Welk moederbord

vbimport

Ik sta op het punt een nieuwe pc te kopen maar ik twijfel welk moederbord. De eisen waaraan het zou moeten voldoen zijn de volgende:
- 400Mhz FSB
- 478 pins socket
- geschikt voor DDR geheugen
- ATA 100

Sound on board mag maar liever niet.
Ik had gedacht aan de ABIT TH7II (intel 850 chipset)

En bij deze chipset dien je minimaal 2 geheugenmodules te installeren of heb ik dat verkeerd voor?

Bedankt

een mobo wat met 2 geheugen chips tegelijkertijd moet werken (Rambus/RIMM) kan niet met DDR geheugen overweg…

(ik zou sowieso nooit voor een P4 gaan, maar dat terzijde)

P4 sucks dus je gaat een AMD moederbord kopen!

Maar mocht je zo stom zijn om toch voor de p4 te gaan koop dan idd dat abit mobo of een asus mobo!

In het geval je slim bent en ons advies opvolgt koop je een AMD Athlon XP 1900+ met een MSI of ABIT mobo met de VIA KT266A chipset!

Naar mijn mening kun je veel beter een AMD moederbord nemen.

AMD processoren zijn veel goedkoper, maar werken even goed.

Ik heb zelf een “MSI K7T266 Pro2-RU” besteld :).

MSI K7T266 Pro2-RU specs

Originally posted by daredevil__2000

Correctie, werken beter! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie

Agree to wookie!

Ik heb de Abit TH7II Raid waar een pIV 2.0 en 1024 Rdram in zit.

het bord is inderdaad enkel geschikt voor Rdram geheugen.

ook is het zo dat er 4 geheugenslots zijn en ze moeten ALLE 4 vol zitten.

bij mij is het zo, er zit 2x 512Rdram in de eerste 2 en in de andere 2 moet je 2 speciale latjes in drukken (zijn meegeleverd bij het bord) anders begint het bord onophoudelijk te piepen.

Originally posted by Wookie

Sorry, maar daar kan ik nog niet over oordelen.

Krijg mijn moederbord zaterdag pas.

[B]

Sorry, maar daar kan ik nog niet over oordelen.

Krijg mijn moederbord zaterdag pas. [/B]

Ik begrijp dat je voor de AMD gegaan bent? Gefeliciteerd in dat geval. :smiley:

Laat die jongen nou, als 'ie gewoon VEEL teveel geld wil neertellen voor een Pentium 4 en RDRAM dan moet 'ie dat zelf weten :wink:

't Liefst (AMD/Intel) een Abit board, ben zelf een zeer tevreden gebruiker van zo een ding en kan ze in bijna elk geval aanraden. Voor de P4 kan je dan het beste een TH7 nemen en voor een Athlon een KG (AMD-760) of KR7 (VIA KT266A).

Avé…:smiley:
PGN/iNERTiA

Als je een p4 koopt, zorg wel dat je rdram neemt, de p4 is speciaal ontwikkeld om hiermee overweg te kunnen, en scheelt je een hoop performance.

Nadeel is wel het prijsverschil, en je moet twee banken tegelijk vullen

Dit mainboard durf ik aan ieder met amd proc. aanbevelen,totaal geen problemen na ongeveer 40 dagen intensief gebruik.

idd prima bord… heb zelf de voorganger ervan (KT7 Turbo) en dat is ook enorm goed!

[B]Naar mijn mening kun je veel beter een AMD moederbord nemen.

[/B]

Maar ze worden wel sneller warm dan intel processors had ik ergens gelezen, dus extra cooling kan hier zeker geen kwaad :slight_smile:

Originally posted by The Amazing Duke
[B]

Maar ze worden wel sneller warm dan intel processors had ik ergens gelezen, dus extra cooling kan hier zeker geen kwaad :slight_smile: [/B]

De gemiddelde AMD CPU procudeert zeker meer warmte dan de gemiddelde Intel CPU. Ik heb echter ergens gelezen dat sommige P4’s meer warmte produceren dan Athlons met gelijke prestatie (of dat waar is kan ik niet aantonen…).

Hoe dan ook, met een goede koeling heb je aan een AMD CPU een geweldige CPU…

Originally posted by The Amazing Duke
[B]

Maar ze worden wel sneller warm dan intel processors had ik ergens gelezen, dus extra cooling kan hier zeker geen kwaad :slight_smile: [/B]

dat was bij de p3 <–> thunderbird zo…
maar de amd XP word al een stuk koeler dan een Thunderbird en een Intel P4 word veel warmer dan een p3…soms idd zelfs warmer dan een amd xp…

Originally posted by snowie
[B]Ik heb de Abit TH7II Raid waar een pIV 2.0 en 1024 Rdram in zit.

het bord is inderdaad enkel geschikt voor Rdram geheugen.

ook is het zo dat er 4 geheugenslots zijn en ze moeten ALLE 4 vol zitten.

[/B]

heb een abit 7LB raid geen problemen met lege geheugenbanken gebruik er maar 2 van de 4

Originally posted by RaSta
[B]

heb een abit 7LB raid geen problemen met lege geheugenbanken gebruik er maar 2 van de 4 [/B]

dat komt omdat jouw bord gebruikt maakt van het goedkopere langzamere SD-rams en het bord van snowie maakt gebruikt van ddr geheugen oftewel SRIMMs en rimmen moet je net als sims 2 aan 2 plaatsen dus op de lege plaatsen komen zogenaamde C-rimms. dit zijn zeg maar Rimms met een capaciteit van 0 mb

Originally posted by xian

ddr geheugen oftewel SRIMMs en rimmen moet je net als sims 2 aan 2 plaatsen

volgens mij ben je enigzins confused… ddr geheugen is toch DDR-SDRAM en geen SRIMM? Rimm is toch alleen Rambus?

volgens mij kan DDR geheugen gewoon enkel gestoken worden, dus zijn de fillers niet nodig…

als ik het goed heb is RIMM soals SIMM en DDR als SDRAM…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

volgens mij ben je enigzins confused… ddr geheugen is toch DDR-SDRAM en geen SRIMM? Rimm is toch alleen Rambus?

volgens mij kan DDR geheugen gewoon enkel gestoken worden, dus zijn de fillers niet nodig…

als ik het goed heb is RIMM soals SIMM en DDR als SDRAM… [/B]

hou je mond :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: