Werkelijke kosten van printers schrikbarend hoog

Werkelijke kosten van printers schrikbarend hoog

Uitgegeven: 8 juni 2004 12:56

AMSTERDAM - De werkelijke kosten van printers over de gemiddelde levensduur zijn onthutsend hoog. Dat concludeert Computer Idee op basis van eigen onderzoek. Een printer die in de winkel 65 euro kostte, bleek de gebruiker over een periode van 18 maanden tot wel ruim 1725 euro te kosten.

Voor het onderzoek werd in het testlab eerst onderzocht hoeveel pagina’s er met zowel een zwartwit- als een kleurencartridge te printen zijn. Aan de hand daarvan werd berekend hoeveel inkt een gebruiker over een periode van 18 maanden moet kopen bij een gemiddeld aantal van 10 en 30 geprinte velletjes per week. Dat bedrag werd opgeteld bij de aanschafprijs, waarmee de zogeheten Total Cost of Ownership (TCO) was vastgesteld.

Opvallendste conclusie: met name de goedkoopste printers zijn in gebruik peperduur. Zeker wie veel print is goedkoper uit met een wat duurdere printer.

===========

“1725 euro” is dat niet een beetje overdreven ???

“Zeker wie veel print is goedkoper uit met een wat duurdere printer.”
Leuk zou een omslagpunt bepaling zijn.
Ze gaan er denk ik wel van uit dat je altijd hetzelfde type print.
bv Medium quality, met medium inkt. Draft met light inkt gaat wat langer mee maar waarvoor zou je dat gebruiken…

Zelf ga ik naar een hoop HPtjes de volgende keer voor een canon single inkt oid.
De prijzen van cardtridges zijn en blijven belachelijk hoog.

jah daarom heb ik ook geen printer, maar print ik op school voor 4 cent per pagina. Leek mij niet duur.

Wanneer printerinkt blijkbaar per liter duurder is dan benzine , dan klopt er inderdaad iets niet. Maar ja , waar moeten die toko’s dan hun geld aan verdienen ? Een inkjet printer kost geen drol meer.
Mijn gouden tip : vind ergens een verstofte laser printer waar je nog enigzins makkelijk aan (goedkope) toners kunt komen. Koop echter NOOOOOOOIT die zogenaamde hervulbare/groene toners ,dat is rotzooi.

Ikzelf heb een Xerox Docuprint 4508 van iemand gekregen inclusief een extra toner. Ik ben echter nog steeds (al een jaar of twee) op de oude toner aan het printen.
Verder is het nog leuker dat die oudere laserprinters gewoon Simmen als geheugenbanken accepteren. Dus heb je ook nog relatief goedkoop je printer opgewaardeerd met je ouwe meuk :slight_smile:

Je kan ook voor 10 cent een pen kopen en alles overschrijven.
Stelletje zuinige hollanders. :stuck_out_tongue:

(ben er zelf ook een…)

EDIT & OFFTOPIC @ Mr.Belvedere: Godsamme zeg, druk ik op die link onderaan je posts… Krijg ik een site te zien… Heb jij zoveel vrije tijd ??? :eek:

Vrije tijd , wasda ? :bigsmile: