Wie heeft er een GameCube? Klets hier over je console :)

En vanacht is de nieuwe 1.1 bios verschenen wat er veranderd is kan je hier onder lezen:

Built-in Audio Fix, that could be Enabled/Disabled in the Config
Menu for full backward compatibility with your old backups.

• Music Player in Disc Explorer! Select an audio file to play it. For
    now only ADPCM audio streams are supported (*.ADP, *.PCM, stream, etc.), the GC streaming format. Support for more formats, including MP3, is coming in a next release.
  • Optimal DRE Handling, read more below.
  • Improved Direct Boot mode Compatibility, now it should be compatible with every good media, including DVD+R.
  • No need to enter Disc Explorer anymore to boot MultiBoot discs, just select Direct Boot Disc and the Cobra BIOS will detect automatically if you inserted a GC Original, DVD-R, DVD+R or MultiBoot Disc !
  • Fixed a MultiBoot compatibility problem. Now it should work properly with every images.
  • Upgrade with the Disc Explorer from Cobra 1.0 if you want to keep your AR codes and configuration intact.
  • And some more bugfixes/changes

Eindelijk is de audiofix er, bij een 20tig tal games die gebruik maakte van streaming audio, kreeg je een piepend en tikkend geluid te horen ipv music. Daar waren wel tools voor om het te fixen maar dan werkte het nog niet bij alle games 100%, en dit is dus nu opgelost.

Nu nog het 2 disc probleem oplossen en dan is deze bios perfect. 2 disc probleem is dat niet alle games die uit 2 disc`s bestaan saven voor je disc 2 er in moet om verder te spelen.

Sweeeeeeet!

Viper Branded GC Crystal Blue (With GC Light 240)
Availability: PRE-ORDER / SHIPS ON 13TH MAY
Manufacturer: Team Xtender

As always, a high quality produced product from Team Xtender which allows full size DVD to be loaded on your Gamecube, making it a must for developers.
And to add that extra bit of sparkle, these units include the GC Light 240 which makes your Gamecube look like a mobile disco whilst the disc is spinning.

Voor een filmpje zie : http://www.teamxtender.com/images/Viper_GC_Case_Goes_Disco_Dancing-TeamXtender.mpg

Heb sinds een jaartje of zo ook een GC.
Samen met een PS2 gekocht van iemand anders voor 150 euries.
Ben altijd al een Nintendo fanboy geweest (en ben er trots op), maar ging de afgelopen keer voor de Xbox, o.a omdat sommige mensen hier dat erg graag wilden.

:confused: Omdat andere mensen dat willen? 't is jouw geld man, fok andere mensen.

Tja…

Wist ook wel al dat ik later alsnog een GC zou kopen, als Zelda er voor uit was dus dat hielp ook wel een beetje bij de beslissing.

De Revo ga ik iig ook gewoon weer kopen,
hopelijk zodra ie uitkomt.

omdat sommige mensen hier dat erg graag wilden.

Gozah je moet gewoon kopen wat jou aanspreekt niet omdat andere het willen.

ff deze thread omhoog halen.
Is er in de tussentijd nog een nieuwe chip ofzo uitgekomen?
en hoe werkt het ombouwen nou? doe het liever niet zelf, ben niet zo technisch :).

Er komt een nieuwe Viper chip aan die ook een usb ingang hebt dus je kan er gewoon een usb hd aan hangen en je backups spelen vanaf hd. De chip zal ook een grotere bios bank van maar liefst 16mbit hebben.

Het ombouwen werkt als volgt je soldeerd de chip er in of je laat het doen (De nieuwe Viper kijgt 4 draden). Je gooit er een backup disc in en het start vanzelf op en spelen maar. Er komt ook een nieuwe Cobra bios aan die new and improved is incl een eigen rip programma. anyway meer info en screens shots kan je hier hier en hier vinden.

En ik wilde nog wel een Qoob SX chip gaan bestellen incl laten ombouwen, misschien dan toch maar even wachen op die nieuwe Viper GC Extreme chip :slight_smile:

dat laten ombouwen, hoeveel kost me dat??

gemiddelt rond de 80/90 euro maar zoals SaiBork al zegt wacht even op de nieuwe Viper chip, er komt ook nog een andere chip binnenkort op de markt waar het ook mogelijk is een usb hd aan te hangen en je ‘backups’ rechtstreeks vanaf te spelen. Geen gehannes met discen blijft je laser ook nog goed.

ik ben erg benieuwd en kan bijna niet wachten :stuck_out_tongue:

Ik heb nogal wat problemen met m’n Gamecube, of ja eigelijk niet met me gamecube met de discs die ik brand want die gaan op 5 verschillende gamecubes met verschillende niveaus van pottweak de mist in. Nu vroeg ik me af wat voor media jullie gebruiken en dan niet zo zeer RITEKG04 mediacode ofzo maar ook het daadwerkelijke merk. En hoe zit het met de PI niveaus bij jullie als je zo’n dvdtje op 5x test met nero quality test ? Ik heb niveaus average tussen 100 en 200 zitten vind het persoonlijk wel errug veel heb volgens mezelf heirdoor veel DRE, ik ga morgen een gamebit zelf in elkaar vijlen en dan m’n gc openen en een nieuw bios GCOS 1.5 erop zetten ff kijken of dat wil helpen. Ik gebruik zelf overigens Traxdata RITEKG04 gebrand op een NEC3550 met laatste firmware van liggydee.

Ik zou idd even wachten tot hij uitkomt.

Wat is nou beter, een Cube of een XBox, of is het niet te vergelijken.

@Broodje: PI 100~200 is nog acceptabel, maar toch wel redelijk hoog. Feit is wel dat de NEC drives die kunnen scannen, niet de beste scanners zijn. De LiteOn en Benq drives scannen een stuk beter! Staar je dus niet blind op die getallen.

@Rene: beter? Tja dat is een moeilijke vraag. Het hangt er maar vanaf wat je wilt. Kijk je puur naar hardware specs, dan wint de XBOX het. Echter, ben je echt in voor een bepaald genre, dan is de GC wellicht de console voor jou. Zelf heb ik een beetjeeen hekel aan al die eindeloze Mario games, maar er zijn vast mensen erg blij mee!

Niet echt, afgezien van de mainstream games hebben beide consoles een eigen genre.

De GameCube is meer van het eenvoudige doch vermakelijke. Een avondje Mario Party kan net zo leuk zijn als een avondje Kolonisten van Catan. Verder vind je nergens zoveel ellenlange RPG’s als op een Cube, En dan heb je nog al die andere hele vage uit Japan overgewaaide games.

De Xbox moet het weer meer hebben van de “in your face!” tactiek en 3D. samen spelen doe je met online vrienden op Xbox Live.

RPGs op de cube er zijn er toch maar echt 3-4 ofzo, RPGs dan moet je bij de PS2 zijn.

ja misschien leest mijn NEC brander ze wel niet goed uit maar ze zijn nog steeds niet goed gebrand want 5 gamecubes kunnen ze op exact het zelfde moment neit meer aan en dan volgt er een DRE.

Ik heb zelf 0 ervaring met de NGC, maar kan het zijn dat deze wellicht erg gevoelig is voor gebrande media? Sommige XBOX drives zijn dat ook nl…

Gamecube is idd errug gevoelig daarvoor ja, maar als je een goede brander en goede media en goede bios hebt zou dit geen probleem moeten zijn, maar ik ben bang voor mijn media die bagger is.

Overigens komt er een nieuwe modchip waarmee je een USB harddisk kunt aansluiten op de cube dan heb je zeg maar geen last van DRE meer.

Wellicht kun je eens proberen of +R media het beter doet? En, je kunt eens andere -R media proberen. Zelf heb ik lang geen G04 meer gebruikt, maar de G05 loopt op mijn 3510 echt super (goede scans en overal leesbaar, zelfs door mijn gare XBOX Thomson drive!).