Weer ongeluk met touringbus

vbimport

Door een busongeval bij het Duitse Manching in Oberbayern is vrijdag een Nederlander om het leven gekomen en zijn 49 Nederlandse passagiers gewond geraakt. Een gewonde verkeert in levensgevaar.

Volgens een woordvoerder van de politie in het nabijgelegen Ingolstadt zijn vijftien van de 49 passagiers zwaargewond. Volgens hem zaten de Nederlanders in een bus uit Noord-Duitsland.

De bus reed op de snelweg 9 Nürnberg - München tegen een vangrail aan en kantelde daarna. Verschillende passagiers raakten beklemd.

De bus was vertrokken uit Sindelfingen. Tijdens de reddingswerkzaamheden is de autoweg in twee richtingen geblokkeerd. De stremmingen duren zeker tot de middag.

De zwaargewonden zijn met reddingshelikopters naar ziekenhuizen in Ingolstadt, Regensburg en München overgebracht. Voor de lichtgewonden is voor opvang in tenten gezorgd.

het blijft aan de gang met al die ongelukken met bussen.

gelukkig ga ik dit jaar met het vliegtuig op vakantie, nu maar hopen dat die piloot de wolkenkrabbers een beetje wil ontwijken…

het is nogal raak de latste tijd, ben ik blij dat ik heel huids treug gekomen ben van duinreel met de touring kar gisteren.

gelukkig ga ik dit jaar met het vliegtuig op vakantie, nu maar hopen dat die piloot de wolkenkrabbers een beetje wil ontwijken…
op zich leuke gedachte maar als het daaro boven gebeurt dan zit je daar toch maar op 10 kilometer hoogte een beetje op je dood te wachten.

Ik ben zelf vorig jaar met het vliegtuig vertrokken richting turkije 4 dagen na de ramp van 11 september en laat ik zo zeggen ik was nou nie echt heppie toen ik in het vliegtuig stapte.

Maar toen we eenmaal vlogen had ik ook zo iets van wat kan mij het boeien als er nou nog wat gebeurt…en ZZZzzzzZZZZzzzzz slapen als een blok beton.

Ik moet ook zeggen dat er de laatste tijd eigenlijk teveel ongelukken gebeuren met touringcar bussen en dan nog te bedenken dat die chaffeur pas anderhalf uur achter het stuur zat.