Welke videokaart moet ik nemen?

Hallo,

Ik ben momenteel bezig mijn systeem wat te upgraden…
Het geheugen is van 512 naar 1 gb. opgekrikt was ook hard nodig want ik kreeg door al mijn apparaten die ik heb aangesloten en ook heb ik alerlei progjes open staan kreeg ik iedere keer virtuele geheugen probleem te zien en dat is nu over. Daarnaast heb ik een MSI K8N NEO moederbord duur
(€ 126,-) maar wel een heerlijk vol en stabiel moederbord helemaal toppie! Heb er nog van alles in hangen 2 extra fans die je echt niet hoort! een Coolpanel die je kunt instellen voor de max. temperatuur ales regelt ie zelf met de volgende extra aansluitingen: 2x sata, 2x 2.0 usb, video in, 16 x cardreader ook de memory disk pro, firewire, diverse audio, etc. etc… AMD Athlon XP 64 bit 3500+

Op dit moment heb ik de vidokaart: Club3d NVIDIA GeForce4 Ti 4200 (Microsoft Corporation) 128 DDRgeheugen wat draait op 350 Mhz. Ik wil dit eens upgraden maar wil een maximum qua prijs… Max. is € 225,- Ik wil dus een NVIDIA chipset videokaart 256 ddr geheugen en lekker snel… en goede kaart hebben voor max € 225,-. Alleen weet ik echter echt niet welke kaart ik dan het beste kan nemen? Ikzelf had altijd de kaarten van Club 3d omdat ze toch altijd een chipset hadden en processor van NVIDIA de kaart zelf maakte ik mij nooit echt druk om en ze bevielen altijd heel goed! Wordt het een Club3d kaart of toch een ander merk? Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt voor de moeite!!!

Voor die prijs krijg je een kaart gebaseerd op een NVidia 6800GS of een ATI Radeon 850XT chipset. Zelf zou ik voor een 6800GS kaart gaan omdat deze erg goede prestaties neerzet voor z’n prijs.

Club3D is een prima merk, maar ik zou me er niet aan vastpinnen. Andere merken zoals bijv Asus, XFX etc etc maken ook allemaal prima videokaarten.

Ik zal ook eens kijken op de site van tomshardware.com maar ik denk dat daar alleen maar die verdomde dure kaarten besproken worden… Ik kan het maar 1x uitgeven nietwaar?

Gr. F.K.

Heel simpel. Voor dat budget is momenteel de 7600gt dé topkaart. Evt overclocken krijg je een nog snellere kaart, en door de kleinere core een lekker laag energieverbruik (= minder warmte=minder herrie van de (artic:D)koeler