Welke onderdelen ik wel en welke ik niet moet hebben voor een nieuwe pc

vbimport

ik wil dus een nieuwe pc bouwen, een amd xp1800 systeempje. nou heb ik dus geen flauw idee of ik voor een kt266 of kt333 moederbord moet gaan dus voor 266 mhz ddr of 333 mhz ddr.
nou heb ik al een heleboel.

monitor
hd
burner
cdrom
keyboard
mouse
geforce
boxen

die dingen hoef ik dus niet te hebben, eigenlijk alleen maar een nieuwe kast met mainboard voedinbg en de benodigde fans enzo en hier komt dus het probleem
wat voor fans, wat voor voeding, wat voor kleine dingen vergeet ik nog meer

ik bedoel als ik naar een pc internetwinkel ga en ik bestel dingen dan gaat het me erom dat ik aan alles denk en niet zodadelijk een paar dingen vergeet(cpu fan anyone :wink: ) das beetje lullig dus vandaar mijn vraag.

kt333 en gaan voor 333 mhz ddr geheugen

als voeding raad ik je er aan van enermax, omdat deze heel stil zijn vergeleken met andere voedingen

heb je natuurlijk geen zak aan wanneer je processor koeler een hels kabaal maakt :a

moet je er ff een thermaltake vulcano 6CU opplakken en heb je een cooler met maar een geluidsproductie van 31 ivgl met andere coolers is dit 6 db minder

Of je wel 333Mhz geheugen moet nemen weet ik nog net zo niet… met de huidige AMD CPU generatie merk je nauwelijks verschil (1% snelheidswinst?) met 266Mhz geheugen, daar de FSB van de CPU toch niet boven die 266 uitkomt (tenzij je gaat overclocken…).

Zou je zeer binnenkort willen upgraden, naar een AMD Barton CPU (gaat gewoon Athlon heten) die misschien een FSB van 333 zal hebben, dan kan het de moeite waard zijn… anders niet (tenzij de meerprijs erg gering is!).