Welke Harddisk voor gamen?

vbimport

Weet iemand welke schijf ik daar het beste voor kan nemen ?
Of iemand die een site weet waar ik het kan vinden.

Ik heb nu al verschillende testen gelezen die elkaar tegenspreken.

Wat is absoluut de snelste/stilste IDE schijf van 60 GB ?

Uitgebreide reviews van harde schijven vind je op www.storagereview.com

Persoonlijk ga ik nog steeds voor IBM: deze schijven zijn lekker stil (als je ze helemaal niet meer wilt horen zet je acoustic managment aan, maar zelfs zonder hoor je ze maar lichtjes) en zeker niet de traagste…
En naar mijn ervaring niet kapot te krijgen (heb er hier 7 in huis, waarvan er 4 24/7 draaien zonder enig probleem), dat telt natuurlijk ook. Zou het je toch gebeuren, dan heb je 5 jaar garantie waar je op kunt terugvallen.

Voor zover ik momenteel op de hoogte ben is alleen de Western Digital echt sneller dan de IBM. Het verschil is ongeveer een 10%.

De huidige Maxtors zijn ook ietsjes sneller, maar dat verschil is slechts meetbaar. Helaas schijnen de laatste Maxtors nogal snel corrupte clusters te bevatten.

idd zou ik nu ook gaan voor de IBM, maar dan wel de aller grootste :stuck_out_tongue:

Ik zelf heb 2 maxtors en die maken ongelofelijk veel herrie, zelf heb ik nog nooit probs gehad en heb deze nu ongeveer 2 jaar.

Ik denk niet dat de snelheid wat uitmaakt bij games, behalve als je met een swapfile zit te klooien (weinig geheugen, langzame cpu) met een 1 ghz processor met 256 mem met een goede grafische kaart heb je aan een 5400 rpm hdd’tje voldoende.

Ik zelf heb een Maxtor 60gb 133udma 7200rpm en die maakt bijna geen herrie ! M’n toren zal goed gesloten zijn he :wink:

Ik use hier ook een paar Maxtor’s en ben hier zeer tevreden over. Als ik me pc uitzet dan hoor je de Maxtor van 7200rpm vertragen naar 0 rpm maar me cpu koeler overtreft die 100x! :smiley:

Mijn volgende HD wordt nog een Maxtor D740X 80GB 7200rpm.

Ik heb 2 IBM 60 gb 133udma 7200rpm in raid staan en dat werkt perfect. Geen lawaai, ik hoor toch niets. Het enigste wat een klein beetje lawaai maakt is mijne kleine coolmaster cooler (aanbevolen door amd, prijs 10 euro).Werkt perfect trouwens. Heb 2 andere er op gehad (alpha & golder orb cooler),wat een herrie seg :slight_smile:

Bedankt voor jullie reakties, het is uiteindelijk de Western Digital Caviar van 40 GB geworden.