Wie kan er goed met PHP om gaan?

vbimport

Ik heb het volgende;

ik wil een site maken net als www.hotornot.com en dan wil ik dus dat de mensen zelf een foto kunnen uploaden naar 1 directory. En dan wil ik dus een andere pagina maken waar je al die foto’s kan opvragen, en wel pagina voor pagina (en dus foto voor foto).

En eigenlijk ook nog een systeempie dat ze de foto’s kunnen beoordelen…maar weet iemand hoe dt zou moeten?

Ik zoek dus het scrippie…En geloof me, ik heb wel verstand van PHP, maar ik ben gewoon nog niet bekend met het UPLOAD principe (en dus de commando’s)

Dus ik ben niet ZO’N LUL die gewoon om kant en klare scripts vraagt :wink:

Alvast bedankt allemaal.

Jerom.

www.php.net en dan zoeken :slight_smile:
www.hotscripts.com bij Image Galleries ofzow

doe al twee jaar aan webdesign…denk je dat ik gek ben?

Ja zeg, als een mens dan eens een tip geeft, dan ga je hem zo beginnen afbreken. Sommige tips die gegeven worden kunnen wel nuttig zijn dus je moet blij zijn met wat je krijgt. :frowning:

maar met deze tip was ik niet blij…en wat moet jij hier eigenlijk als je er al helemaal geen verstand van hebt?

enne, ik gaf toch al aan dat ik er best al wat van begrijp…Maar laten we geen ruzie maken om niks, ik zoek gewoon een scrippie…

Kan iemand me helpen?

Originally posted by jeroenbraak

enne, ik gaf toch al aan dat ik er best al wat van begrijp…Maar laten we geen ruzie maken om niks, ik zoek gewoon een scrippie…

Nou dan, je zoekt een scrippie en hotscripts.com heeft een zeer intelligente search functie. Jij wilt zo’n soort image gallery nou zoek er dan naar, dan ga je op zoek naar een Tutorial voor uploaden, en die is er :slight_smile:

Voorbeeld:

Als ik op een forum vraag of er iemand een rode ferrari voor me heeft, en ik krijg te horen ‘kijk maar op autotrader.nl daar staan er genoeg’ dan ben ik dus echt niet blij ….

Ik snap jullie niet; als ik vraag om een script; dan vraag ik toch niet om een site waar misschien een script op kan staan!!?!?

Ik vraag gewoon, of er iemand EEN SCRIPT VOOR ME HEEFT met de functie die ik eerder beschreven heb…

En moderators, als jullie deze thread niet zo cool vinden, ik doe mijn best om duidelijk te wezen maar ik wordt volgens mij niet helemaal begrepen…

Voor degenen die snappen wat ik zoek, en het ook vinden. alvast hartstikke bedankt!

Jeroen.

[B]doe al twee jaar aan webdesign…denk je dat ik gek ben?

en
maar met deze tip was ik niet blij…en wat moet jij hier eigenlijk als je er al helemaal geen verstand van hebt?
[/B]

Dit is geen vreindelijke reply die weinig uitnodigt om überhaupt nog mee te denken. Je kunt ook anders reageren. Als je hier een vraag stelt getuigt het in ieder geval van respect als je dankbaar bent voor elk zinnig antwoord, ook al heb je er op dat moment niets aan (maar je bent niet de enige die de topic leest en iemand anders kan er misschien wel iets aan hebben).

Daarbij kunnen de genoemde sites veel informatie bevatten. Een script dat ongeveer hetzelfde doet bestuderen om te begrijpen wat een bepaalde code doet kan ook leiden tot een oplossing van je probleem.

Als je wilt dat mensen je helpen dien je ze in ieder geval met respect te behandelen.

Blijkbaar heb jij geen waardering voor mensen die proberen je te helpen en zet me aan het denken of je hier wel welkom bent… Beschouw dit als een waarschuwing!

Ik doe toch mijn best om uit te leggen wat IK bedoel…:frowning:

enne, gaan we dreigen? Ik zou jou wel eens in het echt willen ontmoeten, ik durf te wedden dat je dan niet meer zo’n stoere praat uitkraamt…

Enne, als je me verbant van deze site; grote knul. Want op afstand kunnen jullie wel he moderators…Ik bedoel het allemaal niet zo slecht als het lijkt hoor. Ik zit hier al heel wat jaartjes op cdfreaks (ondanks dat de hele site finaal plat lag). En ik moet zeggen dat het me altijd bevallen is. Maar die praat van jou staat me niet aan.

Even goeie vrienden!? Jeroen.

[B]
Ik vraag gewoon, of er iemand EEN SCRIPT VOOR ME HEEFT met de functie die ik eerder beschreven heb…

Jeroen. [/B]

Nou hier een tutorial
http://www.hotscripts.com/Detailed/9635.html
kun je het zelf leren hoe een upload system te maken en om de pictures te viewen:
http://www.hotscripts.com/Detailed/5774.html
(Hier zit ook een file uploader bij)

Goed gezegd Tax

Ik ken toevallig ook wat van PHP en heb ergens in een boek datgene zien staan wat je zoekt maar als ik een antwoord krijg zoals ik nu gehad heb, dan kan je er naar fluiten. :frowning:
Ik probeer iedereen zo goed mogelijk te helpen en ik blijf steeds vriendelijk en ik verwacht dat alle andere mensen dan ook begrip opbrengen voor dingen die ik niet zo goed versta.
Ik verwacht niet om afgesnakt te worden als ik eens mijn mening zeg. En als meneer Braak niet content is met hetgeen wij hem bieden, dat hij dan ergens anders gaat gaan zoeken en onze hulp niet meer vraagt.
En dan nog eens een felle bek opzetten tegen de Admins die steeds eerlijk en fair zijn… jongens jongens, waar gaan we naartoe.
Je biedt iemand dan hulp en het wordt niet echt in dank aanvaardt… doe het dan zelf zou ik zeggen.

Eindelijk eens iemand die ook inziet wat voor vervelende mensen jullie zijn !! :stuck_out_tongue:

Ik haat forums maar ik moest toch even posten.

Wat ben jij een domme aap zeg. Sjees

Taxxie roelt de natie !!

jeroen jonge ambetante kloot
nu zal ik het ook eens zegge IK BEN NIET BLIJ DAT GIJ DER ZIJT
jezus die mens wilt u helpe en gij gaat zitte zeike … hoogstaand niveau man …

fin php ik denk da ge meer info vindt op hacksites enzo

zoek het zelf maar uit

MaFd0n

Eigenlijk zou ik niet moeten reageren, maar goed:

• PHP bevat geen upload functie.
  • De upload functie op zich bestaat helemaal niet. Wel bestaat er in de <form> definitie van W3C een input type file, die automagisch een file meesubmit met je formulier. Gebruik die input type maar eens, en kijk dan in phpinfo(); Je zult versteld staan :slight_smile:

Ik begin steeds meer te twijfelen of je wel een PHP programmeur bent.
Zulke agressieve types als jij doen de PHP wereld i.i.g. geen goed :frowning:

Oh ja: consider yourself warned. Bij nog meer van dit soort rare reacties gooi ik gewoon je account weg. Jezus zeg, een beetje respect voor mensen die willen antwoorden…

eh kerel …

is natuurlijk niet echt stoer om zo raar te gaan doen … (oh oh oh … :confused: :confused: :confused: :confused:) en om nu gelijk te zegguh dat >ff kiekuh hoe heetie ookalweer < oh ja de Tax_Man niet meer zo stoer doetalsie voor je staat … oh oh oh 'k denk niet dat je je kansen zo moet verspelen op dit forum …

je hebt dr toch aardig wat nuttige info vandaan gehaald…

eh mzl Coen:mad::mad:

Mensen, mijn oprechte excuses…

Ik ben iets te ver gegaan…Ik heb idd (coen en de rest) veel aan dit forum gehad, dus ik heb me idd te gedragen. en geloof me, ik ben echt de kwaadste niet, en ik was vroeger (1,5 terug ofzo) best lang hierzo op dit forum, elke dag wel eigenlijk, onder een andere naam. En toen heb ik veel lol gehad, en zelfs een paar online vrienden gemaakt…

Sorry allen. Ik zal me eigen eens nuttig maken door wat antwoorden te geven op andere threads en proberen jullie mij dan ook ff allemaal te vergeven…life goes on.

Bedankt. Jeroen.

Kijk, zo kan het dus ook.
Excuses geaccepteerd…don’t let it happen again :wink:

ja kijk jeroen dat lijkt dr dus al weer wat meer op :):slight_smile:

spreekie Superappelflap