Welke compu tijdschriften vinden jullie goed

vbimport

Kon bij search niets vinden dus vandaar deze vraag.Ben zelf geabonneerd op PCM en Computer idee en die laatste wil ik kwijt.

Maar daar moet natuurlijk wel vervanging voor komen. Wat vinden jullie interessante en of leuke compu tijdschriften.

Heb een proefabbonnement op Computer totaal genomen maar lijkt verdomd veel op PCM.

Gaarne wat reacties

De realramer (heb ik eenn abbo op)
en de pc-zone vind ik ook erg goed.

Pc Gamemplay
Pc Gamer
Netwerk
PC Belgium
PC Answers
PC Plus
en nog wel andere :wink:

Computer Totaal lijkt inderdaad veel op PCM.
Wat echt roeleert (Maar wel technisch is) is CT. Het is van oorsprong duits maar wordt ook in nederlands uitgegeven.

Ligt er een beetje aan.
Heb zelf geen abonnement op computerbladen…

C’T vind ik een goed blad (Duits is net wat sneller met de laatste nieuwtjes, die wordt dan vertaald naar het Nederlands en als Nederlandse editie uitgegeven).

Gamers magazines zijn er ook in overvloed, ben ik niet in thuis.

Computer Idee is, net als PC Aktive, een advertentiemagazine. Ik denk dat iedere verkoper zowel de C’T voor het technische aspect en de Computer Idee zou moeten lezen om dan het technische in begrijpelijke taal uit te kunnen leggen.

In sommige winkels weten ze erg veel van computers, maar zijn het van die contactgestoorde verkopers die niet in staat zijn om dit over te brengen aan een wat minder computer georienteerde klant. Daarentegen zijn er ook veel winkels waar het niveau blijft hangen op dat van ComputerIdee (ze kunnen in begrijpelijke taal een hoop uitleggen, maar als je dan net iets meer wilt weten dan staan ze je aan te gapen van “Waar heb jij het nu over…dat ken ik niet en dat hebben we dus niet, sterker nog, dan bestaat het gewoon niet”

Ik ga mezelf niet mengen in de discussie welke winkel past bij welk tijdschrift (volgens de hierboven genoemde indeling), want dit leidt tot gegeneraliseer, welke in mijn ogen toch een verkeer beeld geven over een hele keten (hoewel bij sommige ketens echt hele domme mensen rondlopen, maar ook hele slimme, maar daar hoor je de verhalen dan weer niet over, want die zijn niet leuk op feestjes ed om te vertellen :wink: )

Heb heel veel PC Format gelezen, kwam toevallig laatst nog de eerste 2 nummers uit 1991 tegen, hadden ze het over 286 en 386 en echt hele oude games was wel lachen. Kwam trouwens standaard met een 5 1/4 floppy :smiley: en dat voor fl 25,- per nummer :eek: heeft me echt kapitalen gekost

Daar ben ik sinds een paar jaar mee gestopt toen er ook meer nederlandse games bladen kwamen, koop af en to de pczone (eigenlijk best een ruk blad maarjah)

Verder blader ik nog regelmatig de computer totaal, computer idee, en pc active door als ik bij mijn schoonouders ben :slight_smile:

Ik heb ook een abbo gehad op pcm, maar ben ik ook maar mee gestopt, nu koop ik de c’t wel eens.

Ik ben zelf geabonneerd op PC Gameplay, Computer Totaal en Computer Idee. Voor ik me op deze tijdschriften abonneerde heb ik ze eerst een hele tijd gewoon in de winkel gekocht. Uiteindelijk bleek dat ze hun niveau constant konden houden en het is ook goedkoper en makkelijker om een abonnement te hebben.

PC Gameplay vind ik persoonlijk één van de beste games magazines. Dat is vooral vanwege de vele screenshots die ze bij een bespreking doen. Ook hun beoordeling van diverse games is realistisch. Kortom een aardige basis om een game te gaan spelen. Verder bespreken ze ook hardware die van pas kan komen bij het spelen van games. En tenslotte heb je nog de cheats en oplossingen … en uiteraard ook de 2 cd’s boordevol speelbare demo’s.

Computer Totaal is een magazine dat bomvol zinnige computer informatie staat. De laatste trends zijn er steeds in te vinden. Regelmatige zijn er uitgebreide tests van bepaalde hardware. Nieuwe software en hardware wordt er besproken. Als abonnee van Computer Totaal ben je ook automatisch lid van HCC, wat op zich ook al een aantal voordelen inhoudt. Het voornaamste voordeel is de gratis toegang tot de jaarlijkse HCC dagen waar diverse koopjes gedaan kunnen worden. Ook kan je je inschrijven bij verschillende ‘gebruikersgroepen’ die elk hun eigen thema hebben zoals beleggen, programmeren, …

Computer Idee is inderdaad meer een blad voor beginners. Maar toch vind ik de uitleg meestal heel duidelijk. De faqman is de rubriek die ik bijna altijd lees en ook sommige nieuwtjes boeien me wel. Het nadeel is wel dat ze soms een heel magazine wijden aan één onderwerp. Als dat onderwerp je net niet interesseert ben je flink genaaid. Computer Idee is mijns inziens meer een magazine voor mensen die niet intensief computeren zoals de meeste cdfreaks wel doen. Dit zou ook het eerste blad zijn dat bij mij zou afvallen …

Hopelijk vind je een goede en interessante vervanger.

greetz

Sta toch iedere keer weer versteld van de uitgebreide antwoorden bij de cdfreaks.

Bedankt allemaal(slijm slijm) maar moest het toch ff kwijt.

PC Gameplay is gewoon een topblad en PC Gamer ook wel goed, maar ik geloof dat ze gaan stoppen want ik mailde een x en toen zeiden ze van future publishing dat het blad ging stoppen. Weet iemand ook de website van PC Gamer of hebben ze die gewoon niet.

De kennis hebben is 1, maar de kennis kunnen (en durven) delen is veel belangrijker.

Is toch mooi dat mensen hier bereid zijn om hun kennis met jou (en anderen) willen delen, opdat jij die kennis ooit weer aan een ander kunt doorgeven…

Kennis is niets als je er niets mee kunt doen…het is leuk als je alles weet, maar als je die kennis niet wilt delen dan schiet je er zelf ook weinig mee op lijkt me…of wordt ik dan weer te filosofisch? :wink:

www.pcgamer.net
www.pcgamer.com

Ik weet niet of deze pagina’s betrekking hebben op het tijdschrift PC Gamer (Tommilio)

Computer idee is wel makkelijk als je net je eerste pc hebt gekocht Ik heb n`s een paar nummers los gekocht. Voor de rest lees ik al die bladen niet ik bedoel alles is op internet te vinden en anders wel op cdfreaks :). Ik vindt dat echt een enorme verspilling van je geld.

ik lees de PU (Power Unlimited). Ik wil hierbij geen discussie openen van PC blabla is beter want…

Ik lees de PU en ben er best tevreden over. mzzl

PU, is dat geen gamers magazine!

jah brinta :slight_smile:

ik lees eigenlijk geen van die bladen meer…
maar vroeger las ik altijd heel veel pcm en computer
totaal wat allebei hele goede bladen zijn…
ik heb ook een paar keer computer Idee gelezen
maar dan lag ik weer dubbel van het lachen om
de domheid van de schrijvers…
er klopt echt niet veel van wat daarin staat.

Ik koop iedere maand C’T dat vind ik dan ook een goed blad. Gewoon omdat het objectief is en de mensen die het blad schrijven weten waarover ze praten.
Verder lees ik ook wel eens de duitse CHIP en PC Welt die vallen ook onder dit kaliber.

ComputerIdee is echt zo’n nitwit blad vind ik. Ik geloof dat ik zelfs laatst met koeieletters op de frontpage van het blad zag staan “Audio cd’s branden van MP3, het kan echt!!!”
Euh dat weet toch iedereen? Dat weet zelfs mijn schoonpa die niet eens weet waar de Enter-toets zit (en dat is geen grap!)…
Maarja, ik heb wel meer slechte ervaringen met CID. Een half jaar terug ofzow stond er een artikel van 50 pagina’s over het branden van cd’s in waar toch een hele rammel fouten inzat. Ik heb toen een 8 pagina’s tellende email naar ze gestuurd met verbeteringen e.d. maar nooit maar IETS van vernomen… (ze hadden tenminste het fatsoen kunnen hebben een antwoord te sturen…)

Achja… vrijheid blijheid, ik hou het bij C’T :slight_smile:

Heb me ooit is geabonneerd op de Computer!Totaal, lees em nu wel door maar is wel aardig gebruiksvriendelijk; vaak net iets tè voor mij! :wink:
De C’T is vaak net iets te hoog gegrepen; als ze echt technisch gaan beginnen maar ik lees dit blad zéér graag! :stuck_out_tongue:

C’t rulez. Professionele aanpak. Gaat eens iets verder op theoretisch niveau. Ze proberen jou niet steeds de laatste nieuwe snufjes te verkopen. De testresultaten zijn heel objectief; ze gaan niet slijmen bij fabrikanten en verdelers. Tot hier mijn oprechte subjectieve mening.