Wie kan goed met Photoshop 6.0 omgaan?

vbimport

Hallo allemaal…

Leuk trouwens weer een keer terug te zijn op CD Freakz. Was er vroerger altijd bij, onder een andere naam. Maar toen kwamen er probleempjes, en sindsdien ben ik niet meer terug geweest…So here I am…

Probleem: Ik heb Photoshop 6.0 geinstalled, en ik heb nu het probleem dat als ik een selectie maak, en die vervolgens wil vullen, met het emmertje, dat dan de randen vaag worden.

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel, en dat ie mij kan helpen hiermee. Ik weer bijna zeker dat dit een heel simpel probleen is, maar je moet het wel effe weten…:s

Tnx! Jerommeke.

PS Verders kan ik opzich wel goed met PS omgaan hoor :wink:

PS2 volgens mij treedt dit probleem ook alleen maar op als ik met een selectie de feather aan zet. Dus dat ie automatisch ronde hoeken maakt. Ik snap het niet meer…:frowning:

Het zo in de waarde bij Feather kunnen zitten. Kijk eens bij Feather. Hoe groter de waarde daar hoe verder de veeg aan de rand loopt.

Ik kan niet zo erg goed met photoshop omgaan. Dat vind ik wel erg jammer, maar er heeft hier wel een keer een link gestaan van een site waar je tutorials vandaan kon halen. Die site was www.fotosoep.nl

Misschien heb je daar wat aan :smiley:

Ja dat ligt aan feather, gewoon op nul pixels zetten. En als je een selectie (balk) met ronde hoeken wilt, dan kan je beter na je selectie ‘select-modify-smooth’ doen of nog beter in photoshop 6 de rounded rectangle tool gebruiken (en de create new work path selecteren) en een path maken en die omzetten naar een selectie. (door op de zojuist gecreerde layer op de paths tab te klikken.)
Of als je een balk met ronde hoeken wilt maken en gelijk wilt vullen met de foreground color dan gebruik je weer de rounded rectangle tool en selecteer je create new shape layer en maak je de gewenste vorm en daarna ga je naar ‘layer-rasterize-shape’.

Mzzl

eh kijk eens wie we daar hebben !!!

nou kerel 't was inderdaat een erug makkelijke oplossing (: