Welke dvd media

vbimport

Vandaag net mijn laatste dvd-r gebrandt.
Het was een van het merk: Golden Dye 4x.

Nu zie ik tot mijn spijt dat ze niet (meer) in de shop geleverd worden.

Ik heb een Nec1300a met firmware 1.0b (net geupdated) en het moet aan de eis voldoen dat de media goed films kan afspelen maar tegelijkertijd niet te duur is :slight_smile:

Heeft iemand goede ervaring met een bepaald type dvd -/+ R in combinatie met de Nec1300a? Laat het mij weten.
En het zou wel makkelijk zijn als ie in de shop.cdfreaks.com te koop is :slight_smile:

Ik heb onlangs een Infiniti -R schijfje uit de CDF webshop op een 1300a getest (ook laatste firmware) en de resulaten waren bevredigend. Geen ideale schijf, maar prima leesbaar en zeker goedkoop. Wellicht een idee?

in welk opzicht “niet ideaal”?

ook verkoopt de shop een aantal verschillende kleuren met een iets andere lettercode. Wat is daarvan het verschil? Op het eerste gezicht alleen de kleur…:slight_smile:

Alleen de kleur is verschillend tussen die schijfjes. Ik heb er net een rits besteld en ze zijn vandaag verstuurd dus ff kijken wat ze doen.

Ik bedoel met “niet ideaal” te zeggen dat er schijven zijn die betere prestaties neerzetten dan deze schijfjes (maar deze zijn heel wat duurder). Gezien de prijs zijn het echter prima schijfjes. Ik heb zelf een stuk of 150 gebrand met een 2500A en mijn vader had ze ook besteld voor zijn 1300A. Aangezien hij nog niet aan de telefoon heeft gehangen weet ik vrij zeker dat ze goed functioneren.

M.a.w. de absolute kwaliteit is matig tot goed (natuurlijk ook afhankelijk van de gebruikte hardware), de relatieve kwaliteit (gerelateerd aan de prijs) is super.

ok, dan zal ik na de vakantie van elke kleur 1 pakje bestellen. Vindt de shop, logistiek gezien, vast heel grappig :smiley:

maar 6x EB is misschien weer handiger voor mezelf… nouja, daar slaap ik dan nog een nachtje over.
ik hoop dat ik de ervaringen van je vader kan delen

Pin je niet te vast op een kleur. Mocht het zo zijn dat een bepaalde kleur niet voorradig is, dan wordt een andere kleur geleverd en krijg je netjes een briefje erbij.