Wie helpt me met het vinden van magnaram

er is een programma een paar jaar geleden van adaptec het heten magnaram toen is het overgenomen door quarterdeck ofzo en wie kan me helpen dat programma te downloaden ik kan het nergens vinden (bestaat het nog wel?)
met dit programma kan je het je geheugen 2x zo groot maken

Geheugen is nog steeds redelijk goedkoop. Misschien een beter idee om wat extra te kopen dan om zo’n programma te gebruiken?

Anders moet je eens op Morpheus (www.musiccity.com) of Edonkey (www.edonkey2000.com) zoeken.

Met dit programmatje kan je waarschijnlijk alleen maar het viritueel geheugen aanpassen ofzo, dat kan je ook gewoon in windows doen.

Ik ken het programma niet, en heb ook geen idee waar je het zou kunnen downloaden…

Ik heb het vroeger… erg lang geleden wel eens gebruikt. Wist niet dat je je geheugen twee keer zo groot kan maken (klink vreemd, behalve als het idd over virtueel geheugen gaat).

Zal eens zoeken in één van de backup’s en hem dan uploaden voor je, als ik hem kan vinden…

Edit:

Kon alleen het geinstalleerde programma vinden (dus niet het setup-bestand). Volgens mijn werkt die alleen op Win9x, bij mij werkte die niet.

[URL=]Geen illegale software linken!

Originally posted by Buba
[B]Ik heb het vroeger… erg lang geleden wel eens gebruikt. Wist niet dat je je geheugen twee keer zo groot kan maken (klink vreemd, behalve als het idd over virtueel geheugen gaat).

Zal eens zoeken in één van de backup’s en hem dan uploaden voor je, als ik hem kan vinden…

[edit]
Kon alleen het geinstalleerde programma vinden (dus niet het setup-bestand). Volgens mijn werkt die alleen op Win9x, bij mij werkte die niet.

[URL=]Geen illegale software linken!
[/edit] [/B]

bedankt he ik zal ff kijken of hij werkt

hij werkt niet dat winzip bestandje dat kan ik niet uitpakken dus kan ik moeilijk kijken of het werkt kun je het niet in rar formaat uploaden ???

Sorry Tax.
Rody66, check je inbox.

Originally posted by Metallian
[B]Geheugen is nog steeds redelijk goedkoop. Misschien een beter idee om wat extra te kopen dan om zo’n programma te gebruiken?

[/B]

Het was een progje net als Stacker en Doublespace maar dan niet voor je data op harddisk maar voor je data in je ram geheugen.
De data wordt dan gecomprimeerd opgeslagen in je geheugen wat op zich weer wat rekenkracht kost, wat weer wel iets sneller is als dat hij het naar HD moet swappen.
Maar ik zou ook voor meer echte dimmetjes gaan als voor dit programma.

Het programma magnaram was er vroeger inderdaad voor windows 3.x/9x.

De bedoeling was dat het je memory met een 1 op 2 ratio (probeerde) te compressen. Inderdaad a la stacker.

Het programma was volgens mij van Quarterdeck (voor de oudere jongeren onder ons bekend van de Qemm EMS memory manager die vele malen beter en onstabieler was dan himem.sys en emm386.exe)

Ik heb er toendertijd ongeloofelijk veel problemen mee gehad (onstabiele zooi). Ik zou het persoonlijk never nooit niet meer gebruiken.