Weer een nieuw idee om het de softwarepiraten moeilijk te maken

vbimport

Nieuwe wet VS verbiedt hardware

AMSTERDAM - De platenindustrie in de VS is klaar voor een nieuwe aanval op de piraterij. Via een nieuwe wet hoopt de industrie de miljarden die wegvloeien door het illegaal kopiëren van muziek en films, aan banden te leggen. Dat meldt de site http://www.wired.com/news/politics/0,1283,46655,00.html

Kern van het wetsontwerp is het verbod op hardware waarmee illegale kopieën kunnen worden gemaakt. Als het voorstel wordt aangenomen mag een interactief digitaal apparaat alleen worden verkocht als hij voldoet aan de ‘Security Systems Standards and Certification Act (SSSCA)’.

Een interactief digitaal apparaat is volgens het wetsvoorstel elk apparaat dat in staat is digitale informatie te bewaren, ontvangen, verzenden of te kopiëren. Heb je een computer die hier niet aan voldoet, dan riskeer je vijf jaar gevangenisstraf of een boete van een half miljoen dollar.

Met dank aan http://nu.nl/document?n=41422

Lang leve de Crackers :stuck_out_tongue:

Ach ja ik denk niet dat het er daar nog snel van komt nu in Amerika simpelweg omdat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben.

Zou dat dan ook betekenen dat iedereen zijn branders en floppydrives moet inleveren? :confused:

Hmm jah nu zeg je dat wel zo leuk… maareuh die boetes zijn niet mis. Ok ik vat wel dat ze ze zo hoog laten lijken om mensen af te schrikken met je hardware te gaan klooien, maar toch…

Wat me dan wel bevreemdt: hoe zit het met de miljarden mensen die apparatuur in huis hebben zonder die klote functies…?

Of ze het erdoor krijgen weet ik niet, ik krijg dan sterke neigingen tot het boycotten van de cd (media) winkels…!

Ennuh wij leven niet in de VS… dat zou ook kunnen schelen! Tenzij NL braaf volgt…

Iig is dit en plan wat heel erg zuigt. Ze willen je nu alle mogelijkheden en het recht ontnemen te kopieren. Ook al is het maar een backup. Om wat te bereiken? Dat mensen spulletjes in de winkel gaan kopen die ze normaal gesproken gekopieerd zouden hebben? Denk het niet he…ik bedoel… je kopieert snel een cdtje omdat er 2 leuke nummers op staan (een CDR is immers bijna gratiz), maar zo’n CD zul je nog lang niet origineel kopen…
Hoe dan ook proberen ze de civilians weer een stukje vrijheid te ontnemen. Over 100 jaar leven wij alllemaal als gevangenen op deze aardkloot… en neej, dat zie ik niet zitten!

Maarja laten we eens afwachten wat dit gaat worden. Je kunt natuurlijk wel veel speculeren maar zover is het nog (lang?) niet…

uhm al die mensen die eenw riter nu thuis hebben houden die gewoon, nutteloze wet, je kan moeilijk alle writers gaan ophalen, ik geef de mijne zeker niet af

Originally posted by phrozeman
Lang leve de Crackers :stuck_out_tongue:

ja die zijn idd lekker:)

Originally posted by cum-a-lot

ja die zijn idd lekker:)

Vooral die van WASA :wink:

HAHAHA
lijkt net 1 april :slight_smile:
tis toch niet echt 1 april?

Hier klopt dus geen reet van want hoe kunnen er anders back ups worden gemaakt?
Van bijvoorbeeld ‘staatsgeheim’?
Bedrijven?

Enne…harde schijven worden ook steeds goedkoper
Je koopt gewoon een grote HD en slaat het daar op :stuck_out_tongue:
So whats the fucking problem??? :slight_smile:
Of wouden ze die ook gaan verbieden? :wink:

Originally posted by eMiNeM
[B]

Vooral die van WASA :wink: [/B]

:slight_smile:

copy-protection controls in nearly all consumer electronic devices and PCs

Met andere woorden ,

Alles wat op dit moment verkocht is :

de miljoenen cd (re)writers
de mo drives (zip , ls120 , maxoptic , etc)
de floppy disk drives
de harddisks
de videorecorders
de camcorders
de digitale cameras
de scanners
de tapestreamers
de complete computer systemen
servers
het gehele internet
en ga zo maar door

Dat kan nooit gaan werken … er is al veel te veel verkocht … er IS geen band meer aan te leggen.

