Welke monitor moet ik kopen?

Ik weet echt niet welke ik zou moeten nemen, vandaar hier jullie ervaring gevraagd.

Momenteel zit ik te bedenken of een 19 inch het geld waard is, in vergelijking met 17 inch, ik bedoel gemiddels zijn deze al snel 400 gulden duurder.

Ook heb ik geen idee welk merk ik moet kiezen, Iiyama heb ik nu en beeld is op zich redelijk (alleen bij de hoeken is het onscherp) ik heb geen speciale voorkeur, sony, lg, iiyama, samsung weet ut gewoon echt niet.

Heb ook nog gezocht naar testen van 17 en 19 inch monitoren, maar zonder al te veel geluk.

Misschien dat jullie mij een beetje op weg kunnen/willen helpen :slight_smile:

na wat zoeken :stuck_out_tongue: kwam ik deze test tegen. LG komt daar goed uit de verf. Al vraag ik me nog steeds af of het de 400 gulden meerprijs waard is om een 19 inch te kopen (zelfde merk, is ook een goed ding)

LG Flatron roels…
Weet niet wat die nog kost tegenwoordig, maar ik vind persoonlijk LG fantastische monitoren maken (heb die Flatron al vaker aangeprezen hier)

Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal doet en je moet het dan zo zien, geef je nu 400 gulden meer uit, of koop je over een jaar weer een nieuwe monitor en betaal je veel meer…

bedankt voor je reactie :slight_smile:

kep even de lineal er langs gehouden en tis 2 cm per kant meer dan een 17 inch, klinkt weinig maar denk toch wel dat je dat merkt. 19 inch is dus de keuze. Nu nog even speuren waar ik deze het beste kan kopen.

Ik doe eigenlijk alles met dat apparaat, muziek bewerking, rippen, photoshoppen, web design enz enz. dus het is het geld wel waard.

Ik wil ook een nwe monitor hebben en de keus staat in principe al redelijk vast voor mij. Het zou een 19" worden van òf LG òf Iiyama. Uiteraard wel de platte modellen. :wink:
Prijzen schelen mekaar nie zoveel alleen is die Iiyama “sneller”, dus kan een hogere frequentie aan. Daarom ga ik denk ik voor die.
Maar aangezien ik aankomend weekend weer veel geld aan andere zooi ga spenderen op de HCC zou die moni er niet eerder komen als februari. :frowning: Ach ja, je moet keuzes maken hè! :stuck_out_tongue:

Koop er anders eens een keer een bij de Aldi, heb ik gisteren ook gedaan en het is echt een heel mooi (flattron) 19" scherm waar helemaal niets op aan te merken valt :smiley:

En ze zijn nog eens goedkoop ook: 549,-

Maakt niet uit wat je koopt zolang er maar IIyama, Sony, of NEC op staat!

Die van de Aldi wil ik niet aanbevelen. Ik heb er gister achter gezeten en er was 1 ding wat enorm stoorde. Bij een groot contrast gaat de monitor foutjes maken. Zo zie je bijv bij een witte mousepointer op een zwarte achtergrond een complete witte waas om de pointer heen.

Zelf ben ik ook over een nieuwe, 19", monitor aan het denken. Ik vind de Samsung’s wel een erg mooi beeld hebben…!

Een Samsun monitor is redelijk betaalbaar en levert goed beeld. (kleine dotpitch en zo). Echter redelijk grote rand.

De rand om de monitor maakt het dat je scherm nogal klein uitgevallen lijkt , is natuurlijk niet zo , maar hoe kleiner de rand en dus meer echt beeld , hoe beter je het zelf gaat vinden (test maar eens uit met verschillende monitoren in een winkel of zo).

Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een 19" met een 1 cm rand rondom dan een 21" met 3 cm rand rondom. (17" is er toch al bijna uit).

LG maakt inderdaad verrektes goed spul , krijgt nu pas ongeveer een beetje markt in nederland , maar er zit heel aardig spul bij.

De monitor van de Aldi is van nogal lage kwaliteit vind ik zelf , kan niet echt veel hebben , maar als je beurs niet te groot is , een heel mooi alternatief voor toch 19" voor betaalbare prijs.

Sommige IIyama monitoren hebben dat Diamontron of Flatron gedoe , dat maakt soms de 3 horizontale beeldlijnen zichtbaar ; Sommige mensen storen zich daar gruwelijk aan , sommigen zien het niet eens. De repair policy van IIyama is wel dubieus te noemen , hele slechte ervaringen mee.

Philips monitoren … ach … tsja … euh … ik zal er maar niks over zeggen. Ik ben daarin een beetje bevooroordeeld sinds ik in Best werk :slight_smile: , maar dat zijn dan ook ietsje betere modellen dan de consumermarkt :slight_smile:

Vindt philips flat panel wel rullen maar philips crt wat minder!

Originally posted by Sorcerer
Maakt niet uit wat je koopt zolang er maar IIyama, Sony, of NEC op staat!

IDD! alhoewel NEC een beetje vergane glorie is…

Die monitor van de aldi is echt geen flatron! (wel 19":stuck_out_tongue: )

Als je echt een goede Monitor wil kun je ook rustig een Barco kopen, en Eizo is ook niet echt slecht!:smiley:

hey bedankt allemaal, ben er inmiddels uit, moet alleen 8 dagen wachten op de LG-915 wordt gratis thuis bezorgd door mycom, 1200 piek kost deze, elder wel goedkoper, alleen Mycom is hier dichtbij, dus als er wat mee is, dan sleep ik die 30 kilo naar de winkel ipv het postkantoor.

Greutelssssss :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
sinds ik in Best werk :slight_smile:

daar wordt het medische spul gemaakt en geen monitoren:) werk er ook :stuck_out_tongue:
en soulshower gefeliciteerd met je monitor hoop dat hij bevalt