van de privacywetgeving zou een dergelijke publicatie volgens mij nog eens kunnen leiden tot ernstige sancties, dan wel voor diegene die het publiceert dan wel voor de instantie waar ze vandaan komenā€¦

Ik denk dat je het beter kunt vergetenā€¦

Deze informatie kun je krijgen bij de rijksdienst voor het wegverkeer in Venendaal. Op te vragen dmv een schriftelijk verzoek of electronisch, maar ā€¦ hier kom je echt niet zo maar tussen. Alleen politie, advocaten, verzekeringsmaatschappijen en dat soort lui krijgen hier toegang toe. Kom je eenmaal binnen dan kost het je per opvraag ongeveer 12,50 geloof ik.

Nog vriendjes die advocaat zijn ? :wink:

Originally posted by Zeiss
Nog vriendjes die advocaat zijn ? :wink:

Ik denk dat je ook wel een goed motief nodig hebt om zoā€™n aanvraag goed gekeurd zien te krijgen. Je kunt iemand zijn privacy namelijk behoorlijk aantasten door gegevens die dan aan jou bekend worden gemaaktā€¦

Zoals ik dus al zei kom je er echt nie in! Denk nie eens dat die database in (indirecte) verbinding staat met Inet! :wink:

Als je het dus echt moet weten zou je dus echt wel ergens ā€˜iemand hebben moeten zittenā€™! Bij de cops ofzo lijkt me het makkelijkst, omdat advocaten nie directe toegang hiertoe hebben!

Als advocaat of verzekeraar hoef je een informatieaanvraag uit dit register niet te motiveren (maw het gaat ze daar in Venendaal geen ruk aan waarom jij die informatie opvraagt). Wel heb je hiervoor een userid nodig dat is te herleiden tot individuele personen. Mocht er dus op een of andere manier misbruik worden gemaakt van deze gegevens dan is vrij makkelijk te achterhalen door wie.
Poilitie e.d. hebben zoiezo direct toegang tot deze data.

daarom ik zo blij zijn dat schoonmama bij de wouten werkt :wink: altijd handig

Wat zou je allemaal wel nie voor dā€™r moeten doen zou je ooit zoiets van dā€™r verlangen dan?! haha!

misschien politie buro inlopen en de agent die achter de balie zit heel lief aan kijken en vragen of je de gegevens van het kenteken mag hebben als hij het niet geeft duw hem dan een envlope met wat van die groene briefjes in zijn handen kijken of hij het dan doet :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

:frowning: Ik heb voor een persoonlijk ā€œkonflikjeā€ met iemand zijn adres nodig en heb daar echt mijn redenen voor. Ik ben namelijk voor zoā€™n F 5300,- getildā€¦ Dus vandaar dat ik aanspraak maakte op jullie medewerking maar ik kom er wel erachter al kost het me wel weer F100,- nou die kan er ook wel effe bij. Ok, mensen ik wist dat het moeilijk zou worden maar hier laat ik het maar bij en zal dus die F 100,- wel extra moeten uitgevenā€¦ Toch bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen voor het meedenkenā€¦

Greetings from here,

F.K.

Originally posted by edje_007
misschien politie buro inlopen en de agent die achter de balie zit heel lief aan kijken en vragen of je de gegevens van het kenteken mag hebben als hij het niet geeft duw hem dan een envlope met wat van die groene briefjes in zijn handen kijken of hij het dan doet :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Dan zegt ie waarschijnlijk dat je je collectie 5 gulden briefjes mag houden! :stuck_out_tongue: