Wie Helpt mij? VGA Connector van Dellâ„¢ E151FPb Flat Panel Color Monitor te vervangen

Ik heb een Dellâ„¢ E151FPb Flat Panel Color Monitor waarvan de male connector die naar de PC gaat defect is en vervangen moet worden.

Heb al een connector gekocht, het pin verdeling heb ik op het site van DELL gevonden maar aan welk pin ieder adertje gesoldeerd moet worden weet ik echt niet, HELP!!! :bow: :bow: :bow:

Het zijn de volgende gekleurde aders:

dikke rode
dikke groene
dikke blauwe
dikke grijze
dunne gele
dunne wit
dunne oranje
dunne zwarte
dunne bruine

DELL

euh ik neem aan dat je de defecte Male connector nog hebt (he rare vraag natuurlijk want anders weet je niet dattie stuk ie)

Snij die open en kijk daar welke kleur aan welke pinnetje zit.

De oplossing die Spooky20 aanreikt is idd best een goede oplossing, maar het kan nog ietsjes makkelijker. Wat je simpelweg kunt doen is het strippen van ieder draadje dat naar de oude connector gaat en met een multimeter doormeten op welk pinnetje dit draadje aangesloten is. Indien je een multimeter instelt op de laagste weerstandswaarde die hij kan meten (vaak is dit 20 ohm) dan geeft deze al een weerstand aan indien de meetpennen kort worden gesloten. Perfect voor dit soort testen dus :slight_smile:

Originally posted by spooky20
[B]euh ik neem aan dat je de defecte Male connector nog hebt (he rare vraag natuurlijk want anders weet je niet dattie stuk ie)

Snij die open en kijk daar welke kleur aan welke pinnetje zit. [/B]

Nee het probleem is dat ik mijn defecte male connector niet heb anders zou ik niet een domme vraag stellen, die is er afgeknipt… En wie het gedaan heeft, heeft er geen kaartje bij achtergelaten. Zodoende…

Originally posted by Dee-ehn
De oplossing die Spooky20 aanreikt is idd best een goede oplossing, maar het kan nog ietsjes makkelijker. Wat je simpelweg kunt doen is het strippen van ieder draadje dat naar de oude connector gaat en met een multimeter doormeten op welk pinnetje dit draadje aangesloten is. Indien je een multimeter instelt op de laagste weerstandswaarde die hij kan meten (vaak is dit 20 ohm) dan geeft deze al een weerstand aan indien de meetpennen kort worden gesloten. Perfect voor dit soort testen dus :slight_smile:

Heee die kon ik nog niet dat is een handige tip dank je wel…

:bigsmile:

Ehm in dat geval van DN heb je ook de oude connector nodig toch of lees ik het verkeerd?

Originally posted by spooky20
Ehm in dat geval van DN heb je ook de oude connector nodig toch of lees ik het verkeerd?

Dat lees je heel goed, die heb je zekers nodig. Je hoeft dan alleen niet zoveel te snijden, maar de oude connector… daar kom je niet langs…

Originally posted by Dee-ehn
Dat lees je heel goed, die heb je zekers nodig. Je hoeft dan alleen niet zoveel te snijden, maar de oude connector… daar kom je niet langs…

Jongens ik zal het zo zeggen, mijn kabel heeft iemand doorgeknipt en het male connector is verdwenen, dus heb ik een nieuwe connector gehaald en die moet ik aan mijn draad solderen. DUS ik heb geen male connector dat is nou het hele euvel.
Hierdoor weet ik niet aan welke pinnen welke aders aangesloten moeten worden ik kan alleen maar gissen dat de dikke- rode, blauwe en de groene aders op pinnen 1, 2, en 3 aangesloten moeten worden maar nu de rest???

Dan ga ik het nu zo zeggen. Lees beide van onze posts nog eens en concludeer daar nu eens uit dat je die oude connector toch echt nodig hebt.

We bieden je 2 oplossingen die mogelijk zijn mits je de oude connector hebt. Zo niet dan trug sturen naar Dell. Heb je enig idee waarom die connector er niet meer aanzit?

ja, de reden is omdat er bij me thuis is ingebroken. Alles is wel verzekerd en krijg een nieuwe maar dan heb ik nog steeds een monitor zonder een connector en die zou ik voor andere doel einden gebruiken. De reden dat ik niet naar dell terug kan sturen is dat de garantie is verlopen, en waarom zou ik naar dell terug sturen als ik zelf ook kan solderen… Alleen ik moet wel weten waar ieder adertje moet… :iagree:

wel lache een dief die niet de monitor jat, maar alleen de connector mee neemt!

moet niet gekker worden in deze samenleving :confused:

Originally posted by Murphy23x
[B]wel lache een dief die niet de monitor jat, maar alleen de connector mee neemt!

moet niet gekker worden in deze samenleving :confused: [/B]

ja maf he… :rolleyes:
Hij is gepakt maar het probleem is dus dat mijn afgeknipte connector is verdwenen…:rolleyes: