Werkgeheugen of niet?

vbimport

Ik heb een Pentium 2 266mhz en 64mb ram werkgeheugen en een TNT2-ultra kaart. Nu wil ik een snellere computer, maar ik heb een beperkt budget. Dus dacht ik misschien extra werkgeheugen. Weet iemand of dit veel helpt. Ik gebruik mijn computer voor spellen.

Nou ik heb ongeveer dezelfde computer als jij en ik heb er laatst 64 mb ram bijgezet en ik merk er nie veel van. Misschien iets sneller maar nie veel en het ligt dus echt aan de processor want ik heb spellen gedaan die sloom gingen met 64 mb ram en ik merkte geen verschil met 128 mb ram.

koop een Athlon 650
en steek 64 ram bij dan draait uw PC als geen ander !!!
De 650 is goedkoop tegenover Pentium + beter voor gamez !!!

ja das goed advise Ken08 hij zegt al datie een beperkt budget heeft dus dat gaat dan niet he !

athlon 650 + mobo kost gauw rond de 900 piek toch.

zo kan ik ook iemand advise geven koop maar lekker een Athlon 800 met 128 ram en GeForce
kaart ben je maar een paar duizend gulden kwijt.

mijn advise zou zijn als het kan prik maar een PII 400 in je moederboord en draai hem op 110 mhz heb je dan toch 448 mhz cpu en die
400’s zijn tegenwoordig te koop voor 350,-gulden.

TNT2 ultra kaart is nog steeds een gooie kaart hoor dus die joef je echt niet te vervangen.

64 mb erbij prikken zal wel misschien ietsje helpen.

welke moederboord heb je ? merk ? model nummer?

Ben ik niet helemaal met je eens PredatorJMK toen ik nog een PII 266 had heb ik ook upgegrade van 64MB naar 128MB en ik merkte het wel degelijk. Als ik het vergeleek tijdens LAN parties trok ik een PII 333 met 64MB er met gemak uit tijdens het laden en spelen van games.
Ook tijdens internetten merkte ik het verschil, zeker als ik met 5 browsers tegelijk aan het browsen was.

Djewst

Ik heb exact hetzefde systeem als jij. Die PII 266 kon ik zonder extra koeling probleemloos op 400 Mhz krijgen. Dit loopt nu al 1/2 jaar goed . Aan de andere kant heb ik dit geprobeerd bij een kennis van mij met ook hetzelfde systeem en ging het niet. Een beetje mazzel hebben dus.

grtz.

Overclocken lijkt mij toch niet alles. Wel heb ik een proggie van www.tweakfiles.com Deze heet TNTtweakmeup ik zou mijn TNT2 Ultra 2x zo snel kunnen laten gaan, maar ik ben bang dat hij overhit raakt. Zou iemand dit voor mij willen proberen. Ik weet dat dit een stomme vraag is. Ook vallen er handige dingen te halen op die site.

Als ik een Athlon 650 neem met dus ook een compleet nieuw moederbord zou mij dit genoeg snelheid geven voor games? Ik denk zelf van niet, want een vriend van me heeft pas een Pentium 500?(geloof ik) aangeschaft. Met 64mb ram en een TNT2 Viper 2 kaart. Goede harde schijf erin, maar toch draaien sommige spelen vergeleken met mij gelijk. En sommige nog wel slechter.

Nou dat vind ik vrij vreemd want ik heb een PII 450 met 128 MB RAM en een Monster II (12MB) en alles draait onwijs soepel, geen een spel dat niet lekker draait. Dus als ik jou was zou ik je vriend maar een nieuwe drivers ofzo laten downloaden want dat kan echt niet.

Djewst

Tommilio alleen overclocking jou videokaart heeft geen nut als je meer snelheid wilt met games enzo je moet echter een sneller processor aanschafen.

Videokaart overclocking levert hooguit een paar FPS meer maar een sneller processor veel meer.

Dus als je wat geld heb zou ik toch voor de athlon kiezen <eerst zei je dat je een beperkt budget had> wat moet ik mij hierbij voorstellen ? 500 gulden 1500 gulden ?

zeg gewoon duidelijk hoeveel geld je te besteden hebt anders heeft het geen nut om te reageren, snap je.
ik val je niet aan hoor maar nu zeg je dat je toch een athlon met nieuwe mobo wil hebben terwijl dat bij mij niet in de groep beperkt budget ligt.

een goede games machine is naar mijn mening Athlon 650, 128 mb ram, geforce 256 DDR maar je TNT2 is nog snel zat dus koop gewoon een athlon 650 en 64 mb dimmetje.

Sorry voor de onduidelijkheid F500,-. En nog een vraag heeft het meer zin om 128mb ram toe te voegen dan 64mb ram zo ja hoeveel. Alvast bedankt voor jullie kennis.

het heeft wel zin om 64mb erbij te hangen,alles zal wel sneller opstarten en je hardeschijf zal minder gaan rattelen

128mb is voldoende, meer is eigenlijk overbodig als je alleen spellen gaat spelen.
Grote teken en grafisch applicaties draaien wel beter met meer ram.

welke moederboord heb je ?
Merk & Type

als je 500,- gulden hebt om te besteden zou ik een sneller processor nemen en 64 mb erbij kopen.

dat moet kunnen voor 500 gulden.

ik heb bijvoorbeeld een 466 celeron overclocked tot 588 mhz met goede koeling natuurlijk en werkt heel goed bij spelen zoals UT, Quake 3, en wat flight simulator
games.

celeron 466 kost op dit moment rond de 240,-
je hebt daarnaast een convertor nodig voor je slot-1 moederboord, die kost rond de 35,- en natuurlijk de 64 dimm wat ongeveer 150,- gulden kost.
Het is wel van groot belang dat je moederboord dit allemaal ondersteunt dus ga daar eerst maar kijken.

hier zijn een paar online winkels waarmee je wat prijzen kan gaan vergelijken.
www.funprice.nl www.mycom.nl www.graficall.nl www.narwal.nl www.insidecomputers.nl www.hetgoedkoopst.nl

dit is ook een goede site voor dit soort informatie.
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=2548

[This message has been edited by Badtobone (edited 08 April 2000).]

Geen flauw idee waar te vinden welk moederbord ik heb. Het is een dell. Misschien heb je hier iets aan Dimension XPS D266 MT 51 MBQXX. Ik denk het niet, maar ik hoor het wel.

Ik heb wat informatie gehaald bij de DELL support site:
Het is trouwens zo dat alle technisch data op de www.dell.nl site in het engels is.

Het ziet ziet er slecht uit qua upgrade mogelijkheden.

Mijn oplossing hiervoor zou zijn.

een zo goedkoop mogelijk ATX kast kopen
een BX mainboard kopen zoals een Abit BE6-II
een celeron 433 of 466 kopen + PPGA adapter
en 64 mb RAM.

De Abit boord is wel duurder dan sommige anderen maar upgrade mogelijkheden zijn veel beter. De keuze is natuurlijk aan jou en je portemonee

ATX kast minitower 99,-
Celeron 433 of 466 200,- / 240,-
PPGA adapter 35,-
Abit moederboord 365,-
64 mb ram 150,-

toch rond de 800 piek of je koopt een Athlon 600 + athlon board + ATX kast voor rond de
1000,- piek

de rest heb je wel denk ik geluidskaart,TNT2 enzo.
What is the fastest supported CPU for my Dimension® XPS Dxxx?

The processors that this system shipped with can be found on the Dell Service & Support Site.

This shows that the fastest processor ever tested in this system is the Intel® Pentium® II CPU running at 333Mhz. Dell® only supports the processor that we factory installed in your system. Support for other processors must come from the processor manufacturer

SYSTEM
LARGEST HARD DRIVE TESTED
XPS D___ 16.1GB

How do I set the processor speed on my Dell® XPS-D___?

You can only set the processor speed to match the speed of the processor in your system. In order to set the processor speed, you must put the system into maintenance/configuration mode.
This is accomplished by first turning off the computer system and unplugging it from its power source. You must then change a jumper (small item on motherboard that consist of 3 pins in which 2 of the 3 pins (pins 1 & 2) are covered by a piece of plastic with a metal lining that completes a circuit) to cover the 2nd and 3rd pins. Then reconnect power and turn the system on. It will come up to a maintenance screen with two options: clearing bios passwords and setting processor speed. Highlight setting processor speed and press [enter]. It then gives a choice of processor speed. You must choose the correct speed of your processor (WARNING: Overclocking the system (setting the speed to a value higher than your actual rated processor speed) may damage the system and void your warranty). This must be done for processor upgrades and downgrades as well.

Ik hoop dat je hiermee wat kan

Bedankt voor je hulp, maar ik ben bang dat de beste oplossing toch sparen is. MamboX wordt denkt ik mijn besteding voor de +/- F500,-.