Werkgeheugen

vbimport

Hey, weet iemand hoe ik mijn werkgeheugen kan bevrijden van alle verborgen programma's?

Als ik de computer net opgestart heb en nog niet eens exoplorer heb opgestart zit het al vol ( ik heb 64mb, ja het is weinig ) Dat heeft als gevolg dat sommige programma's héééééééél langzaam laden... Iemand een idee?
( Ik heb en packard Bell 6500 RW )
Oh ja, ook nog, steeds als ik mijn computertje opstart krijg ik een welkomstscherm van " registreer uw computer binnen 10 dagen en ontvang blablabla " De fuck is dat ik 1-) mijn pc niet wil registreren 2-) ghet registreren alleen via telefoon kan en ik op kabel zit 3-) ik niet weet hoe ik het eruit moet halen ( dat proggie dan )

Iemand?

Greetz Jojk, ( en alle hulp is welkom )

Als je in het run window effe msconfig in tikt dan kan je veranderen wat je niet wilt inladen, het klinkt namelijk alsof je allemaal onzin inlaad. 64mb mag dan niet al te veel zijn, maar het zou toch wel voldoende moeten zijn.

Djewst

oh cool, wat kan ik hier allemaal ( veilig u ) uitzetten. Het nummer van mijn cpu bijvoorbeeld? en de taakplanner? Ik weet niet goed wat ik aan en uit kan zetten zonder de hele pc te verneuken.
Iemand hulp?

Greetz Jojk

Het geeft niet wat je uit zet, je verneukt niets. Als windows het niet accepteert dan start hij wel in veilige modus.

Druk maar eens 1 keer op de beroemde toetscombinatie [ctrl + alt + del]

en ziedaar wat je allemaal hebt lopen, systray en explorer zijn essentiele onderdelen van windows schakel die dan ook niet uit.

windows 98 se kan je heel mooi naar je eigen hand zetten.

grtz.
R-N

weet iemand wat mdm is? ( machine debug manager ) ???

Start via uitvoeren “REGEDIT” en ga naar :

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RUN

En kijk daar eens. Daar worden alle programma’s gestart die niet in je Opstarten-map staat van je start menu.

Wat ik uit je verhaal concludeer is dat je de pc Pre-installed heb gekregen. Meestal installeren ze dan alerlij bagger die je niet wilt of nodig hebt. Het zou dus geen slecht idee zijn om het hele apparaat zelf eens opnieuw te voorzien van Windows.

Groet,

pSyChO dAd

klopt, ik heb hem van packard bell volledig geinstalleerd gekregen. Ik vind het eigelijk wel handig ( anders moet ik weer op internet al duie kleine dingetjes als icq en winamp zoeken ) en ik heb dan ook word2000. ( en die kan ik niet zelf van die install cd afhalen )

Maar eh, overd die boot he’( van dat welkomstscherm van PackardBell, kun je dat ook uitzetteb?

Groet jojk

ik moet even wat proggie’s weten
( en of ik ze uit het boot systeem kan halen )

naggerrunkey
OnScreen display
ScanRegisterySystem Tray
Taakcontrole,

alemaal alvast bedankt voor de reactie’s!!!

ga naar
-start
-programma’s
-Opstarten
-verwijder daar gewoon wat je wil, en het start niet meer op !!
oja als je goed met je pc omgaat is 64mb genoeg nou ja 128 is beter maar 64 kan er mee door !!

In opstarten heb ik al niks staan…,.

Voor windows 98 is het heel makkelijk om te bepalen wat moet worden opgestart:

Ga naar;

Start
Programma’s
Bureau-accessoires
Systeemwerkset

Ga dan naar Extra en kies Hulpprog. voor systeem config.

Bij het tabblad opstarten kun je zelf kiezen wat wel en wat niet moet worden opgestart…

Heb je hier iets aan??

Welke videokaart zit er in je packard bell?
Omdat het meestal de gewoonte is van packard bell dat als je bv. een tnt²32mb hebt zitten dat om kosten te besparen ene is met een shared memory, d.w.z. dat er van je 64mb nog maar 32mb overschieten!!en de andere 32mb wordt gebruikt door je videokaart!!
Kweet het het is misleidend maar ja, veel mensen letten er niet op.