Western Digital of Quantum!?

vbimport

heb ik weer, bestel ik een IBM 45 GB HD, houdt IBM op met die krengen te produceren :frowning:

ik heb de volgende alternatieven aangeboden gekregen

• Western Digital 40GB, 7200RPM
  • Quantum Fireball Plus AS 40.0GB, 7200RPM

welke moet ik nemen?

thnkz

Als ik je mag adviseren: Maxtor!

Waarom?
-Quantum: maakt veel herrie en heeft een hoge uitval
-Western digital: heeft heel erg vaak compatibiliteitsproblemen met andere hdd’s, cdroms, cdwriters enz

ik heb een Western 20GB 5400/ATA100. Ik heb hem nu een half jaartje en hij loopt als een trein. Ik zal dus voor de western gaan, maar ik weet niet hoe die Quantum is, ik denk dat die ook niet zo slecht is maar de Western is zowiezo goed

een kennis heeft ook die WD en die is me toch stil. je hoort hem bijna niet. Werkt goed.
deze is dan welliswaar 5400rpm, maar draait perfect en lekker snel. Zat eerst ook een 5400 rpm in maar deze is ata 100 en dat merk je goed.

suc6 met je keuze

ik heb zelf tijdje geleden een wd 40GB 7200RPM gekocht
en ik moet zeggen, hij roelt echt
erg snel, erg stil, geen comptabiliteitsproblemen ofzo
quantum zou ik zeker niet kopen, heb er al 3 gehad, en ze zijn ondertussen al allemaal naar de zak :frowning:
maxtor is natuurlijk ook een goed alternatief, ook steeds tevreden van geweest
maar de laatste generatie schijven van wd kan je toch wel echt aanraden

Originally posted by Dee-ehn
[B]Als ik je mag adviseren: Maxtor!

Waarom?
-Quantum: maakt veel herrie en heeft een hoge uitval
-Western digital: heeft heel erg vaak compatibiliteitsproblemen met andere hdd’s, cdroms, cdwriters enz

[/B]

Eh… wat is dat voor bullshit?

MAXTOR IS KUT!!!

Vooral als je veel ‘dataverkeer’ heb (dus veel images van cdz maken etc) de schijf wordt na verloop van tijd zeer traag en hij gaat nog een herie maken ook.

Bovendien had ik onderlaast een 20 GB 7200 toeren schijf en die heeft het precies 45 min. uitgehouden.

Geef mij maar IBM maar ja… (die dingen zijn toch nog wel ergens te krijgen?)

40.0Gb IBM Deskstar IC35L040 60GXP 7200rpm UltraDMA100 F568,- inc btw wel een beetje duur moet ik eerlijk zeggen maar toch een ibm

(een 30 GB 7200 WD had ik vorige week nog voor 300 ex btw)
Denk niet dat er veel verschil zal zitten tussen een Q en een WD. Kijk gewoon welke het goedkoopste.

daar ben je iets te laat mee, met dat nieuws…

ik heb mijn order inmiddels laten veranderen in Maxtor and there ain’t no way back this time…

:frowning: :frowning: :frowning:

en die ibm’s zijn dus echt nergens meer te krijgen, ibm is er mee gekapt en de voorraden zijn wel leeg inmiddels…

Tja, ik ging van de goede raad van Dee-ehn uit…dom?

Tja… de volgende keer niet zo snel een beslissing nemen he…

Ik heb hier nog wel een 9 GB IBM :slight_smile:

Euh… ik had altijd nog geprobeerd om aan een IBM te komen maarja. (er is heus wel ergens in NL zo’n schijf te krijge lijkt me, en anders op school/werk, dan wissel je hem gewoon om :p)

niet zo snel een beslissing nemen?

ik zit al drie weken op die (al betaalde) harddisk te wachten en als die motherf*ckers dan ineens met alternatieven gaan komen is het niet vreemd dat ik ‘snel een beslissing neem’

(het is dan alleen jammer dat ik niet voor hun alternatief ga, maar voor de Maxtor)

but hey, how bad can it be?

Heb zelf nu 2 maxtors (2x 30GB en een 40GB, allen 7200rpm). Had hiervoor ook een 15GB WD 7200RPM.
Als ik een paar cd’kes gefikt had, kon ik er een ei op bakken. schijfje heeft het 2 maanden vol gehouden, daarna schoten de bad sectors uit de pan :frowning:

Persoonlijk kies ik dus niet meer voor WD, het merk heeft zijn naam in kwaliteit zekers verloren.

Een Quantum zou ik ook niet nemen, deze maken relatief veel herrie.

