Welk merk cd's kunnen jullie aanraden?

vbimport

He welk merk cd’s kan ik het beste gebruiken??? Heeft iemand een test gelezen, of goede ervaringen met een bepaald type?

Post het dan effe, ik moet namelijk flink wat cd’s in gaan slaan.

Alvast bedankt

TDK & Maxxell

Maxell, die werken nog beter.

Maakt niet zo veel uit gebruik gewoon een
cd waar een merk opstaat zoals,

Sony, philips, Mmore, Basf, TDK, etcetera

Greetz,

Tha Sentinel

TAIYO YUDEN en RITEK … de eerste staat bekend voor zijn hoogwaardige producten waaronder de schijfjes van TDK, Philips,Mitsui en nog wat andere A merken, de tweede fabriek produceert de zogenaamde “low cost” schijfjes, met als bekendste: Arita, Mmore, Princo enz. Daarbij komen nog wat andere fabrieken, maar het zou ons te ver leiden om ze allemaal op te noemen. Er is dus een duidelijk prijsverschil tussen de twee. De eerste zijn noemenswaardig duurder dan de laatste. m.a.w. voor kwaliteit betaal je.

Je mag ook verwachten wanneer je wat meer geld op tafel moet leggen voor een klasse A merk, de eindcontrolenormen veel hoger liggen dan bij het goedkopere broertje. Moet ook nog gezegd worden dat sommige duistere figuren soms nep A-merken op de markt brengen. Maar deze zijn voor een kenner meestal van echt te onderscheiden .

TDK’s of SONY’s

Ik gebruik altijd Princo 80 min cdr’s. Werkt perfect en er is nog geen enkele cd mislukt. Ik heb ook that’s write gebruikt en ook nooit problemen mee gehad.

Platinum en philips natuurlijk.

The Best:

1. TDK
  2. Philips
  3. Platinum

slechte merken

1. Basf
  2. HiSpace
  3. Imation

The MAzTER

hier is mijn top 3

1. Mister platinum 80min
  2. princo 74 & 80 min
  3. that’s write 74 min

bijna altijd gebruik ik de lead data cd’s, lekker goedkoop en nooit slechte cd’s (of het ligt aan mijn eigen bv buffer underun). laatste keer betaalde ik 30fr/stuk voor 80min
'k heb ook eens de fujitsu van siemens geprobeerd en ze zijn keigoed, kostten 24fr voor 73min

Tja, het ligt natuurlijk aan je brander, maar velen zijn goed…

1. Mitsui
  2. TDK
  3. Sony
  4. Philips (alleen silver)
  5. Princo
  6. Platinum
  7. Maxell
  8. BASF (silver)
  9. Kodak
  10. Siemens (supergoed en megagoedkoop)
  11. Mmore
  12. Intenso
  13. Fuji
  14. That’s write
    enzo kan ik nog wel een tijdje doorgaan…
    wat ik af kan raden:
  15. Lenco
  16. Leaddata
  17. Philips (anderen dan silver)
  18. Kingtech
  19. Arita
    en nog wat prulmerken…

Greeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz