Welke Dual DVD brander moet ik kopen?

A.s. zaterdag 19 juni ga ik naar de PC dump in de Rai in A’dam, ik ga daar een nieuwe pc maar ook een Dual Layer DVD brander kopen, voor zover ik weet zijn er momenteel een paar merken met een DL brander zoals de dure Sony, BenQ via een firmware upgrade, Philips, en NEC voorzover ik weet.
Wie kan mij een beetje onderbouwd keuze advies geven?? :iagree:

Het is vrij moeilijk een echt goed onderbouwd keuze advies te geven. Je geeft zelf aan dat je voor een Dual layer (DL) drive wilt gaan. Het beoordelen van deze drives op en Single layer (SL) kwaliteiten is geen probleem meer, maar dat van de DL kwaliteiten wel. De media zijn erg duur (dus veel testen zijn er nog niet gedaan) en er is te weinig vergelijkingsmateriaal om een oordeel te vellen.

Dus…? D’as een goeie. Persoonlijk zou ik, gezien de resultaten op SL media en de prijs voor een NEC 2500 of 2510 gaan. De 2510 is de DL variant op de DL, maar hardwarematig zijn ze identiek (if you catch my drift…;)). De BENQ lijkt ook geen slechte keuze te zijn (en dus de Philips ook niet). Sony is idd erg duur, maar levert iig naar mijn mening niet meer dan de goedkopere varianten.

Een andere brander die stevige reultaten boekt is de nieuwe Plextor PX-712A. Deze beschikt helaas niet over DL capaciteiten. Wellicht dat deze met een firmware update nog worden toegevoegd, maar momenteel is dat dus niet het geval.

Enkele links:
Benq dual layer review
Recording hardware forum (Engelstalig)

Als ie beschikbaar is zou je ook voor de LG 4120B kunnen gaan: DVD+R 12x, DVD-R 8x, DVD+/-RW 4x, DVD-RAM 5x, DVD+R DL 2.4x!! :bow: :bow:

Die van BenQ is goed uit de test gekomen.

Heb zelf de NEC 2500.
Ga deze binnenkort es flashen voor DL.
Das een stuk goedkoper en ‘schijnt’ te werken.

Die media blijft voorlopig loeiduur.

Heb ik ook gehoord ja

Gelukig weten ze daar in ons NEC forum er meer van :wink: