Welke videokaart voor win XP?

Ik zoek een goede videokaart (liefst niet te duur) welke goed compatible is met Windows XP

Ik heb nu een Asus v3800 TVR er in zitten, maar die geeft zo hier en daar wat problemen. ben ik niet echt tevreden over.
Dus wat mij beteft geen Asus meer!!

Welke kaart zouden jullie mij aanraden?
Radeon of GeForce?
32 of 64 mb?

Kaarten van Hercules? is dat wat?

Hangt er helemaal vanaf wat je wilt uitgeven…

ik vind de ATI 8500 wel aardig voor zijn prijs , maar ja , wat gaat NVidia nog allemaal doen ?

Als het je om spellen gaat zou ik de specs van een van de meest veeleisende spellen pakken (Unreal Tournament II of zo) en daar je kaart een beetje op afstemmen.

tsja wat vind je “niet te duur?”

€100.- of eerder €1000.-? of iets daar tussen?

Als je rond de fl. 700,- uitgeeft aan een RADEON 8500 doe je het niet gek…

Avé…
PGN/iNERTiA

Originally posted by PGN_iNERTiA
[B]Als je rond de fl. 700,- uitgeeft aan een RADEON 8500 doe je het niet gek…

Avé…
PGN/iNERTiA [/B]

Tis maar net wat je wilt hè. Kijk, als je helemaal geen spellen speelt of zelden, moet je afwegen of het dat geld wel waard is. Bovendien weten we nie wat de rest van z’n config is en een Radeon 8500 (of GF3) aan een 400mhz pc hangen slaat ook nergens op! In beide gevallen zou ik dan voor een cheapass GF2MX kaart gaan.
Speelt ie nou wel vaak games (wat is vaak? beslis voor jezelf) dan is zo’n kaart wel te overwegen, maar dan nog kost ie behoorlijk wat knaken, eh Euro’s! :wink: Dan zou je kunnen kijken naar een Radeon 8500, GF3 Ti200 of nog meer geld uitgeven voor een Ti500. Maar dat laten we nog ff in ut midden.

Wat wil je ermee doen, dat is het 1e waar je tegenaanloopt…

Nou, ik neem aan dat een persoon die hier rondhuppelt z’n PC niet alleen gebruikt om recepten te bewaren en om via telebankieren z’n contributie van de lokale sneldamvereniging te betalen.

Zo een persoon wil 'r ook wel wat meer mee en dan heb je al een wat ‘juicier’ PC nodig dan normaal met evenzo een leuk grafisch kaartje. Maar ben 't wel met Wookie eens als 'ie zegt dat je eerst uit moet zoeken wat je 'r mee wilt, maar is dat niet voor zoveel dingen…

Avé…
PGN/iNERTiA

Originally posted by PGN_iNERTiA
Nou, ik neem aan dat een persoon die hier rondhuppelt z’n PC niet alleen gebruikt om recepten te bewaren en om via telebankieren z’n contributie van de lokale sneldamvereniging te betalen.

Zou je als je ook maar wat meer zou willen doen met je pc gelijk een dikke 3D kaart erin moeten hangen dan?! Zelf speel ik nauwelijks games (RTCW is eerste game in 2 jaar ofzo) en zou dus ook nie zo’n achterlijke kaart nodig hebben. Had zelf ook eerst een MX en dat ging best prima. (toen kon ik voor een prikkie overstappen naar een GF2Pro, tja! :p)
Je moest is weten hoeveel mensen die hier “rondhuppelen” helemaal geen games spelen. :smiley:

PrOxYoN: wat ben je van plan met deze 3D kaart te doen? Waarvoor heb je em nodig denk je?

Maar waarom heb jij 'r dan een GF2MX inzitten? RTCW is ook op een TNT2/Rage128PRO te spelen, en die zijn veel goedkoper met dezelfde 2D snelheid en kwaliteit.

Maar toch koos je voor die MX, waar je waarschijnlijk toch een reden voor hebt (bijvoorbeeld: “…nou, dan kan ik dat er ook ooit nog 's mee…”) gehad.

Avé…
PGN/iNERTiA

Tja ik ken me best in Wooky’s standpunt indenken. Tot voor kort speelde ik nooit games (dat is met de komst van mijn LAN wat ik nu thuis heb liggen veranderd; multiplayeren is gewoonweg erg leuk) maar nu ben ik toch blij dat ik een beetje 3D heb (GF2MX).

Waarom ik een dik jaar geleden die MX gekocht heb, terwijl ik meer een desktopgebruiker ben?
Tja, van de ene kant zal het wel de “need for speed” zijn geweest. Nieuwe VGA kaart (had eerst een TNT2 die ik voor een extreem goede prijs kon verkopen) moet ik toch, dan maar een beetje redelijke. Gewoon de optie om te kunnen gamen en ook een TV out te hebben hebben me toen voor die kaart laten kiezen.
Het was trouwens toen ook al geen dure kaart meer, nog geen 300 piekjes voor betaald.

Maarja, tis maar net wat je ermee doet en wat je uit wilt geven. Voor iemand die uren achter de computer zit en vooral op de desktop bezig is, zou ik een kaart willen aanraden met een zeer goede 2D prestaties. Aangezien 3D niet zo belangrijk is zou ik zeggen dat een wat relatief goedkopere kaart (Matrox G400/450 of een Radeon 7500) altijd heel erg goede keuze zou zijn.

Voor de meeste mensen zou wellicht een TNT2 al een prima kaart zijn. Ik weet het, dat beestje is al niet meer al te jong, maar voor velen uitstekend. Kan een beetje 3D’en en heeft een zeer acceptabele 2D beeldkwaliteit voor het geld…

Ik heb jaar terug voor 235,- een MX kaartje gekocht zodat ik ieg de games die ik toen allemaal brandde ook wel ff normaal kon testen, had nm daarvoor een Voodoo3 2000 PCI! :stuck_out_tongue: Het ging mij nie echt om het spelen.

Toen 6 maanden back ofzo praatte ik met iemand die ik ken die pc’s voor mensen bouwt en hij zei dat hij een MX kaartje nodig had want hij had een GF2Pro gehaald maar die diegene waarvoor hij die pc bouwde wilde nie zo’n snelle kaart hebben. Dus vroeg hij mij of ik met hem wilde ruilen. Ik heb toen 100 piek bijgedokt maar was toen wel in het bezit van een GeForce 2 GTS/Pro 64MB (tvout). Dus ja, why not eigenlijk voor die meijer.
Toen later pas kwam RTCW en ging ik voor het eerst me kaart pas echt gebruiken! :smiley: Wel lekker hoor, op 1024x768 met hoogste details rond de 90FPS halen.

Zo is het dus bij mij gegaan. :wink:

Different people, different wishes I guess…

Avé…
PGN/iNERTiA

Wat dacht je ervan om tot februari te wachten? Dan komen de geforce 4 kaarten van nvidia uit! Er komen 3 mx versies en 2 titanium versies. Van prijzen weet ik verder nog niks.