Wie gebruikt er Windows 2000

vbimport

Wie gebruikt er nou Win2k. Ik gebruik het zelf ook en het is fantastisch. Dus wie gebruikt er win2k en wat vind er tot nu toe van???

Greetz,
TNT Bomber

Ben zelf al een tijdje gebruiker van WIndows 2000 en het bevalt me prima.

Maar, er is niet alleengoeds. Het vervelende van Windows 2000 (eigenlijk elk nieuw besturingssysteem) is dat er voor sommige hardware nog geen goede drivers zijn.

Zo heb ik gelijk problemen met Photoshop (start niet meer op, blijft hangen bij ICC Profiles laden) als ik de driver installeer voor mijn Philips 107MB monitor. Ook de Philips Vesta Pro webcam geeft wat problemen met capture in Photoshop.

Matrox G400 Marvel heeft ook nog niet officiele drives (wel Beta) gereleased voor Win2K, evenals Sigma Designs voor de Hollywood Plus kaart.

DUs het zal nog even duren voordat alles vlekkeloos werkt, maar de stabiliteit en demogelijkheden bevallen me uitstekend!

Da_Taxman

Precies hetzelfde als wat Da_Taxman zegt.

Het is best wel fijn om mee te werken alleen zijn er nog niet voor alle hardware drivers.

m’n oude quickcam drivers werken niet goed en er zijn ook nog geen 2000 versie’s voor te krijgen.

Ik had ook nog even een probleempje met het installeren van Nero. na het installeren ervan wilde hij niet meer starten. op geen enkele manier. het enige wat in beeld kwam is het bekende blauwe scherm met een fout melding.

Nu maar even Winoncd geinstalleerd, en werkt perfect.

CyberRoy

Ik draai win2000 sinds 3 maanden. Ik was heel tevreden tot nu toe. Het OS hapert serieus op CorelDraw. Nochthans heb ik een P2 met 128MB ram met parallelle correctie (ECC). Om bepaalde verrichtingen te doen, heb ik soms zelfs de tijd om naar het toilet te gaan, een krant te gaan halen en een dutje te doen :wink:

Ik draai ook al een tijdje Windows 2000 Professional!!! En het bevalt me perfect. Je kan te minsten een hele dag je computer aanlaten zonder dat hij om de haverklap vastloop en telksen opnieuw moet starten. Echt een goed en stabiel systeem.

Ik draai ook win2000 en het bevalt me ook wel aardig. Maar m’n PCI128 geluidskaart werkt niet 100% en dat is wel een groot nadeel, aangezien ik toch altijd wel een mp3-tje aan heb staan. Ik gebruik dus voornamelijk toch nog WIN98SE.

Djewst

gebruik het ook al een tijdje maar loopt bijna altijd vast met cd’tjes branden en dvd’tjes omzetten iemand een oplossing???
verder helemaal te gek nog nooit vastgelopen om een andere reden…

ps djewst de 2000 drivers zijn er wel kan de link niet vinden maar wil ze wel mailen…

Heb tot op heden nog geen problemen gehad met het branden van CD’s met CDR Win 3.8a

Nero heeft in het begin even moeite gehad, maar dat zou ook kunnen omdat de crack niet goed was. Met serial heb ik geen enkel probleem.

LiveWare 3.0 voor Windows 2000 kan ik zo ergens opzetten als het nodig is. VOor Soundblaster PCI 128 kun je ook op deze pagina terecht:
http://www.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?prod=35

Da_Taxman

Ah, thanx, ik had het eigenlijk al een tijdje opgegeven.

Djewst

Draai nu ook al een tijdje onder Win2K Pro
Maar ik denk als Windows Me komt dat die er op komt ben ik ieder geval van die driver problemen af

Quapla

het enige nadeel is dat het ruim 3 * groter is dan Win98SE

dus voor degenen die weinig schijfruimte hebben (zijn die er wel???) moet je rekening houden met zo’n 1 gb ruimte wat Win2000 opslokt

Nou Windows ME is niks vergeleken met win2k pro die ik zelf gebruik. Met die drivers heb ik ook problemen. Mijn ati loopt nou wel zo langzaam en anders liep alles snel. Dus Windows ME zou ik niet aanraden. En het loopt bijna nooit vast, dat is echt een voordeel!!!

Greetz,
TNT Bomber