Welk vuurwerk?

Nu het einde van het jaar in zicht komt zal er bij veel mensen weer de behoefte bestaan om voor een groot aantal euro’s de lucht in te laten gaan.
Ik vraag me af wat het meest populaire vuurwerk is, de gewone knal of het siervuurwerk.
En waar halen jullie je vuurwerk?

Als ik vuurwerk haal , haal ik een doosje strijkers. Wel groene dit jaar… zwarte zijn me iets te heftig.

Gewoon in Belgie… daar doen ze niet moeilijk over vuurwerk.

Originally posted by Mr. Belvedere
Gewoon in Belgie… daar doen ze niet moeilijk over vuurwerk.

Emigreer gewoon :slight_smile:

Originally posted by dansmug

Emigreer gewoon :slight_smile:

voor die paar meter dat ik van belige af woon ? naah…

Kweetniet… als ik al wat van vuuwerk haal dan is het een pakketje siervuurwerk van de Duitse Aldi… daar krijg je voor €20 een (relatief) geweldig pakket :0

Ik heb net het bestelformulier ingevuld voor een paar pakketten
siervuurwerk uit de diamond collection je krijgt er dan altijd een
paar kleine pakketje bij waar genoeg knalvuurwerk inzit en voor
de wat spectaculairdere knallers ga ik gewoon ff naar belgie.

Dit jaar gaan we geen kopen; wel zelf samenstellen als we de tijd vinden :wink: Na 5 jaar chemie moet dat nog wel net lukken om zuiver kaliumnitraat uit zakken kunstmest van 50kg te halen en er gigantische hoeveelheden buskruit van te maken :slight_smile:
Dan ram je dat (zachtjes :p) in een keukenpapier-buis met een klein gaatje achteraan en een lont. Voor kleuren kan je eventueel koper-, magnesium-,ijzer-,… krulletjes toevoegen.
Voorzien van een stabilisatorstaart stop je’t in een buis die half in de grond zit, steek je de (lange:p) lont aan en loop je heel erg ver weg :stuck_out_tongue: ('t moest maar eens mislukken :))

PS: ik ontken elke betrokkenheid bij een eventuele paddestoelwolk boven belgïe omstreeks de jaarovergang :wink:

ik kijk wel vind ik net zo mooi en het kost me niks

ben het volledig met je eens flits
Vuurwerk boeit me niet meer en zeker niet als het me geld kost

(Mijn persoonlijke mening)
Dit geld geef ik liever weg aan een goed doel
Want besef wel dat er veel mensen op deze aardbol geen reden hebben om "feest"te vieren
Denk daar maar eens aan als lekker volgegeten naar buiten loopt en voor tientallen euro,s aan vuurwerk afsteekt

Trouwens…niemand persoonlijk bedoelt hoor!

He Wannes jij woont toch niet toevallig in de buurt van Enschede :smiley:

Kanonslagen roelen!

En babypijltjes ook.

Chinese rol van 300.000 knallen; een “vage kennis” haalt die dingen op in België en daar koop ik er ééntje van…

is vuurwerk “hardware” :confused:

anyway: ik koop lekker niks…

Originally posted by tradeburner
[B]ben het volledig met je eens flits
Vuurwerk boeit me niet meer en zeker niet als het me geld kost

(Mijn persoonlijke mening)
Dit geld geef ik liever weg aan een goed doel
Want besef wel dat er veel mensen op deze aardbol geen reden hebben om "feest"te vieren
Denk daar maar eens aan als lekker volgegeten naar buiten loopt en voor tientallen euro,s aan vuurwerk afsteekt

Trouwens…niemand persoonlijk bedoelt hoor! [/B]

hmmm…

Dit zou een leuk nieuw threadje kunnen worden iets in de trend van geef al je geld dan weg, er kunnen wel vijf gezinnen in jullie huis wonen, die TV PC telefoon etc heb je toch niet echt nodig etc etc…
maar dat zullen we maar niet doen he…

dan maar on topic,

Dit jaar maar es niet ivm baby nummer 2 die ieder moment kan komen.
We worden wat verantwoordelijker maar volgend jaar zijn we weer van de partij.

Originally posted by Leetje

maar dat zullen we maar niet doen he…

Goed zo;)

Iederen moet doen wat hij zelf wil en mijn woorden waren ook niet bedoelt als veroordeling;) :slight_smile: