Welke nummers op je begrafenis?!?

Recent kwam de muziek van Frans Bauer in opspraak als zijnde niet geschikt om tijdens een uitvaart af te spelen. Nu ben ik geen fan van Fransje B maar ik vind wel dat het vrij moet staan welke muziek er bij een uitvaart gedraaid moet kunnen worden. Het is tenslotte heel persoonlijk welk nummer juist troost of steun kan bieden of door welk nummer iemand graag herinnerd wil worden. toch?

Nu ga ik er vanuit dat niemand van ons op korte termijn het hoekje om zal gaan, ook al beweren de statistieken anders…

Maartoch…

Vandaar de vraag:

Welke 5 tracks staan boven aan jouw lijstje en zouden ze dus zeker op jouw begrafenis moeten draaien?

Volgensmij is dit een hele tijd geleden ook al eens gepost.

Originally posted by Murphy23x
Volgensmij is dit een hele tijd geleden ook al eens gepost.

Post ik het nu weer! Smaak veranderd wel eens of nieuwe muziek komt uit, etc…:wink:

Overigens heb ik er momenteel 2 favo’s, de rest ga ik nog eens diep over nadenken.

The Cure - Forest
Pearl Jam - Jam Black

[edit/] heb hem ff opgezocht [edit]

Originally posted by Marsz-=FX
[B]Recent kwam de muziek van Frans Bauer in opspraak als zijnde niet geschikt om tijdens een uitvaart af te spelen. Nu ben ik geen fan van Fransje B maar ik vind wel dat het vrij moet staan welke muziek er bij een uitvaart gedraaid moet kunnen worden. Het is tenslotte heel persoonlijk welk nummer juist troost of steun kan bieden of door welk nummer iemand graag herinnerd wil worden. toch?

Nu ga ik er vanuit dat niemand van ons op korte termijn het hoekje om zal gaan, ook al beweren de statistieken anders…

Maartoch…

Vandaar de vraag:

Welke 5 tracks staan boven aan jouw lijstje en zouden ze dus zeker op jouw begrafenis moeten draaien? [/B]

hoe ironisch… me nichtje (14) word morgen begraven, Frans Bauer zal worden gedraaid

gecondoleerd Soulshower… 14 jaar is erg vroeg.

Pas ook zoiets meegemaakt, vandaar deze topic.

@Soulshower & @Marsz-=FX: mijn condoleances…

Om op de vraag terug te komen

1. Nightwish - Sleeping sun (een van de mooiste nummers ooit…)
  2. AC/DC - Highway to hell (tja… dat is mijn karakter nu eenmaal)
  3. Bella sonus - Sevilla (rustgevend)
  4. John Lennon - Imagine (een droom)
  5. AC/DC - Back in black (past ook wel goed bij me)

Thanks Dee-ehn,

Bedenk er trouwens net weer een, moet zeggen dat ik het knap moeilijk vind om een lijstje te maken.

Sinead O’ Conner - Troy (super nummer, muziek is gevoel)

Gecondoleerd SoulShower

nummers die mij wel aardig lijken:

• Theme van Donnie Darko (film) - Mad World (orgineel van Tears for Fears ofzo)
  • As the rush comes - Motorcycle (om de boel nog een beetje op te vrolijken)
  • Kansas - Dust in the wind ( om het verhaal compleet te maken)

Gecondoleerd beiden …

Mijn muzieksmaak ligt wat apart

8 : To The Moon and Back - Savage Garden (krijg ik rillingen van op m’n rug)
7 : Lemon Tree - Garden’s Fool (mooie zang)
6 : Bittersweet Symphony - The Verve (gewoon mooi nummer)
5 : Mooie dag - Blof (een van de weinige nummers waar ik tranen van in de ogen krijg)
4 : Onkwetsbaarheid is eenzaamheid - Osdorp Posse (moet je gehoord hebben )
3 : Rock Superstar - Cypress Hill (gewoon goed strak nummer )
2 : Machteloos - Osdorp Posse + Nembrionic (eerlijk , hard , maar mooi nummer)

Ik heb nog geen idee wat er op nummer 1 zou moeten staan.
Ik heb wel een liedje in mijn hoofd rondspoken , maar heb geen idee wie het zong(en) en wat de titel is.

Ze mogen ook de gehele eerste cd van Savage Garden draaien , heb ik ook wel vrede mee :slight_smile:

bedankt allen, en ook jij gecondoleerd Marsz-=FX,

voor mij de volgende 5… in willekeurige volgorde :

James Ingram - Love Her Today
El DeBarge - All This Love
Phil Collins - Against All Oddes
Leo Sayer - Alchoud Road
Gilbert O’Sullivan - Alone Again (Naturally)

added : top 6 word het

Atlantic Star : Always, zonet beluisterd, kippevel, deze mag het voor mij worden (als ik er één moest kiezen)

Bittersweet Symphony - The Verve <-- mag er bij mij ook ingevuld worden

Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit…de begrafenis zal niet voor mezelf zijn, maar voor de nabestaanden die het verdriet willen verwerken (of de vreugde willen vieren, al naar gelang).

Daarom vind ik dat de muziek gekozen moet worden door diegenen die je achterlaat. De muziek dient, mijns inziens, te vertolken hoe mensen hebben ervaren, aan welke herinneringen je bij ze achterlaat.

In verband met dat laatste hoop ik dat de muziek toch enigszins opgewekt zal zijn, positief en met een knipoog naar het leven (en bij voorkeur niet Nederlandstalig).

Ten Eerste Gecondoleerd SoulShower en ook Marsz-=FX

En dan nu mijn Nrs. Het zijn er maar twee.

Als eerste de live uitvoering van:

Manowar - Gates of Valhalla

En als ik opgestookt wordt, de live uitvoering van:

Slayer - Hell Awaits

MZL D@RKNeSS

Originally posted by D@RKNeSS
Manowar - Gates of Valhalla

Aha iemand met smaak :slight_smile:

(misschien dat Blood of the kings ook wel iets heeft, vooral als je een heroisch leven hebt geleid ;))

Mja in mijn ogen heeft de ceremonie om een begravenis/crematie geen nut.
Ik heb een opgebaard persoon niet nodig om het beter te kunnen verwerken, laat staan een muziekje op begravenis met een toespraak van mensen over de persoon in kwestie.

Men zegt het nodig te hebben om het beter te kunnen verwerken e.d.

Ik vind het meer een traditie waar iedereen in de wereld aan verbonden wordt en maar weinig mensen er bij na denken dat het misschien ook anders kan of nog beter helemaal niet, er is geen alternatief. Men weet niet beter.

Moest het ff kwijt… :rolleyes:

TJa, dat ben ik denk ik toch niet met je eens Murphy. Moet je maar eens kijken naar mensen die geen afscheid hebben kunnen nemen omdat de persoon in kwestie niet is terug gevonden door wat voor reden dan ook. Die mensen kunnen het gewoon niet geloven en blijven veel langer tobben met dit verlies. Kijk dat er geen muziek bij hoeft of andere franje, dat geloof ik ook wel. Maar als je niets onder de grond kan stoppen of verbranden, wat overigens verplicht is in de wet, dan ik dat los laten een stuk lastiger…

Ik persoonlijk vind het wel prettig als je nog enige tijd als goede herinnering aan een mooi stuk muziek blijft kleven.

vandaar…

Originally posted by Marsz-=FX
[B]TJa, dat ben ik denk ik toch niet met je eens Murphy. Moet je maar eens kijken naar mensen die geen afscheid hebben kunnen nemen omdat de persoon in kwestie niet is terug gevonden door wat voor reden dan ook. Die mensen kunnen het gewoon niet geloven en blijven veel langer tobben met dit verlies. Kijk dat er geen muziek bij hoeft of andere franje, dat geloof ik ook wel. Maar als je niets onder de grond kan stoppen of verbranden, wat overigens verplicht is in de wet, dan ik dat los laten een stuk lastiger…

Ik persoonlijk vind het wel prettig als je nog enige tijd als goede herinnering aan een mooi stuk muziek blijft kleven.

vandaar… [/B]

Nee ik zeg ook niet dat je het moet verbieden, in tegendeel, laat iedereen doen wat ie wil.

Maar zoals je zelf al zegt, het is verplicht.
Al zijn er geen nabestaanden die voor het graf/crematie willen betalen/zorgen wordt er door de overheid een simpele begravenis geregeld incl. toespraakje.

Ik vind dat er meer keuze moet zijn in hoe je zoiets doet.
En niet dat er van je wordt verwacht dat die begravenis zo en zo wordt gedaan, en niet anders.

Als jij geen begrafenis wilt dan kun je dat aangeven, geen probleem. Maar op het moment dat je dat doet, vind ik wel dat je even moet stilstaan bij de personen die je achterlaat.

Ik heb het zelf gezien hoe moeilijk mensen het kunnen hebben met het ‘simpele’ feit dat ze bij het overlijden zelf niet aanwezig konden zijn. Voor deze personen in kwestie was de begrafenis zelf de ontlading die ze nodig hadden om het te kunnen verwerken.

Tuurlijk, het is deels een traditie, daar kan iedereen het zijne over denken. Maar ik denk dat als je zegt dat jij geen begrafenis wilt, je ook egoïstisch bent door geen rekening te houden met de gevoelens van anderen.

Toevallig was vanochtend bij “Goedemorgen Nederland” op Nederland 1 hier een onderwerp over. De gast verwees naar een schrijver die eigenlijk precies verwoordde zoals ik hierboven al omschreven had, het is voor je nabestaanden, dus laat de nabestaanden maar kiezen wat ze willen doen.

Als je het vorenstaande combineert met het gevoel dat het voor jou persoonlijk niet hoeft, dan kunnen jouw nabestaanden dat meenemen in hun overweging of er wel of dan toch niet een begrafenis zal zijn (zodat ze zich niet verplicht voelen om een begrafenis te organiseren).

Originally posted by Dee-ehn
[B]Aha iemand met smaak :slight_smile:

(misschien dat Blood of the kings ook wel iets heeft, vooral als je een heroisch leven hebt geleid ;)) [/B]

Blood of the kings kan er ook mee door wordt dan nr 3 en als nr 4 dan toch zeker Bridge of death

D@RKNeSS

Originally posted by Da_Taxman
[B]Als jij geen begrafenis wilt dan kun je dat aangeven, geen probleem. Maar op het moment dat je dat doet, vind ik wel dat je even moet stilstaan bij de personen die je achterlaat.

Ik heb het zelf gezien hoe moeilijk mensen het kunnen hebben met het ‘simpele’ feit dat ze bij het overlijden zelf niet aanwezig konden zijn. Voor deze personen in kwestie was de begrafenis zelf de ontlading die ze nodig hadden om het te kunnen verwerken.

Tuurlijk, het is deels een traditie, daar kan iedereen het zijne over denken. Maar ik denk dat als je zegt dat jij geen begrafenis wilt, je ook egoïstisch bent door geen rekening te houden met de gevoelens van anderen.

Toevallig was vanochtend bij “Goedemorgen Nederland” op Nederland 1 hier een onderwerp over. De gast verwees naar een schrijver die eigenlijk precies verwoordde zoals ik hierboven al omschreven had, het is voor je nabestaanden, dus laat de nabestaanden maar kiezen wat ze willen doen.

Als je het vorenstaande combineert met het gevoel dat het voor jou persoonlijk niet hoeft, dan kunnen jouw nabestaanden dat meenemen in hun overweging of er wel of dan toch niet een begrafenis zal zijn (zodat ze zich niet verplicht voelen om een begrafenis te organiseren). [/B]

Kan ik me ook wel in vinden.
Maar ik heb zoiets niet nodig het beter te kunnen verwerken oid.

Maar eenmaal dood heb je toch weinig te vertellen over de manier dat je nabestaanden je begravenis regelen.
Natuurlijk kan je dat helemaal vast laten leggen, maar volgensmij zijn er maar weinig mensen die dat van top tot teen doen, 't blijft over het algemeen bij de begravenis/crematie, de kist en muziek.