Weet dan niemand

vbimport

Hoe flash je een bios [merk mainbord= pcchips] [merk bios =amibios 686] ?

Heel simpel ik wil een bios flashen hoe moet ik dat doen? ik heb een file met daarop een *.rom
wat moet ik daarmee? op een disk zetten en dan?
help mij is er dan niemand die dat ooit eerder heeft gedaan.

Je moet allereerst een floppydisk maken met enkel je command.com + romfile + ami bios flash award flasher.

Dan start je je pc opnieuw op met de diskette erin, en je start dan je flasher
Je moet dan eerst je bestaande bios saven.
Daarna moet je kiezen om een nieuwe bios te maken.
Dan typ je de exacte naam van de romfile in.
a:
aam.rom

en dan zou hij normaal moeten geflasht zijn.
Je volgt dan de verdere stappen en daarna start ie je computer terug op, en dan moet je ff op delete duwen voor in je bios te komen, en dan moet je geloof ik op load bios default klikken. Dan sluit je je bios af en save je de settings

Normaal zou hij dan goed geflash moeten zijn

hehehe eindelijk een zinnig antwoord. bedankt.

maar als het bios ?:dood is dan kan je hem niet meer flashen?

Als ie dood is dan kan ie niet meer herflasht worden, tenzij je een nieuwe flash-rom installeert. Je kan nog altijd als je het niet helemaal vertrouwt de pc binnendoen bij een plaatselijke computerverdeler om hem te flashen, dan kun je hen verantwoordelijk stellen.

En al uitgetest?

Ja ik ben uitgetest. resultaat…knap klote. zo dood als een pier. en pccchips zit in taiwan… dus nieuwe bestellen ligt niet voor de hand…mijn taiwannees is niet meer zo goed… anyway toch bedankt voor alle uitleg [wel weinig maar er zijn waarschijnnlijk niet veel mensen met die ervaringen, of ze zijn niet behulpzaam?]

peace C ya

Is dat ff klote voor je.