Wie is de Beste vliegtuigmaatschappij en waarom

vbimport

Binnenkort ga ik weer beginnen met het maken van First- en Business Class vluchten.

Dit jaar heb ik besloten het nog ruimer aan te pakken en vraag ik mensen om ook te gaan stemmen op verschillende onderwerpen.

Wie heeft de Beste Economy Class ?
Wie heeft de Beste Premium Economy Class ?
Wie heeft de Beste Business Class ?
Wie heeft de Beste First Class ?

Wat is de Beste Airport ?
Wie heeft de Beste Check-in Service ?
Wie heeft de Beste Business Lounge ?
Wie heeft de Beste Cabin Staff ?
Wie heeft de Beste Airline Seat ?
Wie heeft de Beste Catering Service ?
Wie heeft het Beste Inflight Entertainment System ?
Wie heeft het Beste Inflight Magazine ?

Wie is de Beste Airline Overall ?

Deze maand heb ik al een stuk geschreven over de afgelopen onderzoeken in 2001

Het is een pdf file maar deze werkt helaas niet

Laat mij even weten welke maatschappij jullie de beste vinden en waarom.

Vrees dat je hier een beetje op de verkeerde doelgroep stuit.

Snap je vraag ook niet helemaal. Jij moet gaan vliegen en daarom ga je een hele enquete uitvoeren of?

Die PDF van je is hier ook niet leesbaar. Althans er staat dus niks in.

<update>ok heb ff op je site gekeken, snap er al wat meer van… toch verkeerde doelgroep vrees ik :slight_smile: </update>

Originally posted by MP|3
[B]Vrees dat je hier een beetje op de verkeerde doelgroep stuit.

Snap je vraag ook niet helemaal. Jij moet gaan vliegen en daarom ga je een hele enquete uitvoeren of?

Die PDF van je is hier ook niet leesbaar. Althans er staat dus niks in.

<update>ok heb ff op je site gekeken, snap er al wat meer van… toch verkeerde doelgroep vrees ik :slight_smile: </update> [/B]

De vraag van mij aan dit forum is eigenlijk, wat is de beste Vliegtuigmaatschappij welke je ooit hebt gevlogen.

Ik weet dat de doelgroep misschien verkeerd is maar ik ben met een onderzoek bezig en daarvoor hoop ik zoveel mogelijk replies te krijgen van mensen welke wel eens gevlogen hebben.

Er is een bedrijf SKYTRAX welke deze onderzoeken uitvoerd. Ik wil eigenlijk de Europeese tegenhanger worden.

Het is misschien wel leuk om te kijken wat hier als beste Maatschappij naar voren komt ?

Vandaar MP3.

PS van die PDF file begrijp ik het ook niet.
Vanuit Frontpage ziet het er perfect uit vanuit de site zie je alleen de opzet.

Als mensen me daarmee kunnen helpen dan graag

Dit wordt jaarlijks door diverse consumentenorganisaties onderzocht, kijk daar effe.
Als je de tegenhanger van SKYTRAX wil worden moet je meningen toch echt op een andere manier verzamelen dan via dit forum… En daarmee wens ik je veel succes.

Die PDF is niet leesbaar in adobe reader zelf? zo niet maak hm opnieuw! :slight_smile:

Originally posted by iammadaboutwarez
Dit wordt jaarlijks door diverse consumentenorganisaties onderzocht, kijk daar effe.
Als je de tegenhanger van SKYTRAX wil worden moet je meningen toch echt op een andere manier verzamelen dan via dit forum… En daarmee wens ik je veel succes.

Het echte onderzoeken wordt gedaan door o.a. zelf te vliegen en de concepten met elkaar te vergelijken.

Wij doen dat met 3 personen waaraan we ongeveer 7 maanden werken dus dat is een tak van het onderzoek.

Wij willen echter ook weten wat andere mensen denken en daarom laten wij ook Frequent Travellers mee doen aan ons onderzoek.

Consumenten bonden houden zich niet bezig met dit soort onderzoeken. OAG is een hele grote en SKYTRAX.

Dit zal absoluut niet de hoofdbron van data verzameling zijn maar toch ben ik benieuwd wat de mensen hiervan vinden.

Originally posted by Bathurst
[B]

Het echte onderzoeken wordt gedaan door o.a. zelf te vliegen en de concepten met elkaar te vergelijken.

Wij doen dat met 3 personen waaraan we ongeveer 7 maanden werken dus dat is een tak van het onderzoek.

[/B]

Als je een gedegen onderzoek wilt uitvoeren, wat ook ge-accepteerd wordt door vliegmaatschappijen, luchthavens etc. dan zul jet het toch echt anders moeten aanpakken.
Begin maar met op iedere (redelijk grote) luchthaven in europa een paar enquetteurs te plaatsen.
Maar nogmaals: deze onderzoeken worden al jaarlijks uitgevoerd…

Originally posted by iammadaboutwarez
[B]

Als je een gedegen onderzoek wilt uitvoeren, wat ook ge-accepteerd wordt door vliegmaatschappijen, luchthavens etc. dan zul jet het toch echt anders moeten aanpakken.
Begin maar met op iedere (redelijk grote) luchthaven in europa een paar enquetteurs te plaatsen.
Maar nogmaals: deze onderzoeken worden al jaarlijks uitgevoerd… [/B]

Dit onderzoek wordt al geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappijen. Deze schrijven ons aan om een onderzoek uit te laten voeren. Daar schrijven wij al over in diverse media.

Als je op elke luchtvaartmaatschappij wat enguetteurs wilt plaatsen wordt het een commerciele aangelegenheid en idd die onderzoeken zijn er al. Daar hangt ook een flink kostenplaatje aan en dat is nu net niet de bedoeling.

Ik mag en zal geen reclame maken op dit forum maar als mensen gan stemmen via je site dan bereik je ook die doelgroep en die kant wil ik op.

Een gedegen onderzoek door ons zelf en aanvullende informatie van frequent flyers.

Doel bereikt dan voor ons

Ik wil wel testen hoor, mits de reizen betaald worden natuurlijk…

Originally posted by DoMiN8ToR
Ik wil wel testen hoor, mits de reizen betaald worden natuurlijk…

Ik krijg vaak twee tickets van de vliegtuigmaatschappijen dus wie weet !!!

Ik vlieg alleen First - of Business Class.
Maar dat zal geen probleem zijn denk ik !!!

Nou vooruit dan…
De KLM bevalt mij goed. Leuke meisjes en lekkere broodjes.

Wel een risico volle bezigheid als je het mij vraagt, met al die vliegtuigen dat de laatste tijd naar beneden vallen :smiley:

SABENA! :stuck_out_tongue:

(ik kon het nie laten ;))

Originally posted by The Amazing Duke
[B]SABENA! :stuck_out_tongue:

(ik kon het nie laten ;)) [/B]

Cool ze waren best goed

GLOBAL RANKINGS 2001

01 Virgin Atlantic 9.4
02 Lauda Air 9.2
03 Gulf Air 8.9
04 Lufthansa 8.8
05 Emirates 8.5
06 KLM 8.2
07 American Airlines 8.0
08 Sabena 7.9
09 BMI British Midland 7.7
10 US Airways 7.5
11 Turkish Airlines 7.2
12 Qantas Airways 7.1
13 Garuda Indonesia 7.0
14 Cathay Pacific 6.6
15 Swiss Air 6.5
16 Delta Airlines 6.2
17 Air Pacific 6.0
18 United Airlines 5.8

Dit is de lijst welke ik deze week gepubliceerd heb ik QEP.

Mjah, ik reis natuurlijk voor CD Freaks de hele wereld rond. CD Freaks boert goed dus ik vlieg voornamelijk Business Class natuurlijk.

De laatste tijd echter heb ik de beschikking over een privé-jet en ik moet zeggen dat die tot nu toe het beste bevalt. Alles bij de hand, je belt een half uur vantevoren en je hebt altijd plaats. Met de official CD Freaks-girl als stewardess is er geen betere bediening mogelijk, zowel in kwaliteit van de service als in het uitzicht :wink:

Serieus: ik denk dat je beter eerst kunt vragen wie er hier überhaupt ooit gevlogen heeft…ik denk dat je maar weinig mensen treft…en al helemaal de frequent flyers tref je hier niet aan.

Ik heb mij ooit laten vertellen dat er niks kan tippen aan die aziatische vliegmaatschappijen

Ik heb ervaringen met 3 maatschappijen: Canada 3000, KLM en Lufthansa. Met allen heb ik economy class gevlogen.

Canada 3000:
-bediening netjes
-vliegtuig netjes
-eten redelijk
-versnaperingen ok
-films waren afwezig
-zitplaats niet al te veel (757)

KLM:
-bediening overdreven netjes
-vliegtuig netjes
-eten niet te pruimen
-versnaperingen lieten te wensen over (warm bier!)
-films zeer goed
-zitplaats netjes (747)

Lufthansa:
-bediening netjes
-vliegtuig netjes
-eten best wel erg lekker/veel
-versnaperingen goed
-films redelijk
-zitplaats wat krapjes (747)

Kweet dat het niet is wat je vraagt, maar wellicht is het toch wel iets waarmee je wat aankunt…

Originally posted by Mr. Belvedere
Ik heb mij ooit laten vertellen dat er niks kan tippen aan die aziatische vliegmaatschappijen

wat het eten betreft heb je hier 100% gelijk :slight_smile:

het eten op niet-aziatische vluchten is de goorste troep die je maar kunt krijgen (kotsen gegarandeerd :p)

Originally posted by The Amazing Duke
[B]

wat het eten betreft heb je hier 100% gelijk :slight_smile:

het eten op niet-aziatische vluchten is de goorste troep die je maar kunt krijgen (kotsen gegarandeerd :p) [/B]

HEEEEEELE slechte ervaringen met Air Holland…

pannekoek in plastic in de magnetron opgewarmd…

zet je saddam hoessein nog niet voor

Kijk dit begint er op te lijken.

Aziatische vliegtuigmaatschappijen zijn volgens mij echter helemaal niet zo goed.

De reden daarvoor is :

Ze zien er leuk uit ( slank en welgevormd in de cupjes van de Singapore Airlines pakjes )
Echter zodra men begint te praten is het einde verhaal.
Ik zeg altijd: “looks good but no Brains”.

Je kan beter tegen de romp van het vliegtuig praten, daar krijg je meer respons van als van de stewardessen. In het begin was het leuk maar er is totaal geen gevoel van thuisvoelen meer.

Nee geef mij maar de Arabische en Europeese Maatschappijen, en een paar Amerikaanse mogen er ook bij.
Echter bij United zijn de stewardeesen ouder als mijn overgrootmoeder en ze zien er echt niet uit.

Wel leuk om mee te praten em je hebt daar nog meer lol dan bij Singapore Airlines.

Da_Taxman Mjah, ik reis natuurlijk voor CD Freaks de hele wereld rond. CD Freaks boert goed dus ik vlieg voornamelijk Business Class natuurlijk.

In het begin lijkt het allemaal leuk maar het is toch heel anders als je het voorsteld. Aan boord werk ik ongeveer 8 uur en heb meestal het verslag al in de laptop staan als we landen ( uitzondering van Bagage afhandeling )

Het is echter wel zo dat als ik met mijn vrouw en kinderen reis ik gewoon Economy Class reis. ( meestal krijg ik wel een upgrade van de vliegtuigmaatschappij ) Ik zou echter nooit betalen vor een Business of First Class ticket. De prijs is gemiddeld zo’n 7 maal duurder voor Business Class en 12 maal duurder voor een First Class ticket.

Het is leuk om zo te reizen ( GULF AIR First Class )

En zo te worden opgehaald

En het duurste hotel ter wereld als slaapplaats te hebben

Maar het is en blijft werk en af en toe denk ik ook van moet ik weer. Je bent toch zo’n 4 dagen van huis en dat 27 maal per jaar.

Dus het is me niet te doen om te zeggen ik vlieg First- of Business Class. Ik heb veel liever dat ik kan zeggen ik vlieg Economy Class met mijn Familie