Welke ADSL provider?

Eindelijk krijgen we ADSL in dat gat waar ik woon, het is echt niet te geloven~!~ :eek: Mja… nu zijn er zoveel aanbieders, aanbiedingen en snelheden… Wat is nu een beetje het beste om te kiezen…?

Weet iemand een site met alle aanbieders in vergelijk met elkaar… Dan kan ik een beetje plussen en minnen… :stuck_out_tongue:

thanks!

mischien heb je hier wat aan

Puur snelheid is eweka interessant, cistron ook, ideaal als je veel download van nieuwsgroepjes zoals ikke (zit nog bij chello) cistron stond ooit hoog in de ranking wat betreft service, na een tijdje is het bedrijf overgenomen en sindsdien is de service ook verslechterd (heb ik gehoord)

Planet bied aan een abo voor weinig met een usb modem cadeau.

Persoonlijk zou ik momenteel gaan voor xs4all, heb al heel wat positieve geluiden gehoord van mensen die ik ken die ook een xs4all abo hebben…

prijzen zijn wel relatief hoog als je kijkt wat je voor hetzelfde hebt bij cistron of eweka…

maar goed, hier een tabelletje : http://www.speedsuite.net/speedsuite/Database/Ranking.asp?TestTypeID=8&chkCTC=on&chkCTT=on&chkCTA=on&chkCTI=on&chkCTD=on&chkCTW=on

Ik zit bij xs4all, maar wat word er nou eigenlijk bedoeld met de service: Toen ik het instelde had ik 1x de helpdesk nodig en werd binnen 1 minuut geholpen, maar verder?
De verbinding is er altijd, altijd stabiel, de nieuwsserver is perfect (newszilla)
ik ben zeer tevreden

itt chello is de service top, je kunt bijna altijd zien wat voor storingen er zijn geweest, telefonisch goed bereikbaar (chello is 10 eurocent p/m) tja dan zit ik ook achter me oor te krabben, wil wel overstappen maar kost nog steeds teveel (vooral de modem is me nog te duur)

nieuwsgroepjes zijn idd goed van xs, ze beweren de grootste assortiment te hebben :slight_smile:

zonet een mailtje ontvangen : “tot € 95,- introductiekorting bij XS4ALL”

Ik zit nu sinds een anderhalve maand online via Eweka en kwa stabiliteit ben ik er de afgelopen maand tevreden over. Ook de snelheid is nice. (heb Premium) :smiley:

Kwa service is het knudde. Die gasten daar a/d helpdesk hebben er weinig verstand van. Precies toen ik aangesloten werd waren ze busy met nwe routers waardoor sommige mensen die een dynamisch ip hadden niet online konden komen. Ik was daar 1 van en elke keer als ik met die gasten a/d lijn hing liep het uit op niks. Uiteindelijk hebben ze me een statisch ip gegeven waarna de problemen over waren. Ik heb het gevoel dat er maar 1 dude daar is die er verstand van heb en dat de rest z’n vriendjes zijn ofzo die er mogen werken. Maar nu draait alles als een zonnetje dus! :wink:

Originally posted by simply
mischien heb je hier wat aan

Idd, zoiets bedoel ik… Dan zie ik ten minste alles op een rijtje! Ik zie anders echt door de bomen het bos niet meer…

Prijzen en snelheid, daar kom ik wel uit… En voor wat betreft de kosten, die +/- 80,- € ben ik nu zeker met ISDN ook al kwijt. Maargoed…, 't zijn juist die kleine dingen waar je later meer op je bek kunt gaan, bijv.: datalimiet, SMS-diensten, WAP support, vast IP adres met servermogelijkheid, remote access, Mr. Zapp zooi (zoals bij Tiscali), ADSL Modem met 100Mb/s lan, etc…

ik denk dus dat ik zoiezo een 1 megabit account neem, en ik moet denk ik kiezen uit XS4ALL, TISCALI, ZONNET, PLANET of WANADOO… andere providers worden geloof ik niet beschikbaar in deze regio, dus helaas geen “cistron”, “eweka” of “Bbeyond” die allen via -~bbned~- leveren. Over dat bbned hoor ik veel goede berichten, … jammer hoor…!

Een ding is duidelijk het wordt zeker géén “UUNet” :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Anyway Thanks all!

en mocht je nog andere links hebben, keep 'em cumming!

[edit] p.s. dat speedtest is een handig site~tje! [edit]

misschien is deze dan ook handy :slight_smile:

en nummer 2 in de flop top 3 is jawel chello :a

mwa… je kunt wel gaan lopen zeiken op chello maar voor 50 euro per maand kun je wel @ 200 kb/s downloaden en dat kan niet met de andere adsl verbindinkjes die ik tot nu toe heb gezien :wink:

uiteraard bbned eweka etc. de rest wel maar ook een stukkie duurder. Oke soms is het zwaar kloten maar dat is ook maar 1 keer in de 2-3 maanden duzz valt wel mee toch.

en idd je moet niet de helpdesk bellen want dat zijn n00bs

ik heb adsl via hccnet. bevalt uitstekend :smiley: :smiley:

ok neem dus geen WANADOO !!

niet doen,schrappuh van dat lijstje… (heeft trouwens ook een datalimiet volgens mij) maar wanadoo is onzin, gewoon niet doen.

anyway kheb zelf planet… service is goed,
verbinding is stabiel…
ze hebben geen data limiet …zon fair user geval
nog nooit 1 ding van ze gehoord dus dat zit wel goed

verder hoor ik ook goede dingen over xs4all…en die heeft naturrlijk ook nog al die nieuwsgroepen ,

planet en XS zijn dus beide goede kandidaten

success !!

De service van XS4ALL is wat poweradsl betreft gewoon zo waanzinnig slecht dat het mij verbaast dat die rukkers nog bestaan. Chello en UPC kunnen er volgens mij nog veel van leren.