Weg kwijt in memory-land

vbimport

Wil op korte termijn nieuwe geheugen kopen.
Heb nu al een aantal prijslijsten bekeken en kom daar
de volgende merken tegen:

-Oem (merkloos?!)
-Kingston
-Infineon
-Dane-Elec

Wat zijn hier de verschillen??

Heb zelf een Asus K7V mobo en AMD 700 Athlon.
Wat kan ik hiervoor het beste kopen?!?!

heb nu 2x64mb PC100 Merk ???

Greetz :smiley: Lathieza :smiley:

Koop bij voorbaat geen OEM, dat levert vaak gerotzooi op en met het kleine prijsverschil is het 't echt niet waard.

Kingston heeft redelijke naam, Infineon en Dane-Elec eveneens.

Geloof dat Dane-Elec de betere is van de hierboven genoemde keuzes. Koop in ieder geval PC133 geheugen, dat draait ook op 100 MHz, maar is altijd handig ingeval van een upgrade, wellicht volstaat dit geheugen tegen die tijd nog, PC100 zal dan zeker achterhaald zijn.

OEM = Original Equipment Manufacturer ofzo :slight_smile:

maw stuff bij je pc geleverd
zonder verpakking en handleiding enzo

OEM is vaak maar 1 jaar garantie…niet aan te bevelen.

Een nog groter voordeel van A-merk geheugen is dat het stabieler is wanneer je gaat overklokken. (wat met de amd makkelijk kan) Bij sommige methodes klok je dan ook de geheugen ram over.

Maar kingston is idd eeen goede keuze.

grtz

R-N

Op elk moederbord kun je de bussnelheid opvoeren, dit heet overclocken en is niet helemaal zonder risico. Als je het in kleine stapjes doet en zorgt vor goede koeling dan is het goed te doen…schijnt :wink:

Oudere moederborden kun je met jumpersettings opvoeren en de nieuwere borden kan dat met de BIOS. Sommige borden kun je tot 150 MHz laten lopen, maar of je geheugen, videokaart en andere componenten het aankunnen hangt van de kwaliteit van die producten af.

Overclocken kan door te spelen met FSB of de voeding.

De FSB zal niet verhoogd worden, foutje van mij.
De processor kan er wel sneller van gaan lopen…
De FSB bij enkele moederborden kan tot 150 MHz opgevoerd worden.

Maar overclocken is niet mijn pakkie an…ik draait mijn processor gewoon op de snelheid die er op gestempeld is, bevalt me prima. Het verhogen van de bussnelheid kan inderdaad ten koste gaan van de stabiliteit.