DUS geef mij maar Maxtor, ben er ZEER tevreden over :slight_smile:

:cool: Lathieza :cool:

zo lekker lopen die ibm’s precies toch ook niet
lees dit maar eens: http://www.tweakers.net/nieuws/16306

Mijn raad opvolgen is nooit dom :smiley:

Maareuh ff serieus… tegenwoordig van alle hdd’s die verkocht worden is het merendeel Maxtor en IBM en die zijn beiden retegoed. Momenteel heb ik zelf in de ene compu een Maxtor en in de andere compu een IBM en ik ben er zeer tevreden over. En beiden hebben ze geen kuren.

Het is alleen zo dat de Maxtor wat stiller is… maarja, dat boeit mij nix :slight_smile:

Ik ben de eigenaar van een Maxtor 30GB en heb zeker plezier van deze hd! :stuck_out_tongue:
Over de herrie: dit kan je met progjes instellen! :wink: Kan je op de homesite van de fabrikant downen! Dus zodat je kan kiezen tussen:

[ul]- veel geluid maar sneller

• weinig geluid maar langzamer
    [/ul]

Daar hoef je je geen zorgen over te maken! Ik heb em offcourse op snel staan! hehe! :stuck_out_tongue: Aangezien me koeler van me cpu toch veel meer herrie maakt maakt dat kleine beetje van me HD dan ook geen donder uit! :wink:

ik zou voor de quantum gaan .Ik heb nooit problemen gehad met quantum schijven en ze maken ook niet zoveel lawaai als een seagate.

Originally posted by Dee-ehn
[B]Mijn raad opvolgen is nooit dom :smiley:

Maareuh ff serieus… tegenwoordig van alle hdd’s die verkocht worden is het merendeel Maxtor en IBM en die zijn beiden retegoed. Momenteel heb ik zelf in de ene compu een Maxtor en in de andere compu een IBM en ik ben er zeer tevreden over. En beiden hebben ze geen kuren.

Het is alleen zo dat de Maxtor wat stiller is… maarja, dat boeit mij nix :slight_smile: [/B]

Dus: veel verkocht = dus goed?

Je wilt dus ook beweren dat de Geforce 2 MX beter is dan de Geforce 2 Ultra.

Maxtor wordt namelijk veel verkocht omdat deze een stuk goedkoper is dan andere schijven, en we zijn immers hollanders… :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt, maar ik heb ze allemaal wel (gehad) en ik denk niet dat er echt zoveel verschil opzit.

Heb van “nieuwste” IDE-schijven een Quantum 27GB, een Maxtor 10GB en een WesternDigital 20GB. Ik merk weinig verschil op vlak van snelheid en heb van bad-sectors ook geen last.

Persoonlijk vind ik nog altijd dat scsi roels, maarja :slight_smile: Twee weken geleden heeft m’n oude Quantum 5GB het begeven (na 6 jaar intensief gebruik mag dat wel vond ik zelf). Heb um nu vervangen door een Quantum Atlas 10k (10.000rpm) en dat beestje mag er best wel zijn :slight_smile:

Veel verkocht=goed hoeft niet op te gaan, maar geeft vaak wel een indicatie… als mensen de hoogte ervan krijgen dat een bepaald product rotzooi is zullen ze niet snel dat product meer kopen…

Dat Maxtor en IBM noemenswaardig goedkoper zijn dan andere merken met gelijke specs kan ik niet zeggen ovirgens.

En ohja… die redenatie tussen de GF2MX en de GF2Ultra is zo krom als maar wat :slight_smile:
Waarom? Het absolute verschil is VET groot, maar het relatieve verschil is daarentegen wel heel erg anders (die GF2MX kost ook maar 1/7 ofzow van een ultra)…
Ik bedoel maar…

Wil alleen maar ff zeggen dat er veel maxtor gebruikt wordt omdat die schijf goedkoper is, en voor normaal gebruik maakt dat ook niet veel uit, alleen als je de schijf veel gebruik…

Btw, 1/7 van een ultra… eh… wil je zegge dat jij een MX voor 120 piek kan krijge?

Laat ik het zo zeggen… toen ik mijn 2MX kocht voor 230 piek (met tv out!) kostte de Ultra nog iets van 1500 a 1600… flink verschil (ok ik weet dat ik die 2MX toen voor een vriendenprijsje heb gekregen… legaal ja!)…

Terug naar de hdd: een schijf gebruik je toch altijd veel??
en het prijsverschil is egg miniem moet ik zeggen… voor de prijs hoef je niet van merk af te wijken…

Mag ik ff melden dat ik eigenaar ben van een Maxtor HD en tevens een GF2MX bezit! Maar aangezien ik toch nie zoveel game maakt die VGA toch nie zoveel uit voor mij! :wink:
HD vind ik wel belangerijk! Denk dat het tegenwoordig nie zoveel uitmaakt welk merk je kiest! Denk dat de meeste (grote) HD merken wel aardig betrouwbaar zijn!!! :stuck_out_tongue: