What's the fuckin' difference?

vbimport

#1

Ik heb een vraagje over een MaxtorSchijffie… Ik heb in men pc nu een 30 + 40GIG maxtor 7200RPM hangen. Ik wil er graag een RAID van maken maar dan optimaal dus nog een 40GIG derbij.

Nu keek ik bij de pricewatch van Tweakers bij de HD’s en zag ik dat je de keuze had uit een type DMax 40 Plus of DMax 60 Plus!

Ok logisch d8 ik. Een nieuw type, maar wat is nu het wezenlijke verschil? Beats me. Ik heb de statistics naast elkaar gehouden en zijn hetzelfde naar mijn mening.
Wie kan mij overtuigen van mijn ongelijk :stuck_out_tongue:

Enne nog iets, de nieuwere versie is zoals je kunt zien 15 piek goedkoper :eek:

Wheeeelp!


#2

Omdat ik niet weet hoe ik links + een plaatje in 1 post kan stoppen zonder dat ie men plaatje’s URL parsed heb ik deze xtra post erbij gedaan…

het gaat uiteraard om degene met de rode balk! :stuck_out_tongue:


#3

Je hebt de DiamondMax 40
en de DiamondMax 40 Plus

de DiamondMax 40 = 40GB, 5400 rpm
de DiamondMax 40 Plus = 40 GB, 7200 rpm

De DiamondMax 60 is dan dus de 60 GB variant, zelfde met Plus.


#4

Originally posted by Da_Taxman
[B]Je hebt de DiamondMax 40
en de DiamondMax 40 Plus

de DiamondMax 40 = 40GB, 5400 rpm
de DiamondMax 40 Plus = 40 GB, 7200 rpm

De DiamondMax 60 is dan dus de 60 GB variant, zelfde met Plus. [/B]

uhhh ja en wat is het verschil tussen de 40GIG schijf van de 40plus en de 60plus-serie?


#5

Hmmz het aantal “actual cyls” verschilt…


#6

Volgens mij zijn daarvan de platters anders van formaat, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou de productfolders van de 60+ en de 40+ eens doorlezen, want zo te zien is in ieder geval het aantal cylinders anders…maar wat dat nog voor effect heeft weet ik niet… (en te moe om het nu voor je ui te zoeken…sorry)


#7

Over het algemeen kun je stellen dat een grotere platter grootte beter is…


#8

hmmz dat klopt ja…naja denk dat ik dan maar voor de 60 Plus ga omdat die nieuwer is! :stuck_out_tongue:


#9

Het verschil zit em nie in het aantal GB’s dat weet ik wel.
Moet je anders ff de grote HD test van de C’T van een half jaar terug er ff op naslaan. Die met de groene kaft, dat weet ik nog wel. Heb em hier niet binnen handbereik liggen dus kan je (nu) helaas niet helpen.


#10

Originally posted by Wookie
Het verschil zit em nie in het aantal GB’s dat weet ik wel.
Moet je anders ff de grote HD test van de C’T van een half jaar terug er ff op naslaan. Die met de groene kaft, dat weet ik nog wel. Heb em hier niet binnen handbereik liggen dus kan je (nu) helaas niet helpen.

Hmmm ok das inderdaad wel handig om te weten! Weet je zeker dat alle2 de hds erin voorkwamen dan? :wink:


#11

Ja, ik heb overigens zelf een Maxtor DiamondMax 60 plus van 30GB. Dus daar heb je je bevestiging dat het niet MB’s zijn waar die “60” of “40” voor staat!


#12

Originally posted by Wookie
Ja, ik heb overigens zelf een Maxtor DiamondMax 60 plus van 30GB. Dus daar heb je je bevestiging dat het niet MB’s zijn waar die “60” of “40” voor staat!

hehe bijdehandje DAT wist ik ook wel :wink:

De enige vraag die ik gesteld heb kon niet beantwoord worden…