Welk scanprogramma gebruik ik best in w2k?

vbimport

Ik heb een HP4100C-scanner en gebruik win2k pro. De software die bij de scanner meegeleverd is (HP Presicion scan light)wordt niet ondersteund door w2k. Ik heb ook al updates gezocht bij hp zelf maar die zijn niet te vinden. Welk programma gebruik ik nu best om te scannen in w2k?

Bedankt op voorhand!

Ik neem aan dat je de scanner wel kunt installeren en ook de TWAIN-driver?

Als je de TWAIN driver geinstalleerd hebt kun je in principe vanuit elk programma scannen.

Photoshop is een fijnprogramma om bewerkingen mee uit te voeren op gescande afbeeldingen, maar ook Paintshop Pro werkt prima.

Zolang de TWAIN driver maar werkt kun je scannen.

Da_Taxman

Ken je geen eevoudiger programmaatje?

Deze software is allemaal veel te zwaar voor het geen ik maar moet doen. Al wat ik moet kunnen is een cd-hoes inscannen.

Dus m’n scanner is perfect geïnstalleerd in w2k: wanneer ik op test device klik zegt hij dat de test ok is. Maar het probleem is dus, zoals je zei dat ik de twain-driver niet geïnstalleerd krijg. Daardoor dat ik vanuit geen enkel prog kan scannen. Uitgenomen coreldraw. Dit programma heeft een eigen twain-driver, of heb ik het mis?

Corel Scan Manager geloof ik.
Zou best wel eens kunnen, klinkt wel bekend in de oren ja.

Maar je zoekt een programmaatje dat een eigen TWAIN driver heeft zodat je toch kunt scannen onder windows 2000.

Durf ik zo niet te zeggen. Het enige dat ik zo aan kan raden is je in te schrijven bij HP zodat je een bericht krijgt zodra je drivers beschikbaar komen, via deze pagina

Da_Taxman