Which brand?

vbimport

Here in Sweden we have a quite small selection of CDR brands. (Well atleast I have a problem finding good quality CDR's).

The brands I can get easily:
Kodak, 80min rated for 24x.
MMORE, 80min rated for 16x.
Noname, 80min rated for 24x. Spindle 100 pieces.
Smart Buy, lot's of different types. Most of them rated at 24x.
Verbatim DataLifePlus, 80min. Rated for 32x.
Fuji, 80min rated for 24x.
Maxell, 80min rated for 16x.
Memorex, 80min rated for 24x. And Memorex Precision also 80min and 24x. (What's the difference?).
Sony, 80min rated for 16x.

I have a Lite-On 32123S and I want the best media for the lowest cost (don't we all?) from the brands above.

I’ve seen spindles of Cursor at SIBA, they are not the best but not the worst either. Also, if you live near El-Giganten, they have Vivastar, they are very good. But they are a bit expensive…

Unfortunatley, quality costs. If you buy Kodak, you know that it’s quality stuff from Kodak. Memorex buys from other, and they can vary greatly in quality.
Same with noname, it might be Taido Yuden, it might be MMM S.A.

The difference between Memorex and Memorex Precision is very small. When Memorex get’s some CD’s over that they hadn’t planned for, they release them as Precision.

Quality brands are Kodak, Verbatim and TDK.
I have bad experiences with Sony and Maxwell…

On the other hand, quality doesn’t matter much if you are to use them for “everyday use”. But if you want to store something very important for a long time, get some nice Kodak or TDK.

Hoppas det hjälper lite… :slight_smile:

Okay, well I live up north and not near any of those shops :slight_smile:

Right now I’m using Verbatim and they work very well for me. But they are so expensive :slight_smile: Well I don’t need the best CD’s at the market either…

I’m going to the local Computer Store now to check out their stock of CDR’s. Last time I checked they only had Lead Data :Z

Tack för hjälpen :wink:

Yes, it’s sad that our selection of CD-R is so limited… And it’s too f*cking expensive to order from other countries… :frowning:

Hej, Calle !

Mitt tips är att du skulle köpa HP på Sekvencia, för de är TY :

HP 16X 700MB/ 80 min

ATIP info from disk - Read by Feurio 1.65
ATIP start of lead in: -02:35:74 (sector: -11699)
ATIP start of lead out: 79:59:74 (sector: 359999)
Manufacturer code: 97 24 01 - Taiyo Yuden Company
Disc subtype: Medium Type A, high Beta category (A+)
Priset är runt 5-5.50 kr/ st

eller Verbarim på Svanströms. Häromdan så fick man köpa dem för bara 138 kronor för 20 stycken,

eller Traxdata Audio (Ritek) 80 min på Sekvencia. Numera kostar dem 50 kr per 10 st förpackning. Löjligt billigt !

Kodak- 125 kr för 25 stycken på spindel ( Sekvencia )

osv…

Lycka till ! :slight_smile:

Det låter bra !

Ska nog köpa mig en spindel med 50st HP.
Men det är faktiskt svårt att hitta bra skivor i Sverige tycker jag.

Hope you guys doesn’t mind the Swedish :slight_smile:

Ja, det bero på vad du menar med bra eller dåliga media.

I alla fall, satsa på HP då. Så sent som i går så såg jag dem för 263 kr / 50 st på spindel på Sekvencia i Kungens Kurva.
Jag tror nog att det finns likadana i City, mittemot Ã…hlens.

MVH ! :wink:

Det verkar som att ett litet företag på orten säljer skivor på spindel. Helvita, efter lite efterforskning visade det sig att det är TY :slight_smile:

Så det blir nog såna för min del.

@ Calle

Tja !

Vad var det för ort och vad säljs de för då ? Vilket märke ?

Hej så länge ! Och stort tack i förhand ! :wink:

Jag vet inte än, det var en polare som hade fått några från ett företag han jobbar lite extra åt. Sedan så bad jag han kolla vad det var för tillverkare med CDR Identifier.

Han skulle kolla upp vart dom köpte skivorna från, jag återkommer med mer information.

OK, det låter fint .
Ser fram emot det ! :wink: