Welke CPU & moederbord zal ik kopen?

vbimport

Me Abit KT7 is ter ziele :frowning: dus moet ik een nieuwe kopen (wel snel kaput overigens, maar goed)

Wat ik het meest doe met een pc :

1 - cd branden (nero, feurio, cdrwin, clonecd)
2 - Web design (dus werk veel met dw, flash en notepad :stuck_out_tongue:
3 - Muziek bewerking (wav files editen en mixen)
4 - natuurlijk browsen en spelletjes spelen als laatst

nu vind ik AMD wel lekker goedkoop alleen die omslachtige Via chipset drivers vind ik naadje (ben ik niet gewend, altijd een pentium gehad, behalve op het begin, toen begon ik met AMD, dat was '89 daarna cyrex, bracht ik meteen terug, toen pentium, alleen die krengen zijn zo duur)

de overweging is dus, kies voor stabiliteit en kracht = Pentium?
of iets minder van alles = AMD? want ik heb dus wel me portie probs gehad met de usb connectoren zie ook : http://www.icrontic.com/faq/index.php3?theme=4&level=3&chapitre_id_select=53&document_id_select=3
(kader : “My USB works sometimes, but then goes out” en verder)

ik zit dus te twijvelen en wil graag weten wat jullie ervaring is en VOORAL waar jullie je apparaatjes kopen (in dit geval de mamabord en cpu)

alvast bedankt

Verdere Config :

Asus Geforce 2 7700 32 mb
2x 40 gb (5400 & 7200 rpm) hdd’s (Ide)
SB Live met livedrive
Adaptec scsi (een simpele om me cdrom en brander aan te sturen)
Plextor 8220 cdwriter
Plextor 32 speed cd rom
Sony 140 brander (ide)
3C905B TX PCI 10/100Mbit
Iiyama S702gt monitor (17 inch)

mijn mening = altijd en eeuwig origineel pentium…
koop een pentium 3 933 die zijn nu gunstig geprijst …maar je kan natuurlijk ook gelijk de pentium 4 kopen …ik weet alleen niet hoeveel je te spenderen hebt…
wat betreft moederbord vind ik asus nog steeds t strakst lopen…
dit alles is mijn mening…dus val me niet gelijk aan allemaal …lol

drink en gij zult dronken worden…

Ik heb daar niet veel verstand van dus ik za niets zeggen. Ik weet echter wel dat je post hier verkeerd staat en dat die eigenlijk hier had moeten staan.

Als ik jou was dan nam ik een AMD omdat de prijzen laag zijn en de prestaties blijken erg goed te zijn :stuck_out_tongue: En pentium is maar duur.

je kan missschien ff wachten tot de desktop palomino’s op de markt komen, dit veranderd waarschijnlijk de prijzen van de huidige processoren ook weer

Niet zeuren over amd !
Heb ook altijd Pentiums gehad, maar heb twee weken geleden een AMD-1333 gekocht op een Asus a7a 266 moederbord.
Dit moederbord ondersteund ook al het nieuwe ddr geheugen, maar je kunt er ook gewoon sdram instoppen !
Kan maar 1 ding zeggen: Retesnel
Weet zeker dat een Pentium dit voor dat bedrag niet haald.
Betaalde 400,= voor het moederbord en 750,= voor de processor met koeler.

idd deze topic hoort hier eigenlijk niet (ik bezoek alleen maar deze sectie)

en Keith, ik heb de beide componenten die jij heb gekocht zonet bij Mycom gezien (dit omdat ik het een beetje dicht bij huis wil halen) welke progies heb je draaien en heb je misschien al wat vergeleken met je “oude” systeem, want ik zou dan van duron 700 naar athlon 1,33 ghz gaan.

En Mattel, wat zijn Palomino’s ?? nou die ga ik ff zoeken met de zoekfuntie ook :stuck_out_tongue:

Had je beter hier kunnen posten

En Mattel, wat zijn Palomino’s ??

dat is de amd athlon 4, die moet binnen dit en een 2 weken toch uit de fabriek beginne te komen, want morgen is er een persvoorstelling in duitsland van

nou Loek2001x ik heb er niet zoveel programma’s op draaien, want ik houd mijn systeem zo “schoon” mogelijk.
Ik brand er vrij veel op met Nero, draai vrij vaak divx-films, en internet natuurlijk veel, soms nog wat spelletjes.
Mijn vorig systeem was een pIII-600 op een Abit be6 rev.2
Het verschil met amd 1333 is echt heel groot.
Je merkt dit aan bijna alles wat je met de computer doet.
Draai op ME met 256 mb, weet niet of dat nog wat verschil maakt.

hehe, nou zeg maar Loek hoor (das me roepnaam) nou ok dan weet ik genoeg, trouwens vind je WinME niet onzettend stinken? je kunt veel beter W2k installen, helemaal omdat je met filmpjes zit te prielen, is maar een suggestie, ik had even W2k geinstalleerd en was ZEER tevreden over helemaal nadat ik WinSe en WinME al eens op me systeem had, alleen moederbordje dus kapug :frowning:

uhm, Mattel of Da_Taxman, kan 1 van jullie mij topic verplaatsen naar deze link ? tja of jullie geven me moderator krachten en ik doe ut zelf :stuck_out_tongue:

heb nu een p3 800 met een abit vp6 moederbord bevaldt goed.
ik vind het een goede combinatie. had hier voor een asus cusl2, maar deze had problemen met mijn videokaart

persoonlijk zou ik voor amd gaan, gewoon al omdat je met het prijsverschil wat extra in geheugen of betere randaparatuur (bijv 19" scherm) kunt spenderen.
Ik zie ook dat je 2 hds hebt, koop gewoon een mobo met raid, kost niet veel meer en het gaat serieus sneller, heb zelf abit KT7raid en ik ben er heel tevreden over :wink:

grtzz
poorhaas

Uhm vergeten erbij te vermelden ik heb dus een Kt7 Raid, en heb inmiddels Bolderware (hard-ware.nl) geinformeerd over het probleem en kreeg een leuk mailtje terug dat de Bios chip niet goed zou zijn en ik kreeg de indruk dat het probleem niet onbekend is, ze sturen me een nieuwe bios (ze hebben er nogal wat op voorraad, dat beloofd veel goeds, uhm)

Originally posted by Loek2001x
de overweging is dus, kies voor stabiliteit en kracht = Pentium?
of iets minder van alles = AMD?

Weet nie hoe je erbij komt dat een AMD minder is als een Pentium hoor! Ik draai een AMD 1,0 @ 1,2 zonder dat ie ooit gecrashed is! En lees anders maar is wat reviews over de verschillen met een AMD en een P3!! Zal je gelijk een AMD halen denk ik!! :wink:

Maar als je nog een nwe mobo nodig hebt zou ik je een Asus A7V133 aanraden, heb ik zelf ook en ben d’r zeer tevreden over! Plak je er zo’n 512mb Ram in want dat kost toch geen reet nu! :stuck_out_tongue:

het valt me op dat sommige programma’s sneller werken op een pentium systeem, bijvoorbeeld de Asus Live (capture via me video in) ik kan op de pentium op maximale reso en max frames p/s opnemen en dit terwijl hier 128 mb ram in zit (andere pc zat 256 mb ram) op de amd systeem kon ik tot maximaal 25 frames p/s hoger resulteerde in frames loss…maar ik werkt hier dan ook op een andere moederbord (een asus ipv abit) ook recording programma’s (creator) wat minder hebben te doen met buffer underuns (bij vrienden gezien) ik weet ut natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er wel op

Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik een Duron vergelijk met een Pentium 2 :stuck_out_tongue:

momenteel weet ik dus niets zeker, zit nog te dubben waar ut aan ligt

Originally posted by Loek2001x
Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik een Duron vergelijk met een Pentium 2 :stuck_out_tongue:

Volgens mij heeft een Duron een lagere cache als een P2! :stuck_out_tongue:

yeps idd, ik vergeet soms wel eens dat ik niet op de voorste rij kan zitten voor dat geld :stuck_out_tongue:

nu zit ik dus te twijvelen tussen de Asus a7a 266 of Asus A7V133 tis geen overweging OF ik het zou kunnen betalen, gewoon een overweging tussen beide bordjes. tja, of natuurlijk het allernieuwste

Loek ik heb alleen ervaring met asa a7a 266, deze is volgens mij nieuwer dan de a7v133.
Dit moederbord werkt bij zonder problemen.
Ben er alleen nog niet achter tot welke processor ie aankan.
Op de doos staat 1.2 en hoger (hoe hoog ?)
Als je ooit mocht overwegen om ddr geheugen gaan te gebruiken dan moet je de a7a 266 pakken omdat daar al twee ddr poorten opzitten !

IDD, op die 266 kan DDR geheugen geplaatst worden, op die 133 niet!

er is maar een systeem dat rete snel en rete stabiel is en dat is een MSI bordje met een AMD cpu erop…
als je er 1x achter hebt gezeten wil je echt geen ander systeem meer…