Wie oh Wie .. ? Een Nederlandse hacker

vbimport

Een Nederlandse hacker beweert van 46.000 klanten van webhostingbedrijf ADDR gegevens te hebben gestolen

De hacker zou zowel gebruikersnamen en wachtwoorden als creditcardnummers achterhaald hebben. Dat meldt de Amerikaanse nieuwssite MSNBC.com, die contact met de man heeft gehad. De hacker identificeerde zichzelf als een 26-jarige Nederlander en stuurde ter bewijs de site de gegevens van 50 klanten.

ADDR.com is een Amerikaans webhostingbedrijf met 50.000 klanten. Het merendeel van hen is kleine zelfstandige. Bij hen is de dienst populair vanwege het lage tarief van 7,95 dollar per maand. Maar nu dreigt het abonnement bij de webhoster voor een fors aantal van de klanten toch op een dure grap uit te draaien.

MSNBC nam contact op met de vijftig personen van wie het de klantgegevens ontving. De site ontving zestien reacties. Allen bevestigden zij de juistheid van de gegevens. Een viertal van de klanten meldt dat de hacker met hun creditcardnummer al uitgaven heeft gedaan. Bij een van hen werd voor 3.000 dollar hard- en software afgeschreven, bij een ander een hotelkamer van 500 dollar.

Naast creditcardfraude plegen kan de hacker in theorie ook de sites van zijn slachtoffers veranderen, omdat hij de gebruikersnamen en wachtwoorden heeft. In de praktijk zal dat echter wel meevallen.

Volgens enkele van de slachtoffers heeft hij alleen de beschikking over de wachtwoorden die ADDR bij het openen van een account heeft verstrekt. Wanneer een gebruiker sindsdien zijn wachtwoord heeft veranderd, komt de hacker dus niet meer binnen. De hacker claimt verder dat hij de bandbreedte van de verschillende sites kan gebruiken voor een Denial of Service-aanval.

Source: IDG Webwereld

Een cdfreaker ?? … applause dan!! :wink:

Ik was het niet! Jammer hoor! Kan de inhoud van 50.000 creditcard accounts wel gebruiken! haha! :stuck_out_tongue:

waarom was dit niet een paar dagen eerder zodat ik op 1 april kon zeggen: Ik was het 1 april muwhahaha. iig ik was het niet.

wat dacht je dan

nee het is nu 4 April :smiley:

It wasn’t ME

Originally posted by bangkasap
It wasn’t ME

Was het ME nie?! Misschien wel Win2000?! haha!

… wat een onzin komt er weer uit zeg! :wink:

50000 creditcard nummers ?
mmmh als het een cdfreaker is kan ie mooi
cdfreaks sponsoren, dan hoeven wij niet meer zo vaak op de banner te klikken :slight_smile:

Nahh was geen CD Freakers… die houden zich niet bezig met illegale praktijken!

:slight_smile:

Het enige wat wij doen is misschien onze belastingcenten terugverdienen! :stuck_out_tongue: