Welke scripts chello homepage!

Weet iemand welke scripts je kunt gebruiken bij chello?

javascript kun je altijd wel gebruiken, cgi, php en asp zal niet lukken helaas

Zet je eigen webserver op en je kunt alle scripting talen gebruiken.

Originally posted by Upp3rd0G
Zet je eigen webserver op en je kunt alle scripting talen gebruiken.

zo’n eigen server is goed aan te raden tenzij je een chello abo hebt. In 1 maand ffies 2,5 gb aan dataverkeer (niet zo’n druk bezochte site) gegenereerd, das al de helft wat eigenlijk bij chello ‘mag’ (datalimit) je komt al heel snel boven de 5 gb grens (alleen hosten van een site) dus ook ik kreeg zo’n vrolijke brief van chello (jawel in de top 500)

goed alternatief is lycos, daar kun je gebruik maken van hun php server met mysql database, je kunt er dan een leuke forum opzetten en die is nog gratis ook (phpbb)

Gaat mij m.n. om cgi en perl. De jonge man bij de helpdesk van chello wist na wat rondvragen dat dit niet mogelijk was.

Ben ergens een gastenboek (www.klografx.de “g-book”) tegengekomen wat er echt super uitziet, het probleem is echter dat het in Perl geschreven is en op een unix based machine moet draaien.

Ik heb een gratis provider gevonden die dit alles ondersteund (http://www.portland.co.uk/hosting.esp) maar je krijgt er maar 100MB Monthly Bandwidth (misschien is dit wel genoeg voor alleen een gastenboek)

Als ik zelf een servertje aan m’n kabel wil hangen, wat zijn dan minimale specs van de hardware (heb nog een P166 staan) en welke software!

die p166 kan dus afgestoft worden en nieuw leven worden ingeblazen :slight_smile:

http://www.portland.co.uk heb ik persoonlijk wat slechte ervaringen mee (vaak traag) maar tijden zijn veranderd…

je hebt overigens php install pakketten waarbij je in een zucht een server opzet met mysql databaseje.

Originally posted by SoulShower
[B]die p166 kan dus afgestoft worden en nieuw leven worden ingeblazen :slight_smile:

http://www.portland.co.uk heb ik persoonlijk wat slechte ervaringen mee (vaak traag) maar tijden zijn veranderd…

je hebt overigens php install pakketten waarbij je in een zucht een server opzet met mysql databaseje. [/B]
Een dag of 5 zit ik nu bij portland, en inderdaad traag maar erger nog…vaak niet te bereiken. Nu heb ik weinig zin om meteen te betalen voor een host omdat het me alleen om dat gagstenboek gaat, dus zelf maar een servertje opzetten.

Nog tips omtrend software e.d.

je kunt een pakketje hier downloaden, gewoon installeren, dan zal apache op de root van C te vinden zijn. Onder C:\apache\mysql\bin kun je een voor jou gebruikte OS .exe laden om de mysql te activeren, gemakkelijkste is eigenlijk winmysqladmin.exe

kies voor cancel als aangeboden word om je l/p te bewaren, daarna op het picto’tje drukken (rechts) “Win NT” / Remove this service, daarna zelfde maar dan kiezen voor Start the server stand alone. Mysql is nu klaar voor gebruik.

daarna C:\apache\Apache.exe laden waarna je server met mysql database, php op is gezet.

Om een gastenboek te draaien (met php) dan moet je wel localhost bij je servernaam invullen.

Omdat het al LANG geleden is kan ik je niet verder helpen maar volgens mij moest je ook je password achterhalen en deze veranderen, maar dat weet ik niet zeker.

succes