Welke fan voor mijn CPU

vbimport

He,

Ik heb een AMD Athlon Thunderbird op 1,2 GHZ.
Welke fan moet ik hiervoor kopen!
Ik twijfel tussen de coolermaster met kogellager en de Golden Orb Super Athlon!

Andere sugesties zijn ook welkom!

Advise me…

ach, t hangt der oook vanaf wat de der mee gaat doen, gaat de overklokken of ni? of gewoon op de standaard snelheid laten lopen

Ik heb zelf een 1,0 @ 1,2 en een coolermaster zou voor mij nie genoeg zijn omdat ie dan stressed @ 65 graden zou draaien! Nie zo mooi! Beetje hoog! :wink:
Heb nu een Titan Majesty Dual Fan en die doet hetzelfde! ik wil eigenlijk waterkoeling ofzo maar weet nie wat daar verder allemaal meer moet gebeuren dus draai nu ongeveer @ 57graden! :wink:

Ik denk dat ik hem ga overclocken naar 1,5 GHZ.

Heel simpel. Koop de beste die je kan vinden. Die zal zijn werk wel meer dan goed doen. Als je hem gaat overklokken zou je misschien zelfs binnenin je kast ook een extra ventilator kunnen zetten zodat hij nog iets sneller koelt.

DE fan bestaat niet

de ene koelt bangelijk goed maar is net een straaljager in je slaapkamer
de andere is muisstil maar koelt voor geen reet
dan is er nog één die redelijk stil is en ook goed koelt, maar meer kost dan je processor

ik heb hier zo’n orb kloontje en die maakt veel te veel lawaai naar mijn zin en mijn duron 800 @ 933 wordt er ook nog eens 65 graden of meer van als ik de kast dichtdoe

nu heb ik hier al zo’n coolermaster klaar liggen

die zal waarschijnlijk wel een stuk stiller zijn maar of hij beter gaat coolen weet ik nog niet

maar ik ga hem waarschijnlijk ombouwen door er een grote trage stille fan boven te hangen en de luchtstroom met een trechter naar de cooler te leiden

dan zal ik waarschijnlijk (hopelijk) wel een cooling naar mijn zin hebben

nog ff wat losse tips:

als je geld genoeg hebt en een goeie stille cooler wilt: silverado
als je geld genoeg hebt en geluid je niet veel uitmaakt: FOP38 (een stofzuiger op blazen zetten heeft ongeveer hetzelfde effect… :slight_smile: )
alpha’s zijn naart schijnt ook niet slecht

zelfbouw is voor iets goedkoop wel het beste aangezien een goedkope cooler zonder modificatie altijd wel iets slecht heeft…