Wel cd, geen dvd

hoihoi mensen,
ik heb een LG DA-3520AD home cinema set met een vreemd defect.

hij leest wel cds. redelijk goed, een kleine hapering per cd, maar absoluut geen dvds. legale, gebrande, + of - helemaal niets. en het is zeker een dvd speler. hij doet er ook erg lang over om in te lezen en zegt na een tijd gewoon disc error.
ook een beetje vreemd dat ik niet een settings in kan komen. ik dacht mischien aan een uitstaande functie (heb ik altijd waarom zou je dingen als dts ingodsnaam uit willen zetten!).

iemand ook maar enig idee?

mijn dank is groot

Hallo,

Soms gaat ofwel het CD ofwel het DVD gedeelte van een drive gewoon stuk (de laser) en daar kan je nog weinig aan doen. Probeer het eventueel met een speciale reinigings-disc die in de handel verkrijgbaar is of maak de lens voorzichtig schoon met een wattenstaafje en isopropylalcohol (alleen als je garantie verlopen is natuurlijk). Als dat nog niet helpt, dan kan je in een laatste poging via de (heel) kleine stelschroefjes aan de laserkop proberen om de laser nieuw leven in te blazen.

ik ben er bang voor dat het gewoon echt stuk is…
garantie heb ik niet meer. ik dacht ookal aan een reiniging ding maar helpt dat echt dan?
heeft de cd een andere laser kop dan de dvd dan? ALS ik ga schroeven heb ik geen zin om de cd ooknog kapot te maken.
iig hardstikke bedankt

Sorry dat er geen mirakel-oplossing is, maar die dingen gaan soms zonder waarschuwing kapot. Ik zie dit veel in het PC-drive forum, dat CD of DVD gedeelte het laten afweten. Probeer de lens te reinigen met alcohol en als het niet werkt, gebruik je hem gewoon als CD-speler. :slight_smile: