Werkstuk ECONOMIE

vbimport

Die mot ik dus maken over AANDELEN!
Iemand nog tips ervoor of dat ik het over bepaalde onderwerpen kan doen?
bv. opties of blabla?

Of iemand URL’s die ik goed ken gebruiken?
Ken alle info gebruiken :smiley:

http://www.aex.nl :wink:

Wat moet je weten over aandelen ? uitgebreid of plain simple ? Beleggen in 't algemeen je moet wel wat meer uit leggen :slight_smile: Beschrijf je opdracht precies maybe kan ik je wel helpen en de site http://www.aex.nl is zeker niet slecht(je word door gelinkt naar de euronext maar goed)

Anyway ik zou nu in bijna geen enkel fonds stappen de de aex zakt een beetje in elkaar maar zo rond de 540 ofzo denk ik dat ie weer op trekt anyway shoot…

Grtz Piepneus

Afgelopen week 1000 piek verloren op IT fondsen…
had ik een hele mooie speaker voor kunnen kopen voor mijn nieuw aan te schaffen stereoset (morgen waarschijnlijk :wink: )

Als ik vanavond nog tijd heb moet je me op IRC maar even aanspreken of zo, zal ik kijken of ik iets zinnigs kan zeggen.

euh is het nu dan een goede tijd om aandelen te kopen??

Originally posted by Dee-ehn
euh is het nu dan een goede tijd om aandelen te kopen??

Op dit moment ben ik geneigd om te zeggen, wacht even, of koop put opties.
De algemene tendens is dat men nog een flinke daling verwacht, maar wanneer durft niemand precies te voorspellen. Op dit moment is er geen voorspelling te doen, mensen handelen niet op rationele gronden, maar op gevoel. Kopen en verkopen gaan helemaal door elkaar heen, allemaal gericht op korte termijn winsten…

De perfecte markten waarvan uitgegaan wordt bij financieringstheorieën gaan nu al helemaal niet op (zou op moeten zoeken om te weten wat de aannames ook al weer allemaal zijn)

Dus stort het geld op een spaarrekening of in enkele ‘oude economie’ fondsen (stond deze week in de krant dat iemand daar ontzettend rijk mee is geworden door bij dat soort fondsen te blijven, in plaats van in te springen op de IT fondsen), tenzij je echt wilt speculeren, dan moet je nu in de Daytrading stappen…

Hmmm ik ben eigenlijk niemand die 100 keer per dag gaat controleren of er wat verdient is met de aandelen enzow… dussuh die IT dingen zouden nix zijn ik moet wat stabiels hebben

Misschien eens denken aan staatsobligaties…

hehe eerst maar eens kijken dat ik geld heb voordat ik het kan gaan beleggen…

ik heb dus geen geld :frowning: