Weet jij wie je buren zijn?

vbimport

Vervreemden mensen steeds meer ?

Intereseert het ons niet ?

"Zolang hij mij niet stoort … "

Boeiuh

Ik heb geen idee wie mijn buren zijn… en dat in een flat van meer dan 200/300 mensen. Misschien best wel asociaal. Ik zie ze ook nooit.

Zeg me buren wel gedag enzo, weet zelfs hoe ze heten! :wink: Maar ik ga d’r niet op de koffie elke week.

Ik ken me buren niet erg goed…ze zijn altijd aardig, 'k help de buurman wel eens met ze computer (uiteraard kom je dan de inbelverbinding van ‘dildochicks’ tegen ofzo), en ze nemen vaak verzorging voor katten over als we weg zijn.

Dat zijn de buren die naast me wonen…die boven/onder etc. wonen ken ik een beetje…:slight_smile:

Ken beide buren (links en rechts) niet bij naam, contact is wel goed. Geen onenigheid in ieder geval (nog niet).

Ken ze een beetje…
Sinds verhuizing 6 mnd geleden met de meeste buren contact gemaakt, achterburen zijburen overburen. Eens in de paar maanden komen we met een aantal s’avonds bij elkaar op de koffie.

De ene al wat beter als de andere, maar ik ken tenminste hun namen :slight_smile: Maar het is wel waar wat Mr. Belvedere zegt, contact met buren wordt gewoon minder en minder. Gelukkig is het nu weer zomerweer, zie je mekaar s avonds laat langs de straat.

Ken ze allemaal bij naam, “hallo” en “dag”, met mooi weer een praatje… Ze zijn zwaar “refo” en ik haat elk geloof, maargoed dat soort zware onderwerpen snijden we toch nooit aan.

Beter een goede buur dan een verre vriend! (is echt zo…!)

ik ken ze allebij wel van naam ik woon er al 12 jaar ik ken ongeveer het hele rijtje bij ons van naam op nr 32 krijgen we binnen kort nieuwe buren want de oude buren gaan verhuizen. het is maar afwachten wat je er voor terug krijgt

Ik wil er even aan toevoegen dat ik nog geen jaar op dit adres woon. Daarvoor woonde ik bij me ouders en toen kende ik de iedereen uit de hele buurt wel, niet dat ik overal over de vloer kwam, maar kende ze wel allemaal en zij mij helemaal. (vroeger pestventje geweest! ;))

Buurman aan ene kent kende’k vroeger wel goed (zo’n grappig oud mannetje met heel wat leuke verhalen herinner ik mij; niet zo’n zeurbejaarde die altijd wel ergens pijn heeft) Maar hij’s tijdje gelede overlede en de mense die er nu wonen ken’k helemaal niet. Kben ook enkel in’t weekend thuis (en zelfs dan nog). Buren aan de andere kant die hebbe vooral contact met m’n ouders.

Als je de buurt ruimer neemt, dan had je altijd wel een boel vriendjes en vriendinnetjes; in de zomer kampen bouwen en mensen pesten hoorde er ook bij dan :slight_smile: Maar da’s wel verwaterd (iedereen ging wat anders doen; werken, ergens anders studeren,…)

't Is denkek niet het contact op zich dat gedoemd is te verwateren, maar mensen zijn gewoon veel mobieler geworden. Dus brengt ook minder tijd door in z’n eigen buurt denk ik.

Originally posted by Wannes
't Is denkek niet het contact op zich dat gedoemd is te verwateren, maar mensen zijn gewoon veel mobieler geworden. Dus brengt ook minder tijd door in z’n eigen buurt denk ik.

Das idd een goeie.

Bovendien heeft iedereen het druk druk druk en heeft men al moeite genoeg met het onderhouden van de contacten van de vrienden kennissen en familie.

Ik ken mijn eigen buren een beetje… Aan de ene kant hebben we net nieuwe buren gekregen en dat lijken wel aardige mensen te zijn; aan de andere kant hebben we sinds enkele maanden nieuwe buren, maar die zijn nooit thuis.

Kijk ik ietwat verder in de straat (de “bijna-buren” ;)) dan denk ik wel dat ik kan stellen dat ik mijn buren goed ken…