Welke Firewall gebruiken jullie?

vbimport

Ik gebruik Norton Internet Security 3.0 Family Edition en ben er ( voor zover ik weet ) wel tevreden over.

Ik vind zonealarm het beste ik wil je de link wel geven maar die werkt op het moment niet.http://www.zonelabs.com/ dus vaker kijken of die werkt.Deze firewall heeft diverse prijzen gewonnen en is GRATIS,de pro versie moet je kopen of ergens anders downloaden.
Kijk hier maar eens even hier kun je je firewall testen.
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
edit was vergeten te vermelden wat ik zelf gebruik.:confused:
En ik een router met hardware firewall met een sub domein.
+zonealarmpro voor programma’s die zich zelfstandig willen maken:(
Hier is alles Stealth ook al heb ik geen firewall geinstalleerd:cool:

Ja deze site ken ik, de test is goed… www.norton.com kan je ook een test doen. viri en hacktest

Ik gebruik ook ZoneAlarm en dat programma werkt erg goed:

Port 21 (FTP) -> STEALTH!
Port 23 (TELNET) -> STEALTH!
Port 25 (SMTP) -> STEALTH!
Port 79 (FINGER) -> STEALTH!
Port 80 (HTTP) -> STEALTH!
Port 110 (POP3) -> STEALTH!
Port 113 (IDENT) -> STEALTH!
Port 139 (NETBIOS) -> STEALTH!
Port 143 (IMAP) -> STEALTH!
Port 443 (HTTPS) -> STEALTH!

Geen idee wat al die dingen zijn maar STEALTH! is altijd goed :slight_smile:

If all of the tested ports were shown to have stealth status, then for all intents and purposes your computer doesn’t exist to scanners on the Internet!

Verder is mijn PC ook wel veilig ingesteld:

-Your Internet port 139 does not appear to exist!
-Unable to connect with NetBIOS to your computer.

Zijn er niet meer mensen met reacties, neem aan dat iedereen die op internet zit wel een Firewall heeft draaien?

Originally posted by syndicate2001
[B]Zijn er niet meer mensen met reacties, neem aan dat iedereen die op internet zit wel een Firewall heeft draaien?

[/B]

Is ook al eerder gevraagd volgens mij, heb toen geantwoord en het is eigenlijk niet anders geworden (AtGuard is Norton geworden), dus voor antwoord van meerdere members kun je even zoeken (is al wel even geleden)

Shields Up results:

Your Internet port 139 does not appear to exist!
One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that’s very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

En de Port Probe:
Alle genoemde poorten zitten hier ook op Stealth

Ik heb een linux IP chain en dan ook nog eens alle pc’s achter een proxie! hehe… als je hierdoor heen komt ben je best leuk bezig!

ik gebruik Blackice Defender, samen met Neo-trace voor wat meer info over diegene die wat probeert.

Ok thanx

Zone Alarm : geeft conflicten met Slownera-kabelinternet. :frowning:

BlackIce : Liep bij mij na enkele weken zo “vol” dat hij alles blokkeerde (ook m’n internet/netwerk etc) :frowning:

SyShield (past prima bij SyGate-internet-sharing) : werk ik nu ongeveer 3 maanden mee en bevalt prima. :cool:

Kortom niets is zaligmakend, het hangt ook van jouw situatie af welke het best bij je past. :confused:
Probeer er gewoon eens een paar.

Succes met je keuze.

Ook ik gebruik zonealarm, en vind dit de beste firewall.
Het werkt niet met alle kabelaanbieders maar ik heb @home en hiermee werkt zonealarm perfect.

BlackIce doet de laatste tijd beetje raar hiero, loopt nm steeds vast enzo! :frowning:
Vroeger AtGuard + BlackIce. Nu Norton Pers. Firewall + BlackIce.

:cool:

Originally posted by G@M3FR3@K
[B]Ik gebruik ook ZoneAlarm en dat programma werkt erg goed:

Port 21 (FTP) -> STEALTH!
Port 23 (TELNET) -> STEALTH!
Port 25 (SMTP) -> STEALTH!
Port 79 (FINGER) -> STEALTH!
Port 80 (HTTP) -> STEALTH!
Port 110 (POP3) -> STEALTH!
Port 113 (IDENT) -> STEALTH!
Port 139 (NETBIOS) -> STEALTH!
Port 143 (IMAP) -> STEALTH!
Port 443 (HTTPS) -> STEALTH!

Geen idee wat al die dingen zijn maar STEALTH! is altijd goed :slight_smile:

If all of the tested ports were shown to have stealth status, then for all intents and purposes your computer doesn’t exist to scanners on the Internet!

Verder is mijn PC ook wel veilig ingesteld:

-Your Internet port 139 does not appear to exist!
-Unable to connect with NetBIOS to your computer.

[/B]

geeft de test ook bij mij aan en ik maak gebruik van sygate dus mijn computer zal ook wel redelijk beveiligd zijn

Hierboven wordt gesproken over problemen met de combinatie ZoneAlarm en Sonera. Zelf heb ik dus deze combinatie. Hoe uiten deze problemen zich. Bij mij draait het volgens mij OK. Wel eens problemen maar ik heb dat nog nooit toegeschreven aan firewall.

Ik heb ook Slownera Quicknot met Zonealarm gehad. Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar het schijnt dat je problemen kan krijgen bij het toewijzen van je IP adres (DHCP).

Ik heb nu een hardware Router en geen Firewall meer geinstalleerd.

ZoneAlarm kan bij Slownera idd de IP-toewijzing via de DHCP-server blokkeren.
Ben godzijdank bijna bij Slownera weg, krijg dinsdag ADSL !!
Yippeeeeeeeeeeeee !!

Ik gebruik op moment black ice defender en bevalt me perfect! :slight_smile:

Originally posted by Jolige_Joffer
[B]Ik heb ook Slownera Quicknot met Zonealarm gehad. Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar het schijnt dat je problemen kan krijgen bij het toewijzen van je IP adres (DHCP).

Ik heb nu een hardware Router en geen Firewall meer geinstalleerd. [/B]

Nou ben ik toch nieuwsgierig geworden na wat jij voor een router gebruikt, ps laat even wat weten alvast bedankt voor de info.Gebruik zelf een Linksys Befsr11 http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=142&grid=5

En die is hier te koop http://www.mr-at.nl/
Greetings Night hawk
:cool:

Ik gebruik zelf deze:

http://www.atstore.nl/products/products.asp?id=MIH-130A

Enige nadeel: de huidige firmware ondersteund (nog) geen ADSL.

Hoop dat je hier genoeg info aan heb.

Mzzl

Ik heb een Linksys kabelrouter, werkt ook leuk