Wie weet er veel van de Plextor SCSI 12x 4x 32x CDRW?

vbimport

Ik heb net een een plextor 12x cdrw gekocht ,maar nu is mijn vraag welke scsi controller moet ik gebruiken ?
De verkoper zijn dat ik minimaal een adaptec 19160 moest kopen van zo'n 500 gulden. Omdat hij anders maar op halve kracht zou branden ?
Dit vond ik maar een raar verhaal en heb dit dus niet gedaan. Mijn lijkt het als ik gewoon een ultra-scsi kaart erin gooi welke minimaal 20mb/s haalt moet dat toch genoeg zijn ?
Wat vinden jullie hiervan heeft die verkoper gelijk of niet ??

Ligt eraan, als het een collega van me was wel

Welke SCSI kaart in ieder geval NIET goed is, is de Adaptec 2904 (niet 2940, die is wel hartstikke goed).

Die plextor brander werkt met Ultra SCSI aansluiting, hoeft niet UW te zijn, dat is meer voor harde schijven ed.

Het zou wel handig zijn als je een SCSI kaart neemt die ook bootable ondersteunt (doet 2904 ook niet). Maar volgens mij moet UltraSCSI kaart voldoende zijn hoor.

De vraag is of deze verkoper onwetend is of gewoon zo duur mogelijke rommel aan wil smeren. Vaak is het zo dat proberen te verkopen wat ze wel hebben en dan soms iets duurdere spullen ‘aansmeren’ omdat hetgeen voldoende is, niet op voorraad is.

(ik hoop dat mijn baas dit niet leest )

Da_Taxman

ik heb ook die plextor 12x met een adaptec 2904cd die speciaal geschikt is voor branders maar die heb egt geen 500 piek gekocht… was iets van 200/300 dacht ik en alles werkt perfecto mundo…

hehe toen ik de vorige reply aan t schrijven was stond er nog niks…maar ik vind hem wel goed hoor die 2904, staat op de doos wat ie geschikt is vooral voor branders dus…

wel klote dat ie niet bootable is ja, zeker toen ik laats me pc had geformatteerd en windows er niet meer opkreeg :frowning:

Ik kan maar een ding over Plextor zeggen: I Love You !!! Met CloneCD en Nero is het de perfecte combinatie voor massa-productie!!!

Hallo!

Ik heb dat ding aan het lopen op een Tekram DC395U zonder enige problemen.
Een vriend van me heeft hem lopen op een NCR8110 SCSI kaart van euh 80 piek!
Ohja, ik heb hem ook eens getest op een DawiControl SCSI1 fast kaart en dat liep ook stabiel op volledige snelheid!
Mijn vader heeft die writer onlangs ook gekocht (werd vast jaloers op me :slight_smile: ) en die heeft hem lopen op een Adaptec SCSI kaart. Ik weet ff het tiepenummer niet, maar het is de goedkoopste van Adaptec, zonder bios. Dat kaartje kostte 120 piek geloof ik (Essers electronica in Margraten voor degene die dit kaartje ook voor die prijs wil hebben).

Mijn antwoord: ik heb nog geen SCSI kaart gevonden waar hij niet goed op werkt, ook niet die Dawicontrol uit 1995!!

Ohja, 1 ervaring wat ik met jullie wil delen. Probeer nooit een Asus K7M moederbord te combineren met een Tekram SCSI kaart uit de xx5 serie, die werken niet samen!!

Greeeeeeeeetzzzzzzzzz

Bij mij werkt het perfect…!!! met een 2940UW van Adaptec. Een kennis gebruikt een 2940U2W en die doet het ook perfect (maar niet beter)
Ook via de 7890 on-board controller van het P2S board van ASUS gaat alles perfect.
P.S. Hij werkt ook geweldig met CloneCD na de meest recent firmware-upgrade

[This message has been edited by Jan Bouten (edited 09 May 2000).]