Whats happening with Metallica?

vbimport

hey cdfreakers

vroeger ( ik zeg vroeger) was ik een hevige fan van heavy metal groep metallica
na enkele jaartjes het niet meer gevolgd te hebben ( wel alle cd’s in m’n bezit)
zag ik ergens gister op internet staan dat James hetfield ( de zanger van de band)
maanden in een afkickcentrum heeft gezeten wegens overmate alcoholgebruik…
en dat de bassist Jason newsted de band heeft verlaten
weet iemand iets meer over deze gebeurtenissen
waarom heeft jason de band verlaten ?
en metallica gaat nu als trio verder… hoe gaat dit in zijn werk
hoe wordt de bass ( solo en klanken) gedaan ?
of worden die weggelaten of nagebootst ?
tja ik vraag het me af
misschien weet iemand hier meer weetjes over
merci

Als je ze jaren lang niet meer hebt gevolgd heb je echt niet veel gemist. Het enige wat ze in de laatste jaren hebben gedaan is die S&M shit en hun gevecht met Napster. De enige die ik trouwens in het nieuws gezien had was die Lars Ullrich. Hij vertegenwoordigde Metallica dus in z’n eentje. Beetje vreemd vond ik dat eigenlijk.

Als dat gedoe rond die James Hetfield en Jason Newsted klopt, dan zou ik TMF’s Factory Facts maar es in de gaten houden de volgende dagen. Daar zeggen ze er dan beslist iets over. Als er überhaupt iets van klopt. Kan ook zijn dat ze een smoes bedenken om op te houden ofzo. Ze zijn tenslotte al in de 40.

Of het een smoes is weet ik natuurlijk niet, maar ik kan je wel vertellen dat alle info op metallica.com te vinden is…

Jason newsted is uit de band jah en zou verder gaan in een nieuwe band voor zover ik het wist. Ook had hij wat rugklachten dacht ik. Maar hij is weg gegaan onder het mom van dat hij het psychisch niet meer aankon.

Verder is James hetfield weer in een afkickcentrum jah.

Momenteel zijn ze dacht ik ook weer op zoek naar een nieuwe basgitaarist. Ze zullen hem wel nodig hebben want james hetfield en james newstead waren eigenlijk meer degene die wat van zich lieten horen.

Verder waren ze bezig met een nieuw album(althans ze hoefden het alleennog maar op te nemen).

Maar jah dit is al niet de eerste verandering in de band (Clif bourton(rip vanwege tour en reden van de berg als ik het me nog goed herinner), Dave moustain).

ja leuke info ben weer een beetje op de hoogte
was op de site van metallica zelf namelijk het forum ook eens gaan piepen
je moet wel een aardig mondje engels kennen maar ja
wat je wil weten kom je te weten …mede met een woordenboek