Welke dvd brander?

Ik wil een dvd brander aanschaffen welke goed overweg kan met de goedkopere dvd media. Het voornaamste doel voor deze aanschaf is voor backups (voor eigen gebruik) van Xbox games, films, audio en software.
Mijn voorkeur gaat uit naar de volgende branders:

• Pioneer 106 DVR
  • Lite-On LDW-411S
  • Lite-On LDW-811S

Welke van bovengenoemde branders is voor dit doel aan te raden??

Bedankt!

Conimus

conimus,

Ik zou zo zeggen, gebruik de search funtie eens. Deze vraag is de afgelopen maanden al veelvuldig gesteld… zeg ik zo uit mijn hoofd. Daarnaast zou je, als je goed engels kunt begrijpen,een kijkje kunnen nemen in het engelstalige forum van cdfreaks over dvdbranders.

Ik kan je niet met info helpen helaas, maar wel verwijzen. Succes met je zoektocht

:confused: Helemaal mee eens eMiNeM!!! Enige initiatief wordt hier ook zéér gewaardeerd. Het is wel erg makkelijk om zo deze vraag te stellen wanneer je merkt dat dit een zeer uitgebreid forum is. Maar dessalniettemin wil ik conimus toch de Pioneer 106 DVR aanbevelen omdat dit gewoon een probleemloze brander is wat betreft het branden van verschillende media en het branden op 4x speed.

Hai,

met dank aan Dee-ehn :bow: :bow: hier ff een citaat

Het uiteindelijke resultaat is echter niet alleen afhankelijk van de gekozen media, maar ook van de brander die je ermee gebruikt. Op dit punt zit je met de Pioneer erg goed, zelfs op de laagste kwaliteit DVDR media brandt deze drive nog op een kwaliteit

de resultaten zijn uitstekend, zelfs op mijn NEC1300a, die qua kwaliteit niet kan tippen aan de 106 (niet dat het een slecht apparaat is, maar de 106 is gewoon beter)…

mzzl Dunedain

De Nec-2500A zit er ook aan te komen. In de reacties lees ik dat hij al voor 145 euro gespot is. Lijkt mij een goede deal!

Originally posted by Wookie
De Nec-2500A zit er ook aan te komen. In de reacties lees ik dat hij al voor 145 euro gespot is. Lijkt mij een goede deal!

Hmm ja klinkt wel interessant, maar ik zou liever eventjes de reviews afwachten. Het is natuurlijk leuk dat de drive snel is, maar je weet nooit hoe het zit met de brandkwaliteit van de drive… (wat dat betreft kan de 1300a gewoon niet aan de A06 tippen, wellicht dat dit tussen de 2500a en de A07 ook weer zo is?).