Dit doet me denken aan de rechtzaak van CompuServe toen zijn claimden het copyright te hebben op het .GIF principe. Ze hadden in principe gelijk gekregen maar het IS niet meer terug te draaien.

Ipv dat ze het probleem bij de kern aanpakken, gaan ze de gevolgen bestrijden. Zo blijf je bezig!
Ze moeten eens inzien dat een audio CD GEEN f.45,- WAARD IS! (823,75 BEF/20,42 EURO) En ook gamez voor f.100,- vinnik te duur, laat staan brute apps als Adobe of MS software. Noem me een Nederlander, een krent of wat dan ook, maar volgens mij zijn HEEL veel mensen het met mij eens als je nagaat hoeveel er gekopieerd wordt.

Mmm, dan ga ik AutoCad maar snel kopen, anders krijg ik een boete …?!! (hehehe:D )

Fuck’em! Piracy is voor Software en Muziek die je “Normaal” toch al niet gekocht zou hebben… Wat lopen die lui toch te Kutzakken? Alles, maar dan ook echt ALLES…!!! wordt toch gekraakt…

het wordt hoogste tijd dat artiesten ook gwoon modaal gaan verdienen… (en in een Opel gaan rijden;) )

Als ze dit hadden willen aanpakken hadden ze dit veel eerder moeten doen. Lang voordat ik geboren was, was kopieren vast al de gewoonste zaak te wereld. Ik neem hierbij aan dat ook vroeger veel LP’s op banden werd gezet (ja met die grote banden ja… die tapedecks), toen is dit al heel normaal en dagelijsk voor de doorsnee burger geworden.
Nu, pakweg een jaar of 50(?) later is het voor ons gevoel heel normaal wat te kopieren. Waarom niet? Iedereen doet dat toch alsie wil?

Grote onzin
Maar toch zit er iets in
Je steelt natuurlijk gewoon iets van mensen waar ze hard voor hebben gewerkt
Uiteraard ben ik het ook eens met alle software piraten, dus brand maar lekker door :slight_smile:

Maare…als je het van een andere kant bekijkt
Je zou het ook nie echt leuk vinden dat jij iets hebt gemaakt en andere mensen daarmee illegaal duizenden guldens gaan verdienen

Maar laat VS nou eerst ff die zaken regelen met die daders van WTC etc. ipv dat ze hierover nu ineens gaan zeike
Hebben ze het nie druk genoeg?

Plextor begon toch al met firmwares en de dvd schrijvers zijn zo gemaakt dat je orinele dvd niet kunt ‘inlezen’. Er komt toch wel een chineesche of koreaanse clone vd harware waar het wel mee kan hoor, hoop ik. :cool:

Originally posted by XiNiX
Plextor begon toch al met firmwares en de dvd schrijvers zijn zo gemaakt dat je orinele dvd niet kunt ‘inlezen’. Er komt toch wel een chineesche of koreaanse clone vd harware waar het wel mee kan hoor, hoop ik. :cool:

1. De Plex 24x kan gewoon SD2 weer aan hoor :slight_smile:
  2. Je kunt wel een video DVD kopieren hoor, maar je moet hem wel eerst ff op de hdd zetten…

Dit kan natuurlijk nooit doorgaan hè! Onmogelijk! Het is nm volgens de wet gewoon toegestaan om een copy voor eigen gebruik te maken. Zoiets kan je nie simpelweg veranderen!

En bovendien wat zeiken die platenmaatschappijen nou? Ze maken in de afgelopen jaren meer winst als ooit!!! En alleen maar stijgend!

Zelf koop ik af en toe wel een originele cd! Gekopieerde bezit ik uiteraard nog veel meer van maar als ik een album wil hebben waar ik nie zo 123 aan kan komen ga ik gewoon naar de CD zaak om em te kopen! (het liefst betalen met me FreeBees want dan is de cd gratis! :p)

Tis sowieso zo dat de grote groep kopieerders de tieners zijn die anders de cd’s wellicht niet zouden kopen omdat ze er geen geld voor hebben. Bekijk je het van die kant, dan maken ze alleen maar meer winst hierdoor aangezien op CDRs een heffing ivm copyrights… en die betaalt iedereen die een CDR koopt…